Lucifer83 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei. Jeg har følgende oppsett: Intel Core i7 920 D0( stock clock ) Corsair H50 - Kjører kun medfølgende vifte atm. P6t deluxe v2 Hovedkort HIS Radeon HD5870 ( stock ) OCZ RevoDrive 120gb Corsair 1000watt PSU Corsair Obsidian 800D Corsair Dominator RED Ram kjøler ( den store til tripple channel ) Vifteoppsett og rettning: Viften nede ved psu blåser opp slik den kom. (140mm) Vifte ved hdd blåser inn mot hdd`s slik den kom. (140mm) Viften bak som standard blåser ut bak er fjernet pga H50 montering. Viften på H50 blåser inn i kabinett slik corsair anbefaler. De 3x120 plassene i top er tomme. Så til min info om H50: Jeg er IKKE fornøyd. Viften bråker og jeg har en konstant durelyd i pumpe/cpu blokk. Dette er da på 1600rpm vifte og 1400 ca på pumpe. Gradene mine er på IDLE (Nesten en hel dag uten bruk @ 1603mhz= 42,42,43,41. Målt med RealTeam 3.00 Jeg mener også bestemt at jeg har påført kjølepasta på så riktig måte jeg klarte og etter arctic sin veiledning. Viftene ellers i 800D er jeg fornøyd med. de hører jeg nesten ikke og de blåser greit. ( testet med bare de snurrende) Jeg har i etter tid sett etter et nytt slikt kjølesytem men jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Har dere noen tips eller triks jeg kan gjøre for å få det mere stille og mere kjølig? Jeg har også sett på disse viftene som jeg tenkte å ha i Push/Pull på H50 og 3x i topp som suger ut. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612142 Noen som har erfaring med disse? Setter STOR pris på litt info om hva dere andre får med H50 på stock i7 920 cpu og hvordan dere har fått det til og hvordan vifter/kabinett det er. Samt støynivå og rpm. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 load temperaturene dine hadde nok vært mye mer relevante enn idle, og som jeg ser på denne setupen så har du ingen vifter soom frakter varm luft ut av kassa, om du setter inn en vifte øverst så kan du nok få ned temperaturen litt. om du sammenlikner temperaturdataene dine med de som fåes i denne testen: http://www.hardware.no/artikler/corsair_h50/71032/5 skal du kunne ha en liten pekepinn hvordan dine temperaturer skal være på full load, fyr opp prime 95 eller noe liknende på alle kjernene og la det gå en time før du måler temperaturene. ser også at denne kjøleren kommer med ferdig påklistret kjøletape, så om du har hatt på pasta oppå dette skal du ikke være overrasket om det støyer Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Hei. Takk for info. Skal prøve å få til dette i helgen. Update kommer! Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har også H50 og har også rundt 35 - 40 på min i5 på idle hvis jeg kjører den på standard. load ligger på rundt 70 uklokka. Når jeg kjører den på 4,2 som er maks jeg får den stabil på er idle rett over 60... Tror H50 er greit inngangsbilett til vannkjøling for noen, men ikke noe mer.... Du er ikke alene om å ikke være fornøyd. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 den durelyden er heller ikke noe ukjent fenomen med H50 trur jeg. Har lest flere som sliter med dette. Jeg har muligens vært heldig med min.....eller så er det rett og slett støyen fra GTX285en som overdøver det Lenke til kommentar
nomy Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 jeg har også den durelyden i min H50, men har lydisolert kasse så høres ikke når panelene er på temperaturene mine ligger på 25-30 ved vanlig bruk og 60 ved hard kjøring... det er overclokket fra 200mhz til 216mhz. jeg har bestilt nye noctua vifter som forhåpentligvis fjerner viftestøyen fra stockviftene Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg har også H50 og har også rundt 35 - 40 på min i5 på idle hvis jeg kjører den på standard. load ligger på rundt 70 uklokka. Når jeg kjører den på 4,2 som er maks jeg får den stabil på er idle rett over 60... Tror H50 er greit inngangsbilett til vannkjøling for noen, men ikke noe mer.... Du er ikke alene om å ikke være fornøyd. O_O 70C load stock? Har du dobbeltsjekket at du har montert riktig O_O Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Byttet 2x 120mm viftene på radioatoren til H50 og på fronten + ny kjølepasta, det ble litt temp endringer ja. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585861 Byttet til disse viftene for mer silent maskin. Sitter på i7 920 OC til 3.6ghz. Før jeg byttet lå temp på 50c idle, 80-85c load Nå er temps noe slik, 35-40c idle, 60-65c load. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg håper du forstår at de viftene er elendige på en radiator? Mest sannsynlig blir de slått av en Gentle Typhoon 1450 RPM. Prøv uansett med stock-vifta også og se hva som skjer da, testing er jo alltid gøy Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Var ikke så elendige med tanke på lyd og temps. edit; så er det mange andre som har gitt gode ord om disse på radioatoren. Endret 27. april 2011 av nagina Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg sier bare at de viftene du har kjøpt ikke er laget for å yte godt på en radiator som H50 bruker. De har ikke nok statisk press. Jeg tror at du feilmonterte første gangen. Stock-vifta er også bedre enn to stk 1000RPM-vifter fra Fractal (stille kabinettvifter med minst mulig statisk press) til en H50-radiator. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Har du testet forskjellige vifter? linker til noen kilder elns? men det bryr jeg egentlig lite om, hovedpoenget var at maskinen skulle bli ennå mer stillegående noe jeg fikk til, og temps var enn del lavere, og om jeg har feilmonntert førstegang er noe jeg tviler sterkt på Så derfor gir jeg tipset videre, kan være handy for andre. Gjorde dette igår kveld til opplysning. Endret 27. april 2011 av nagina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå