Tesla_fan Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Hei! Jeg tenker å ta meg et år på folkehøyskole nå, og har lyst til å spille gitar å slappe av. Men problemet er at jeg ikke er spesielt talentfull, noen som vet om en fin folkehøyskole for ivrige amatør-gitarister? Som har lyst til å spille i band, men som per i dag lider av prestasjonsangst og sceneskrekk? Bare for å nevne litt random om meg sjæl så dere ser hvor lista ligger: Jeg gikk på gitarundervisning i 2004-2006, for deretter å legge gitaren (nærmest) på hylla til jula 2011, da jeg tok opp igjen undervisningen på gitar. Jeg kan en del grep og skalaer etc, men har aldri spilt skikkelig mye, og enda verre, aldri i noe samspill av noe slag. Har lært meg yesterday og here comes the sun fingerspill, etc. , og Bach's Bouree (som jeg brukte to mnd. på å lære). Er blitt nylig blitt hekta på spansk gitar, og sitter å lærer meg enkle farruca'er og soleras'er i fleng. Har begynnt å jobbe med tremoloen min, får til spanish romance med tremolo rimelig bra nå synes jeg (med tremolo på 340 bpm, den skal gå med 450 bpm tremolo). Dog, når jeg skal spille allsang-type gitarlåter, med fem-seks grep og vanlig "strumming" (har vi egentlig et norsk ord for det?), så må jeg memorisere grep-rekkefølgen (eller ha den på papir) for å gjennomføre det. Lite utviklet gehør altså. Det med taktarter har heller ikke satt seg helt i kroppen. Så jeg har lyst til å spille, er ikke direkte flink, og er redd for å havne opp med en gjeng musikere med musikalske krav jeg ikke kan infri. Noen som har noen anbefalinger? Har tenkt litt på musikklinja på Stavern (Fredtun). Erfaringer eller tilbakemeldinger blir satt stor pris på. Endret 7. april 2011 av Tesla_fan Lenke til kommentar
Tesla_fan Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Noen som veit noe om musikk-linja på Høgtun? Funker den for ikke-musikere? Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) jeg er litt usikker, siden jeg ikke har tittet så mye. ta en titt på: Folkehogskole.no Endret 8. april 2011 av Mikaeru Lenke til kommentar
Tesla_fan Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Folkehogskole.no er fin den, men jeg ville satt stor pris på noe litt mer konkret! På Høgtun sin hjemmeside skriver de: "Føler du at du har en låtskriver, vokalist, gitarist eller bandartist i deg , men trenger hjelp til å starte?" , noe som høres ut som er midt i blinken, men jeg veit ikke noe om hvordan det er i praksis. Må man ha spillt gitar i mer en et par år for å gå på gitar-(el. evt. musikk-)folkehøyskole? Gikk på allmenn-linja på en av landets bedre musikkskoler på videregående, og der turte jeg ikke engang ta med gitaren. Er det stort sett musikklinje-folk på musikkfolkehøyskolene? d: Veit at jeg mest sannsynlig bare slenger pisspreik ut i blogosfæren her, men jeg er notorisk usikker og ville satt stor pris på respons. Lenke til kommentar
Tesla_fan Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Will do. Ikke tilfeldigvis noen som veit noe om Toneheim?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå