Gå til innhold

Spørreundersøkelse: BF3 vs MW3

BF3 vs MW3  

110 stemmer

1. 1. BF3 eller MW3?

• Battlefield 3!
      104
    • Modern Warfare 3!
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde stereotyp tilhørte fortiden. Det blir for dumt å dra stereotyp i dagens samfunn, i hvertfall når det kommer til noe så utbredt som konsoll vs PC.

Jeg spiller i all hovedsak på PC. Dette kanskje fordi jeg er interessert i bra grafikk, utfordringer(vanskeligere med mus/tastatur enn håndkontroll), elsker å teste ut diverse mods osv.

Jeg sitter for all del ikke i en mørk kjeller hjemme hos mor, og jeg er for all del ikke usosial. Heller tvert imot. Her har jeg 3 vinduer, 2 sofaer, 2 stoler og mye lys. Riktignok har jeg investert mye i PC-en min og assosiert utstyr, men igjen betyr ikke dette at jeg er venneløs. Har også PS3, og spiller forsåvidt en del på den, men ikke FPS-spill. PS3 bruker jeg for det meste bare når jeg er utrolig sliten og bare vil ligge i sofaen, eller i sosiale sammenhenger. Det er flere grunner til at jeg spiler på PC, men en av hovedgrunnene er at sansene mine har blitt utrolig skarpet etter årevis med mus og tastatur, og konsekvensene av dette er naturligvis at konsoll blir alt for lett. Det er klart noen utfordringer her og der, men alt i alt er utfordringene større og vanskeligere på PC, og underholdningsverdien er betydelig høyere - dessuten kan jeg ha skype og spotify oppe samtidig. :D

Man kan heller ikke skjule at det er mye shitkids som spiller på konsoll. Konsoll-spillere er ofte ikke spesielt interessert i gaming og er heller derfor ikke svært kjent med ''moralske spilleregler''(ikke campe og sånt dritt). Det finnes klart og tydelig unntak, men igjen så er unntakene betydelig høyere på PC.

Det at konsollene har ''ødelagt'' for PC-spillere støtter jeg fullt ut. Det er åpenbart at flere år gamle konsoller ikke klarer å kjøre de samme spillene som splitter nye i7 2600k og 6990, og derfor må spillene også utvikles sådan. Spillene har forsåvidt bedre grafikk på PC i de fleste tilfeller, men ikke spesielt mye. Jeg tror at dersom fokuset virkelig lå i å videreutvikle grafikken ville vi hatt mye bedre grafikk, mens nå ligger fokuset på å få stappet inn så mye grafikk som mulig inn i gammel hardware, og uansett hvor mye man prøver finnes det uansett en viss grense; en grense pc-hardware kan betydelig dytte på med nye utgivelser et par måneder frem i tid, i motsetning til konsoll hvor det virkelig har tatt lang tid før vi har sett forbedret grafikk.

On-topic:

COD-serien har blitt bært av mye reklamasjon og èn vellykket utgave. Jeg tror de har nådd grensen hvor folk skjønner at serien egentlig ikke er noe spesielt. De har en siste sjanse nå med MW3, men basert på tidligere utgivelser virker det ikke lovende.

De fleste jeg kjenner seg ser lei av COD utrolig kjapt, og disse går som regel over til Battlefield-serien eller noe tilsvarende. Tror også at de som er litt mer interesserte i gaming velger BF fremfor COD, enkelt og greit fordi de litt mer interesserte spiller mer og liker disse såkalte ''moralske spillereglene'' som øker underholdningsverdien.

Jeg sier ikke at BF er perfekt, men i min(og tydeligvis de fleste) sin bok er det jaggu mye bedre enn COD-serien. Jeg må også få sagt at jeg virkelig håper at MW3 blir bra, for når alt kommer til alt er jeg bare ute etter det spillet som gir best underholdningsverdi. Jeg er på ingen måte trofast til Battlefield-serien, selv om jeg har kjøpt og spilt alle utgivelsene i tusenvis av timer; men dette på grunn av underholdningsverdien. Dersom MW3 blir bedre enn BF3(TVILSOMT!), så kommer jeg naturligvis til å spille det. Jeg er helt objektiv her, så de som påstår at COD er bedre må ærlig talt si seg ''slått'', selv om det er mye smak og behag inn i bildet. Prøv å ikke hat konkurrentene, men finn ut hva som gir best underholdningsverdi uten å sette noe i tvil og sammenligne spillene. Bare la deg bli betatt av spillene, så finner du kjapt ut hvilket som er best - ikke tenk ''bli beskutt av tanks på andre siden av kloden'', for dersom du spiller litt og ikke er så negativ så vil du innse at dette ikke er så ille.

Huff, det ble langt og en smule uryddig dette. Beklager isåfall på det sterkeste. :p

• Liker 7
Lenke til kommentar

Kjøpte Cod4, spilte igjennom sp og lukta såvidt på mp. Har ikke rørt spillserien siden. Makan til kjedelig møl... Det er nå min mening da. Men jeg tørr påstå at man trenger ikke være mye til geni for å se at Battlefield serien har VELDIG mye mer å rutte med en Cod. Men for all del, Cod er perfekt for konsoll der det store flertall består av folk som legger seg i fosterstilling om de blir nødt til å prøve å aktivere mer enn en hjernecelle.

Endret av Terjee87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...