Ole O Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg ser sikkerhetsprogrammet Ad Aware indikerer at doubleclick.txt cookien kan være utrygg. Er det noen som har vært innom den cookien. Den er på ganske mange steder på nettet, bla. på altavista.com Ad_Aware finnes på http://www.grc.com Ole Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Tja spørs kva du meiner med utrygg det. Den hjelper jo doubleclick til å kartelegge dine internettvaner slik at du kan få spesialtilpassa reklame. Og opplysningane blir sikkert lagra, og *kan* komme i gale hender. Så om du er litt paranoid, så kan du godt fjerne den. Personleg har eg sperra for cookies i min browser. Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det er vel ikke bare et spørsmål om å være "paranoid". Det går an å ha en litt prinsipiell holdning til at noen snoker i privatlivet ditt og på sett og vis overvåker hva du holder på med. Hvis staten plasserte en inspektør som kunne observere/registrere hva du leste i hjemmet ditt, ville de fleste skrike opp. At noen kommersielle interesser gjør det samme på litt avstand, har jeg ikke helt sansen for, men dette synes ikke å vekke de samme reaksjonene hos den store hop. Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Ja problemet er vel mer etisk. Personlig så har jeg sperret cookies. Men er tvunget til å skru det på av og til for å komme inn på enkelte sider/ tjenester. (f.eks hotmail) Og her på linken forsvinner tjenesten med at alt du har lest før vises på nytt. Ole Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg tror det er sunt å være litt skeptisk slik du er Ole, jeg sveiper maskinen med Ad-aware og kjører uten cookies når jeg kan jeg også. Har vært borti et par av de der cookie-løsningene gjennom jobben, og de lager enormt detaljerte profiler på folk. ...og jeg er litt i tvil om hvordan det kan være positivt for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå