Nitrax92 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Hei! Jeg har fått en skoleoppgave som omhandler emnet Hjemmekontor. På dette hjemmekontoret skal brukeren kunne ha avgang til filer som ligger på en server fra jobben og skal lett kunne gjøre alt som måtte trengs til og gjøre jobben sin hjemme. Meningen er at vi skal finne frem hvilke komponenter som trengs til dette. Selv har jeg kommet frem til: Internett Router Nettverkslagring (Dette er også en del av oppgaven, tenkte en type som dette) Programvare (får vel dette fra jobben) Nettverkskabel (eller bare bruke trådløst) Brukbar PC Dette er igrunn bare en del av forberedelse vi har for heldagsprøve til uken. Er det noen som har noe å tilføye? Takk Endret 8. april 2011 av Nitrax92 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hvordan har du tenkt at hjemmekontoret skal kobles til serveren på jobben? Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Hvordan har du tenkt at hjemmekontoret skal kobles til serveren på jobben? Jeg hadde igrunn tenkt at dette skal gå over nett på en måte, men akuratt hvordan dette gjøres vet jeg ikke enda. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 VPN er vel det beste... Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 VPN + terminalserver er nok den beste løsningen. Glem nettverksdisken. 1 Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Takk for tilbakemeldinger, det var til nytte! Har prøven i morgen, og føler meg passe klar for den. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Takk for tilbakemeldinger, det var til nytte! Har prøven i morgen, og føler meg passe klar for den. Litt off-topic, men hva/hvilken linje går du? Begynner på VG2 Data og El.nikk. til høsten og jeg lurte bare på om vi også kommer til å få slike oppgaver ^^ Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Takk for tilbakemeldinger, det var til nytte! Har prøven i morgen, og føler meg passe klar for den. Litt off-topic, men hva/hvilken linje går du? Begynner på VG2 Data og El.nikk. til høsten og jeg lurte bare på om vi også kommer til å få slike oppgaver ^^ Går IKT Servicefag (er VG2) Men om du vil få slike oppgaver i på den linjen har jeg ingen anelse om egentlig, men I IKT Servicefag er det endel brukestøtte og lignende, hvor da denne oppgaven går under Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå