Gå til innhold

hvor kjøpe elektriker veske?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ikke sånn veske jeg mener. jeg mener det er ei skulderveske med plass til skruvjern og sånne små ting. er ikke mange lommene. er nesten sånn lomme som er på arbeidsbukser, bare litt større.

har hørt på alle verktøyforhandlerne der jeg bor men ingen hadde d.

Lenke til kommentar

nei det er ikke d. i den jobben jeg har så går jeg endel fra plasser til plasser. og derfor skal jeg ha en slik veske som jeg bare kan slenge på skuldra og gå. istedet for å ha alt i lommene på boksa. veldig upraktisk.

det blir jo nesten et verktøybelte bare at det skal ha skuldereim istedet for belte

Endret av creaT
Lenke til kommentar

her på nybbing av skip bruker vi noen blå med produsentlogo i gult og svarte sømmer. inni har du en vegg som deler veska i to. denne kan fjernes. så har den lommer på innsiden og utsiden. hele kan låses med en hengelås og. men på skip har du mangen tyver. skip er jo for det meste av svartstål. det vil si at de fleste har eller tilgang på en vinkelsliper... men siden vi jobber med jobber ombord alt fra draka sin dnv godkjente cat 5e som er 0,22mm2 mangetrådet (føler meg så puslete å jobbe med disse, føler meg krenka :thumbup: ) til kraftkabler som er 240mm2. da trenger man mye verktøy. derfor har vi fått en alu kasse og. i min ligger det b.a. drill, krympestrømper, flere skrallesett, kabelskopresse, elektrisk kabelskopresse, elektrisk kabelkutter og en manuell, gassbrenner med mye gass bokser over alt, kabelsko i alle størrelser, hodelykter, stikker, skøyteledning, magneter, kabler og rk g/g, radox leder til ombygging av tavler, veska med mye skrujern og mye brukt verktøy sammen med restelager som bygger seg opp til personlig materiallager :roll: .

 

det er veldig godt å vere godt utstyrt, på flere måter. :tease: siste dagen før Geo Coral skulle ut på nordsjøen for gått ble det 24 timer jobb på meg. :dribble: siden jeg hadde da ansvaret for å bli ferdig med CCTV ombord så hadde jeg planlagt alt, trudde jeg. skipet var ikke ved kai ved verftet så det ble reisejobb til skipet. jeg hadde stappet kassa mi full av ekstendendere og vga kabler med alt mulig dritt som jeg og andre kunne ha bruk for. blandt reisegodset mitt var det industri pcer til mange tusen, skjermer som skulle ombygges og joystick :dribble: til å kjøre raserbil med på monitorene :whistle: skal ikke utelukke at det ble en del kikking med 360 kameraer til 25 000 stk. :D poenget er at alt fra vi var komt ombord i skipet så ble kassa mi ribbet for mye utstyr. den var mye lettere på vei heim :thumbup: at noen mangelet en skru eller bolt kunne bli katastofalt hvis rederiet eller dnv fant ut av det. spes nå på slutten av byggetiden.

 

når man ble sulten så ringte vi hverandre å møttes i byssa. der var det god mat å få hele tiden. litt uvanlig kost var at det alltid stod pommfri tilgjengelig hele døgnet. så skal skipet ut på nye testtur for mannskapet og man må jo bare følge med på slep. og når det kommer en person å skriker å stresser mot deg som skriker. så får jeg lust til å hoppe over bord. lite søvn og mye stress tok på alle kollegene. lunta var nesten vekke da en storkjepp fyr fra mannskapet kom å kjefta på meg kl 4 om natten. jeg vrengte meg innvendig for å unngå å flike til han eller bare gå min vei. litt senere kom han tilbake å beklaget og forstod at jeg ikke hadde sovet mye i det siste. det var ikke helt enkelt å snakke engelsk til han heller på det punktet.

 

tingene er at er man godt utstyrt så klarer man seg godt i livet. de som går på service har jo bilen full av mye dritt som kassa mi. jeg har no fullt opp kassa mi nå før fagprøva på mandag. det som er mest relatert for fagprøva blir vell 2 påvegg stikk som jeg har der. skal innom onninen og firma lager å hente noen 10 000kr i verdier. kanskje kommer til å satse på impulsreleer eller kontaktorer istendenfor bare vanlige 2p brytere? vil jo gjøre det enkelt ved vedlikehold og service da. slå ut jf automaten for kontroll kretsen til relene bare :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...