Pasi Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Hei alle sammen. Jeg skal gå til innkjøp av terrengsykkel. Jeg har lyst på en modell med XT-gir og god demper, ellers vet jeg ikke helt hva jeg vil ha. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY Forøvrig, hvor på nettet er det best stedet å finne gode brukte sykler? Hva skal jeg se etter av merke o.l? Endret 13. august 2011 av nico69 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg synes slike tester er vanskelige å omsette til praksis. Prøvde en slik selv forrige gang jeg kjøpte sykkel og synes det hjalp lite siden jeg foretrekker en helt annen sittestilling enn det målene tilsier at jeg skulle. Med en høyde på 190cm bør du se etter en sykkel med ramme på str. L, evt. XL hvis det blir mest vei og lite sti. Omsatt til tommer blir det rundt 20" vil jeg tro. Hva du bør se etter merkemessig avhenger av hva du har råd til og hva som passer til din sittestilling. Selv sverger jeg til Cannondale, men de er ikke akkurat billige. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Jeg synes slike tester er vanskelige å omsette til praksis. Prøvde en slik selv forrige gang jeg kjøpte sykkel og synes det hjalp lite siden jeg foretrekker en helt annen sittestilling enn det målene tilsier at jeg skulle. Med en høyde på 190cm bør du se etter en sykkel med ramme på str. L, evt. XL hvis det blir mest vei og lite sti. Omsatt til tommer blir det rundt 20" vil jeg tro. Hva du bør se etter merkemessig avhenger av hva du har råd til og hva som passer til din sittestilling. Selv sverger jeg til Cannondale, men de er ikke akkurat billige. Takk for svar. Sykkelen skal brukes til trening og har ambisjoner om å muligens delta i noen ritt etterhvert, men får se. Først og fremst trening. Hva ligger Cannondale på? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hardtail MTB'ene starter vel på ca. 15.000 i butikk. Tipper du må ut med rundt 10.000 for en ok brukt. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hardtail MTB'ene starter vel på ca. 15.000 i butikk. Tipper du må ut med rundt 10.000 for en ok brukt. Takk for svar, vet du om steder på nettet jeg kan få tak i en slik sykkel? Norsk bruktmarked eller aksjon sted. Endret 13. august 2011 av nico69 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Finn.no kjenner du jo sikkert til. Terrengsykkel.no sitt forum har også et område for kjøp & salg. Det er de plassene jeg umiddelbart kommer på. Ellers kan du jo også sjekke om det er noen butikker som sitter på fjorårsmodeller fortsatt. Disse får man gjerne en meget god pris på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå