Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med .pdf fil (vanskelig å forklare)

QBab

Anbefalte innlegg

Var neimen ikke sikker på hvor jeg skulle poste denne ... så det ble her.

Anyhow, lastet ned en CV mal, som var både vel og bra. Problemet er bare at det står "Marie Hansen" i toppen av vinduet når du åpner filen. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt det.

Litt sugent å ha navnet på ei random kjerring på CV'en sin. Noen proffe "Acrobater" her inne? (Håhå, evig bra ordspill. Acrobater liksom)

Vedlagt er overnevnte CV. Edit: Kødda!

DobbelEdit: Nå er overnevnte CV vedlagt.

TrippelEdit: Har døgna ...

CvNyForum.pdf

Endret av QBab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laget med Acrobat (fullversjon) eller et annet program og eksportert til pdf?

Det jeg gjorde var å ta ditt dokument, og printe det til en pdf-printer og der la jeg inn CV som dokumenttittel ;) Tungvindt metode...

CV.pdf

Sweet!

Men hvordan printer jeg til en pdf-printer? o.o

Lenke til kommentar

du åpner den i adobe og ctrl + p velger skriver også ok

YEEEEEEAH

Funket det ikke?

Funket ikke, nei.

Sweet!

Men hvordan printer jeg til en pdf-printer? o.o

Du kan laste ned f.eks PDFCreator (for windows).

http://www.pdfforge.org/

Du vil få opp en ny printer, printer du til denne kan du velge å lagre til pdf.

Og en rekke andre filformater også, deriblant, .png og .jpeg

Aha, sweet. Skal teste det. =)

Lenke til kommentar

pdfforge var bare lømmel. Fylte pcen opp med spyware og toolbars.

Dersom du tenker på yahoo toolbar så velger en selvfølgelig under installasjon at denne IKKE skal være med.

pdf-creator-toolbar.jpg

Dette er en valgfri komponent, og en trenger ikke installere den for at programmet skal virke.

Utover det har jeg ingen kjennskap til programmet inneholder spyware.

Lenke til kommentar

pdfforge var bare lømmel. Fylte pcen opp med spyware og toolbars.

Dersom du tenker på yahoo toolbar så velger en selvfølgelig under installasjon at denne IKKE skal være med.

pdf-creator-toolbar.jpg

Dette er en valgfri komponent, og en trenger ikke installere den for at programmet skal virke.

Utover det har jeg ingen kjennskap til programmet inneholder spyware.

Jeg valgte det bort, men antiviruset plukket opp mange "registry hooks" (eller hva nå det heter) som dette "programmet" ikke informerte særlig mye om. Men ikke så farlig. Fikk bort det meste.

Men det er som regel noe som skurrer når det ikke følger med uninstall komponent.

Lenke til kommentar

Men det er som regel noe som skurrer når det ikke følger med uninstall komponent.

Ikke følger med uninstall?

Mer info om hvilket AV du kjører.

Kunne vært kjekt om du hadde mer spesifikk info. Jeg har selv nemlig kjørt programmet i flere år nå, uten noen slike hendelser som du beskriver. Greit å få undersøkt om jeg faktisk er blitt lurt trill rundt. Jeg har dog aldri fått toolbaren installert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke følger med uninstall?

Mer info om hvilket AV du kjører.

Kunne vært kjekt om du hadde mer spesifikk info. Jeg har selv nemlig kjørt programmet i flere år nå, uten noen slike hendelser som du beskriver. Greit å få undersøkt om jeg faktisk er blitt lurt trill rundt. Jeg har dog aldri fått toolbaren installert.

Det var Spybot - Search and Destroy, som plukket opp registerendringene. Kjører AVG også, men det er jo pokkern ta ubrukelig. Fikk forresten ikke toolbaren installert heller, men den skiftet søkemotoren min i Firefox til Yahoo, uten min tillatelse. Og det var et lite makkverk å sette den tilbake til Guuugle.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...