Gå til innhold

Tomme mapper i appdata\local

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Etter win 7 SP1 har det dukket opp masse tomme mapper under C:\users\username\appdata\local

Mappene har navn som ser ut som en lang rekke tall og bokstaver med { } på hver side.

Dette skjer både på 32-bit og 64-bit versjoner.

Ser i ulike forum at selv om man sletter dem dukker de opp igjen, og flere mener de er knyttet til live essentials programmene.

Noen andre som har sett dette og vet hva det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter win 7 SP1 har det dukket opp masse tomme mapper under C:\users\username\appdata\local

Mappene har navn som ser ut som en lang rekke tall og bokstaver med { } på hver side.

Dette skjer både på 32-bit og 64-bit versjoner.

jeg la merke til dette før SP1 var inn i bildet, mange mapper er fra 2010.

slettet nettop 174 mapper, så nå er de borte, skal følge med når de kommer tilbake.

( men ingen vits i å slette disse, da de er tomme, men de tok 24 MB plass )

jeg skal følge med og kommer tilbake med mer opplysninger når jeg få dette til ( skal 1 uke på ferie fra 12e april )

lykke til imens

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hadde kontakt med microsoft om dette, og de anbefalte ikke å slette dem da sletting kunne gjøre at programmer og funkjoner ikke virket lenger.

Andre sier at man fritt kan slette dem så er usikker på hva dette egentlig er.

Hvis det oppstår hundrevis av tomme mapper så virker det som om noe er galt et sted....

Lenke til kommentar

Hadde kontakt med microsoft om dette, og de anbefalte ikke å slette dem da sletting kunne gjøre at programmer og funkjoner ikke virket lenger.

Andre sier at man fritt kan slette dem så er usikker på hva dette egentlig er.

Hvis det oppstår hundrevis av tomme mapper så virker det som om noe er galt et sted....

Hei, nå har det gått mer en 1 døgn siden jeg slettet disse mappene og jeg sjonglerte med " live essentials ", prøvde ut mange av programmene mine og fant ingen feil.

Temp er ennå tomme, så jeg tror det er uten risko å slette disse mappene.

forresten, hvis de hadde vært risikabelt å slette disse mappene da ha det kommet en advarsel fra microsoft og det gjør det ikke!

hilsen p@ge

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Fikk svar fra microsoft om dette:

Disse mappene brukes Windows og Trusted Installer to å distribuere forskjellige filer. De skal egentlig bli slettet automatisk etter en installasjon, men kan av og til bli liggende igjen. De skal ikke stjele noen plass på harddisken din. Har du rettigheter på maskinen din til å slette dem selv så kan du trygt fjerne dem. Disse mappene legger seg gjerne på disker med mest ledig plass, og kan også legge seg på D:\.

Har slettet dem for denne gang, og ikke sett noen problemer i etterkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...