diamantkort Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) På dette bildet så har jeg to spørsmål 1: Åssen skrift er det? 2: Mange mener jeg er masete når jeg spør hvordan man får speileffekt, men åssen? Mange bare linker meg til tutorials, men jeg ønsker å vite akkurat åssen det gjøres. Det er kanskje enkelt, men jeg ønsker å vite hvordan fordi det ser kult ut. Det er også noen oransje dotter i hjørnet, åssen får han til dette? Endret 17. april 2011 av diamantkort Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Fonten (eller en som ligner) kan du feks finne ved å skrive noen bokstaver og så endre fonten på dette til du finner noe som passer. Du skriver at du ønsker å vite akkurat åssen dette gjøres, og blir henvist til tutorials du ikke gidder å sjekke ut. Forventer du at vi skal bruke x antall timer på å rekonstruere bildet og så skrive en avhandling hvordan dette så blir gjort ? Bildet her krever for det første at man vet hva layers, masks m.m og hvordan de ulike verktøyene fungerer i Photoshop hvis det er programmet som er tenkt brukt. Det er ingen sullballatullhokuspokus måte å lære Photoshop på 5 minutter, noe jeg vet vet litt om siden jeg har undervist i Photoshop. Det ligger kilovis med tutorials og videoer på nettet, og har man ikke tålmodighet til å benytte seg av disse og lære seg noen av de meningsløst mange verktøyene og funksjonene i Photoshop så bør man kanskje la vær... 4 Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Åssen font er det? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Les svaret over en gang til, og...hint hint...bruk noen timer på tutorials... Så finner du nok ut ÅSSEN det gjøres... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Les hva JoonGoii skrev 3 - 4 ganger til, tenk nøye over det i noen timers tid og kikk på hva folk har prøvd å henvise deg til tidligere... Følg så tutorialsene og lær deg dette, så skal du nok se at du får til noe fint. Lenke til kommentar
cen Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 For å vite hvordan du skal få lagd et sånt bilde så må du se på tutorialene(filmene) som folk har gitt deg. Ellers så tror jeg ikke at den fonten ligger inne i PS.. men du kan jo se igjennom på denne siden om fonten finnes der -> http://www.dafont.com/ . Det vil nok ta tid... men hvis du absolutt vil ha den så er det verdt litt leting Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Som jeg skrev i forrige tråden din om emnet - hvis PS er litt for avansert, så bruk heller Microsoft Paint. Jeg skrev til og med detaljerte instruksjoner om hvordan du skal gjøre det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1312335&view=findpost&p=17132497 Åpne et bilde i MS Paint. Velg et område. Det er i MS Paint knappen med den stiplete firkanten. Velg et område. Det får du til. Du holder museknappen inne mens du drar. Så tar du copy. Det er Ctrl-c. Så tar du paste. Det er Ctrl-v. Deretter flytter du det du har limt inn. Hold museknappen inne og dra det dit du vil ha det. Så får du "speil-effekt", eller "copy og paste", som vi andre kaller det. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Ikke noe personlig imot trådstarter, men min erfaring fra en annen tråd som han starter, er at han ikke orker å lese svarene han får. Da forstår man at tutorial blir waaaay to much. Fryktelig irriterende for oss som faktisk forsøker å peke ham i riktig retning... Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Jeg greier speileffekten nå Men når jeg har kopiert bakgrunnen til en ny layer, og jeg markerer det jeg vil flytte på nå, så går det ikke. Det viser ikke delen jeg markerte, men bare der jeg holder over. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå