Gå til innhold

Kjøpe brukt terrengsykkel


Pasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes slike tester er vanskelige å omsette til praksis. Prøvde en slik selv forrige gang jeg kjøpte sykkel og synes det hjalp lite siden jeg foretrekker en helt annen sittestilling enn det målene tilsier at jeg skulle.

 

Med en høyde på 190cm bør du se etter en sykkel med ramme på str. L, evt. XL hvis det blir mest vei og lite sti. Omsatt til tommer blir det rundt 20" vil jeg tro.

 

Hva du bør se etter merkemessig avhenger av hva du har råd til og hva som passer til din sittestilling. Selv sverger jeg til Cannondale, men de er ikke akkurat billige.

Lenke til kommentar

Jeg synes slike tester er vanskelige å omsette til praksis. Prøvde en slik selv forrige gang jeg kjøpte sykkel og synes det hjalp lite siden jeg foretrekker en helt annen sittestilling enn det målene tilsier at jeg skulle.

 

Med en høyde på 190cm bør du se etter en sykkel med ramme på str. L, evt. XL hvis det blir mest vei og lite sti. Omsatt til tommer blir det rundt 20" vil jeg tro.

 

Hva du bør se etter merkemessig avhenger av hva du har råd til og hva som passer til din sittestilling. Selv sverger jeg til Cannondale, men de er ikke akkurat billige.

 

Takk for svar. Sykkelen skal brukes til trening og har ambisjoner om å muligens delta i noen ritt etterhvert, men får se. Først og fremst trening. Hva ligger Cannondale på?

Lenke til kommentar

Hardtail MTB'ene starter vel på ca. 15.000 i butikk. Tipper du må ut med rundt 10.000 for en ok brukt.

 

Takk for svar, vet du om steder på nettet jeg kan få tak i en slik sykkel? Norsk bruktmarked eller aksjon sted.

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...