Phinex Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Hei! For å gjøre en lang historie kort. For to dager siden kom jeg hjem til en maskin som ikke ville starte Windows. Feilen er mest sannsynligvis system harddisken en Western Digital GP 2tb kjøpt i august 2010 ettersom feilmeldinger som NTLDR og BOOTMGR is missing kom opp i starten. Nå har jeg installert Windows på en annen disk og samtidig formatert. men WD(western digital) disken er ikke å finne noen sted inne i OS. Jeg finner den derimot i bios og alt som har med det å gjøre før windows. Jeg har prøvd diskbehandling i windows men den er helt borte. Kabler er også sjekket flere ganger. Noen som kan hjelpe meg å finne den igjen? ettersom det ligger rimelig mye stoff jeg helst ikke vil miste på en nesten full 2tb disk.? Maskinvare forøvrig: EVGA nvidia 780i. Intel Core e8500 @ 4,0 Powercolor HD5850 PCS+ @ 830/4800 Crucial Ballistix ddr2 2gb Pc8500 OcZ ReaperX ddr2 2gb Pc8500 Zalman CNPS9700LED Endret 7. april 2011 av Phinex Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Babumpibump byggmakker Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hei. Er en lignende tråd om dette helt fersk her i forumet, som du kan se på. Men kort fortalt kommer det litt an på om det er viktige data, eller kjekt å ha data. Er de veldig viktige, bør du ikke prøve å gjøre noe med disken selv. Da er dyr data recovery løsningen. Om du ønsker å gjøre noe med den selv, anbefaler jeg at du prøver å klone disken med et egnet program til en ny disk, og så forsøke å hente ut data fra den nye disken. Da har man originalen urørt om det skulle bli noe kluss. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Takk for svar! Det er for det meste kjekt å ha data, ikke noe krise. Har bare tatt mye tid å samle opp. Etter å undersøkt endel ser det ut som platene ikke spinner i det hele tatt. Da er vel alt håp ute, er det ikke? Endret 13. april 2011 av Phinex Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Om disken ikke roterer så er alt håp for å kunne gjøre noe selv ute ja.... IBAS og lignende firma vil nok fortsatt kunne hente ut data, men det koster jo da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå