Schwarzkopf Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Hei, har kikket på forkurs psykologi på UiB, og vurderer å studere dette fra høsten av, og lurer på om det er mulig å gå videre til profesjon etter endt studie? Forutsatt at karakterene er tilstrekkelige, så klart. Endret 7. april 2011 av NoMoreMrniceguy Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Det er det årsenheten er til ja. Selv om det per i dag bare er UiB og UiT som tilbyr denne overgangen. UiT vurderer å gå over til direkteopptak via samordna, men ingenting vedtatt enda, så det er fortsatt mulighet der. Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Supert, da har jeg det i bakhånd hvis jeg ikke skulle komme inn på jus. Takk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hvis du setter opp UiO på søkelisten din også så har du direkteinntak hvis du har gode nok karakterer. Samme gjelder for NTNU. Så jeg ville satt opp Jus UiB Jus UiO Psy UiO Psy NTNU Psy UiB Psy UiT Men dette gjelder jo bare hvis det er aktuelt å flytte seg selvfølgelig... Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Hvis du setter opp UiO på søkelisten din også så har du direkteinntak hvis du har gode nok karakterer. Samme gjelder for NTNU. Så jeg ville satt opp Jus UiB Jus UiO Psy UiO Psy NTNU Psy UiB Psy UiT Men dette gjelder jo bare hvis det er aktuelt å flytte seg selvfølgelig... Takk Christian! Har foreløpig følgende oppsett: Jus Uib Forkurs pyskologi(uib) Jus Uio (høst) Jus Uio(vår) Jus UiT. Har 52,2 konkurransepoeng i førstegangskvote, og håper det holder til jus. Flytte på meg skal jeg uansett, jeg bor på østlandet og sånn sett er Oslo et lettere alternativ. Men jeg er ikke så fan av undervisningsmodellen der, samt jeg har hørt mer om studentmiljøet i Bergen Endret 8. april 2011 av NoMoreMrniceguy Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hva med å sette direkte-inntaket til profesjonsstudiumet i psykologi på 2.? Så slipper du å konkurrere om opptak videre hvis du skulle være så heldig å komme... Jeg vet forøvrig at det er et longshot, men fremdeles. Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Hva med å sette direkte-inntaket til profesjonsstudiumet i psykologi på 2.? Så slipper du å konkurrere om opptak videre hvis du skulle være så heldig å komme... Jeg vet forøvrig at det er et longshot, men fremdeles. Ja, vurderer det, men er ganske sikker på at jeg ikke har gode nok karakterer for direkteinntak. Videre er jeg fast bestemt på å studere i Bergen, men tror jeg føyer inn NTNU på den listen og. Er for første gang direkte inntak til profesjonsstudiet nå i høst, hvis jeg har forstått riktig Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det har du, hvis ikke det var i fjor da, men jeg tror det er i år. Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Supert, har blitt mer og mer interessert i psykologi de siste månedene. Har ingenting å tape på å sette det opp. Litt OT, men hvordan tror du poengsummen jeg listet opp ligger an mtp. førstevalget? Var 50,0 i fjor, og innbiller meg at det ikke stiger nevneverdig i år. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det er vanskelig å vite, men er ikke så ofte det varierer med så mye som to poeng, ut i fra hva jeg har sett i hvert fall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå