CS_eR GøY Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 En jeg vet om skall ha nytt databord fordi det han har nå ikke har plass til beina under(må sitte med samlabein) og dette er visst veldig plagsomt. Det som er viktig for denne karen er at bordet oppfyller disse kriteriene: ikke for høyt, ikke utdragbart tastatur, ikke alt for dyrt, god armstøtte, pent design(dvs ikke stygt) og god plass(plass til dyp 19" skjerm) og myke kanter helst litt høyt (han har datastol som kan justeres) dette databordet skall helst vaere egnet til hardcore gaming 247 og ha god ergonomi(han sitter lenge om gangen) noen som har noen fine forslag på databord de har prøvdhar? mvh CS_eR gøy Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg er ikke noen stor fan av slike løsninger som "databord", særlig ikke når du skal holde på med maskinen/spille 24/7 slik som jeg ofte gjør... Viktigste komponenten er stolen, deretter skjermhøyden etc.. For min del så har jeg skjermen i ca samme høyde som stolen. dette medfører at jeg kan legge bena på bordet og bruke denne for å hvile beina... Jeg sitter/ligger med tastaturet på fanget, og dette er perfekt for laaaaaang gaming tid... 8) Etter min mening er ikke slike "databord" beregnet for hardcore gaming.. Så mitt tips er gå ut og finn ett helt ordinært bord som passer inn i rommet.... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Et bort i rette høyden og med en stor enkel plate fungerer best for meg. Liker å ha plass til ting og tang, i tillegg til skjerm, tastatur, mus, og også ha plass til armene. Mitt bort er ca 2m langt og 1m bredt. Passer meg veldig bra. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Et bort i rette høyden og med en stor enkel plate fungerer best for meg. Liker å ha plass til ting og tang, i tillegg til skjerm, tastatur, mus, og også ha plass til armene. Mitt bort er ca 2m langt og 1m bredt. Passer meg veldig bra. Har akkurat samme størrelse... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Ligg unna såkalte "databord". Alle som har sittet med et slikt vet at de er crap. De inneholder dårlige ergonomiske løsninger og har alt for dårlig plass. Personlig har jeg et Ikea kontorbord. Det er et ganske stort hjørnebord med en bue inn mot hjørnet der man sitter. Fordeler: -Ikke for dyrt ca 1500 kostet det vel , -Stort og med mulighet for brad plassutnyttelse. Har plass til en 19"CRT, en 15" LCD, en vanlig HP Deskjet skriver, en liten svitch, en liten A4-scanner, en kontor,lampe, 3cd stativ og *god plass til tastatur/mus* I tillegg er det brukbart med plass til å legge bøker, dokumenter osv. -Mulighet for å strekke bena helt ut ! Dette er usannsynlig viktig dersom man skal sitte lenge ved PC'en. -Mulighet for å stille høyde eller kjøpe forlengninger -OK design, finnes i 3 varianter; bøk, eik og en til. Har selv bøk, ganske stilig faktisk -Mange års garanti mot produksjonsfeil osv. -Når jeg spiller eller skriver får eg ganske bra sittestilling Anbefales. Lenke til kommentar
lunde1987 Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har et såkalt databord med 2 plater som kan stillast i forskjellig høgde uavhening av kvarandre... Eg syns det fungerer veldig bra, har senka skjermen slik at eg slepp å sjå oppover for å sjå på den. Og har senka plata med tastatur og mus på slik at dei passar akuratt til hagestolen min eg sit på. Einaste eg manglar er som dei andre seier plass... Men har litt plass viss eg flytter skjermen heilt i enden på plata... får fint plass til Ei cd hylla og to.. Syns databord er ei grei løysning eg, men det er heilt inviduelt. mvh Inge L Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 jeg har slik (ja, mye rot der). Det er greit nok, fikk det gratis fra NTNU (du kan vel ikke regne med å få et). De skulle visstnok kaste 20 slike bord Men til poenget: Det er behagelig, god plass og en egen "sidepult" til skolegreier Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 bruker et standard rektangulært kjøkkenbord, som er 84cm bredt, og ca 2m langt...funker FINT! 20-30 cm klarering fra kant til tastatur/musmatte...det er god armstøtte det! sånne databord er kanskje plass-sparende, men det er ikke ergonomisk for fem flate øre Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det var en fyr som spurte for noen dager siden om noen hadde et slikt databord som han viste bilde av. Det lignet veldig på mitt, og jeg kan si at det jeg har er PERFEKT. Jeg rett og slett bare digger det! Med armlenestøtten på stolen kan du sitte over 30 timer foran det bordet der altså, det er ikke begrensningen! (Kanskje bildet mitt fortsatt ligger på FTPen. Sjekk ut "Hvordan ser din datapult"-posten ut og se om du finner min der. Anbefales! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Ligg unna såkalte "databord". Alle som har sittet med et slikt vet at de er crap. De inneholder dårlige ergonomiske løsninger og har alt for dårlig plass. Personlig har jeg et Ikea kontorbord. Det er et ganske stort hjørnebord med en bue inn mot hjørnet der man sitter. Fordeler: -Ikke for dyrt ca 1500 kostet det vel , -Stort og med mulighet for brad plassutnyttelse. Har plass til en 19"CRT, en 15" LCD, en vanlig HP Deskjet skriver, en liten svitch, en liten A4-scanner, en kontor,lampe, 3cd stativ og *god plass til tastatur/mus* I tillegg er det brukbart med plass til å legge bøker, dokumenter osv. -Mulighet for å strekke bena helt ut ! Dette er usannsynlig viktig dersom man skal sitte lenge ved PC'en. -Mulighet for å stille høyde eller kjøpe forlengninger -OK design, finnes i 3 varianter; bøk, eik og en til. Har selv bøk, ganske stilig faktisk -Mange års garanti mot produksjonsfeil osv. -Når jeg spiller eller skriver får eg ganske bra sittestilling Anbefales. Kan ikke si meg mer enig! Jeg sitter ved et Årsland hjørnebord (sånn modulær kontorinnredning), og dette er nærmest perfekt. God plass til alt (har 21" CRT). Ett viktig punkt er at du MÅ ha kontorstol med armstøtter til. I tillegg kan det være en fordel med en fotstøtte. Jeg bruker sub'en til Altec Lansing ACS495 høyttalerene. Den er litt for høy, men god og varm Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Ser dette greit ut? Sånn er mitt databord:) Sikkert det databordet fra IKEA som karen over beskrev. Joa, det er det.. it's from IKEA:) Lykke til med valget Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det jeg syns er best er å ha skjermene, tven og alt dilldallet på 2 Tv-bord. Så har jeg en "stressless" stol med krakk og eget musebord som støtter opp hele armen. Og tastaturet på beina... YEAH Databord er fysj... :wink: Lenke til kommentar
smetho Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Et problem der Strupstad: Du har det alt for ryddig kan ikke være heldig Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Denne funker bra for meg, aldri noen form for skader av noen art. Og ingen furu vitser, takk!! Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Strupstad: Stolen er i allefall ikke fra Ikea... Sikkert god å sitte i.. (?) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Strupstad: Stolen er i allefall ikke fra Ikea... Sikkert god å sitte i.. (?) Den bør være god å sitte i;) Kostet 5300,- på binders.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Eg foreslår at han tar seg ein tur på Ikea eller lignene, smaken er som baken....nei....den var feil....prøver igjen.... der er smak og behag, eg har prøvd andre sine plasser, men er mange eg ikkje liker. Eg har eit gammalt skrivebord some er (måler med 30cm linjal) 130cm (1,3m) langt, og vel 90cm breidt. eg har plass til kabinett på høgre side, 19" i midten og skriver på venstre side, og 7 skuffe fulle av ALT...og masse rot på bordet...høgtalere litt her og der og Subwoofer under bordet. Har ein stol som er gammal som alle hauger, men av alle andre eg har prøvd er den ein vinner. Mitt bord. Stil? Ryddighet? Nei takk. Ei skikkelig vifte må man jo ha i denne tropevarmen. Kunne spandert på meg ein stol til 10 000kr som var like god som den nåverande. Har prøvd fleire på IKEA bla. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 strupstad: lekker stol *misunnelig* "hvem, hva, hvor?" (dvs. hvilken stol er det, hvor er den kjøpt og hva koster rollexen ) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 strupstad: lekker stol *misunnelig* "hvem, hva, hvor?" (dvs. hvilken stol er det, hvor er den kjøpt og hva koster rollexen ) Kontorstol, Rabami 830 sort 400~ kommer i tillegg for armlenere. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har et dårlig pcbord jeg fikk , skal også ha meg et nytt pcbord i fremtida, et helt flatt et. Ser ut sånt hos meg akkuart nå. Delig å sitte i hagestol =) men skal altids få meg en bedre pc stol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå