Gå til innhold

Et par punkter om bilforsikring

lolole

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg driver og ser på bilforsikring, og har kommet over et par punkter som jeg lurer litt på hvor "lur" jeg kan være uten å gjøre noe ulovlig...

1. Oppgi bosted: Du er registrert i folkeregisteret og får post hjem til en addresse på Toten. Men du studerer i Oslo slik at bilen sannsynligvis vil befinne seg mest der. Skriver du Oslo eller Toten på forsikringa?

2. Har du garasje: På Toten har du en garasje med port og lås, og en carport. Du blir som regel henvist til carporten, men kan også parkere i garasjen. Skriver du låsbar garasje?

3. Du har installert en FG-godkjent DEFA-alarm på bilen. Dessverre har den slått seg litt vrang slik at den er utkoblet for øyeblikket. Skriver du at bilen har FG-godkjent alarm?

Kan fort bli tusenlapper ut fra hva man svarer på disse punktene ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

1: Så lenge folkeregisteret viser Toten, skriver du Toten

2: Ville skrevet carport, siden bilen stort sett står der (eller i Oslo)

3: Enten fikse alarm og skrive ja, eller rive ut det som ikke funker og svare nei.

Lenke til kommentar

1: Gjev dette utslag på prisen? I så fall kor mykje? Om du oppgjev Toten, men havner i ei ulykke i Oslo og forklarer at du bur i Oslo kan det kanskje bli eit problem. Om du bur i Oslo skal du melde flytting til Oslo.

2: Så lenge du bur og studerer i Oslo, der bilen vil stå det meste av tida blir vel det mest riktig å oppgje Oslo og eventuelt kvar du parkerer. Samme sak som over egentleg. Parkerer du bilen for det meste gatelangs i Oslo bør du skrive det.

3: Enten reparere og skrive ja, eller la være og skrive nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...