Pepsicola Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Blir visst ikke så digg uteliv allikevel da hvis jeg må være nesten helt skallet, garden ass Lenke til kommentar
Teig Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Jeg kan forstå at det er kjipt å ta håret, men tro meg: du vender deg til det. I tillegg er det fryktelig praktisk, da du ikke trenger å bruke noe tid på å stelle håret hver morgen. Endret 9. april 2011 av Teig Lenke til kommentar
Villa_ Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Garden har jegertropp, men ikke skarpskyttere. Det vi har som ikke de 3 andre troppene har er en del mer utstyr og at vi bærer på storsekker, mens de andre løper rundt med småstridssekker. Den troppen du kommer i under inrykksdagen den troppen blir du på Huseby. kommer du i tropp 4 blir du jegertropp (noen endringer kan skje), men i utgangspunktet så bestemmer du ikke hvilken tropp du vil inn i. Når det gjelder hårklipp skal det være 1-3mm hvertfall der håret syns. Noen kjører Jarhead og i Drilltroppen må man ha Jarhead. Skal du inn i Drilltroppen må du ha en vanvittig motivasjon, for du gjør det samme hele året (men du blir verdensbeste i det du gjør) Drilltroppen står også opp en time før alle andre for å kunne vaske så bra. De må ha alt perfekt hele tiden. Det er også Drilltroppen som står for bårebæring av falne i utlandet. Kp3 har kanskje 2 dager felt i løpet av året. Når det gjelder grønn uniform så er det den du kommer til å bruke mest, definitivt. Paradeuniformen bruker du kun til vakt på slottet eller Akershus Festning og under parade, ellers er det grønt. i garden har vi også 2 skap, et parade skape og et grønt skap. Alle står ca 35-40 vaktdøgn i løpet av året utenom KP5 (chill) og Kp3 (stress). Du har også fri hver helg med unntak av vakt, eller under gardeperioden. Håper du fikk litt info der Lenke til kommentar
Teig Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Det er også Drilltroppen som står for bårebæring av falne i utlandet. Kp3 har kanskje 2 dager felt i løpet av året. Dette stemmer vel ikke, da det er eldstekontigent (enten KP 1, 2 eller 4) som tar seg av bårebæring på Gardermoen? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Det er også Drilltroppen som står for bårebæring av falne i utlandet. Kp3 har kanskje 2 dager felt i løpet av året. Dette stemmer vel ikke, da det er eldstekontigent (enten KP 1, 2 eller 4) som tar seg av bårebæring på Gardermoen? Det har du rett i Lenke til kommentar
Villa_ Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Det er også Drilltroppen som står for bårebæring av falne i utlandet. Kp3 har kanskje 2 dager felt i løpet av året. Dette stemmer vel ikke, da det er eldstekontigent (enten KP 1, 2 eller 4) som tar seg av bårebæring på Gardermoen? Det har du rett i Var Kp3 som tok seg av bårebæringen til f.eks Siri Skare. Og de dere så var bårebærelaget, var Lt. fra Kp4 mens det er Kp2 som er eldste kont. Kan hende det var annerledes før, men vi fikk vite at Drilltroppen skulle ta seg av det. Endret 10. april 2011 av Villa_ Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Garden har jegertropp, men ikke skarpskyttere. Det vi har som ikke de 3 andre troppene har er en del mer utstyr og at vi bærer på storsekker, mens de andre løper rundt med småstridssekker. Geværtroppene har også storsekker, hvertfall i KP2. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Alle troppene i Kp 1, 2 og 4 bruker storsekker. Bare tull at de andre troppene ikke har dette. Rek troppen når jeg var inne hadde også skarpskyttere, hvertfall 3-4, som fikk trening i dette og hadde skarpskyttergevær med sikte. Var der i 2007. Endret 10. april 2011 av Christeven Lenke til kommentar
Villa_ Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Alle troppene i Kp 1, 2 og 4 bruker storsekker. Bare tull at de andre troppene ikke har dette. Rek troppen når jeg var inne hadde også skarpskyttere, hvertfall 3-4, som fikk trening i dette og hadde skarpskyttergevær med sikte. Var der i 2007. I Kp 1 som jeg er i NÅ altså ikke 2007 har bare Jegertroppen Reconpack . ihvertfall bruker ikke de andre den. og Skarpskyttere har vi ikke på dette tidspunktet og vi har fått info om at det ikke blir dette året, de snakket om å prøve å få det inn igjen. (men ikke noe sikkert) Endret 12. april 2011 av Villa_ Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Alle troppene i Kp 1, 2 og 4 bruker storsekker. Bare tull at de andre troppene ikke har dette. Rek troppen når jeg var inne hadde også skarpskyttere, hvertfall 3-4, som fikk trening i dette og hadde skarpskyttergevær med sikte. Var der i 2007. I Kp 1 som jeg er i NÅ altså ikke 2007 har bare Jegertroppen Reconpack . ihvertfall bruker ikke de andre den. og Skarpskyttere har vi ikke på dette tidspunktet og vi har fått info om at det ikke blir dette året, de snakket om å prøve å få det inn igjen. (men ikke noe sikkert) Hva bruker dere når dere er på øvelse? Broren min er 90, noen av kompisene hans var i Garden, de brukte alle storsekk. Dette var altså ca ett år siden. Veldig rart om garden har sluttet med storsekk på det ene året, det er ikke plass til en dritt i stridsekken. Vi festet den utenpå storsekken. Med andre ord, det blir ikke mange lengre øvelser på dere altså? Endret 12. april 2011 av Christeven Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Begrenset hvor mye man trenger å ta med seg sålenge man skal etterforsynes. Har dratt ut på 2 ukers øvelse med kun stridssekken og en pose nøtter i lomma uten at det var noe problem. Men selvfølgelig, skal man ha med seg øvelsens forbruk av mat og vann blir saken straks verre.. Edit: Februar 2010 i Indre Troms:) Endret 13. april 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Tenker hovedsakelig på vinterøvelser, sommerøvelser er herlig i forhold Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 I Kp 1 som jeg er i NÅ ..... http://www.dagbladet.no/2011/04/13/nyheter/garden/innenriks/16176263/ Er det mye styr i kompaniet etter dette eller? Husker noen på leirvakten gikk inn og så film under vakten, da ble det stress for å si det sånn Lenke til kommentar
probin Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Håper du får møte Hauenchild hørlig flott kar!! Lenke til kommentar
Villa_ Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) I Kp 1 som jeg er i NÅ ..... http://www.dagbladet.no/2011/04/13/nyheter/garden/innenriks/16176263/ Er det mye styr i kompaniet etter dette eller? Husker noen på leirvakten gikk inn og så film under vakten, da ble det stress for å si det sånn Ganske mye styr ja, jævlig kjipt at det er 5-6 stk som ødelegger når vi faktisk var 90 stk KTS på 20 min. "Kongens liv kunne vært i fare"? øøh... Vi måtte bare stille 40 mann men stilte 90, men det er det jo ingen som ser. De andre troppene bruker Stridssekk også har de med en bag. Vi Jegere har hatt en 10 dagers øvelse i Trønderlag, men ellers er øvelsene på 4-5 dager bare. Endret 13. april 2011 av Villa_ Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Håper virkelig de får frihetsinnskrenkelse og må melde seg for IB 23:00 hver dag til dere dimmer og må gå i M70 utenom vanlig tjenestetid + et par uker i kakebua. Ang. storsekk har alle den på rekruttskolen (Kp. 6 i Elverum), mens bare jegertroppen har den på Huseby, med mindre befalet i de andre troppene ønsker det. Jeg var i en geværtropp og vi hadde storsekk på et par øvelser da det rett og slett var mer praktisk enn å bruke bag, som er vanlig. 1 Lenke til kommentar
Teig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg stemmer for kjøkkentjeneste i 6 måneder til disse løkrullene og dermed forlenget tjeneste. Herregud, snakk om å drite seg selv ut og det som verre er, alle andre (det er ihvertfall sånn folk oppfatter Garden nå etter alt snakket i media, selv om jeg mistenker litt krisemaksimering av journalistene...) 1 Lenke til kommentar
Villa_ Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Håper virkelig de får frihetsinnskrenkelse og må melde seg for IB 23:00 hver dag til dere dimmer og må gå i M70 utenom vanlig tjenestetid + et par uker i kakebua. Helt Enig, straff dem hardt (de ødelegger for alle oss andre). Media får det til å høres ut som hele garden gjemte seg da. Ganske tragisk av de personene (idiotene) som gjorde det, men like tragisk av media å late som de viste hva som skjedde, å dra den så langt. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hvor i helvete fikk du det bildet fra? Lite fett å gå inn på en tråd og se deg sjøl, what up.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå