Gå til innhold

Hemmeligheten rundt spesialjeger


p0pc0rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro man får lov å fortelle sin nærmeste familie, men man blir nok HEMMELIG, slettet fra offentlige registre, får hemmelig telefonnummer etc.

Man blir ikke slettet fra offentlige registre og slikt.

Men, det registreres ingen offentlige steder at man jobber der.

Selv på forsvarets interne systemer er de anonyme.

 

Hvordan de takler det med nærmeste familie vet jeg ikke, men antagelig får de vite litt, men langt ifra hele sanheten.

Lenke til kommentar

Er det like hemmelig for en fallskjermjeger eller marinejeger tro?

Om man skal på oppdrag i utlandet og blir borte i ukesvis, forteller dem at dem skal på oppdrag eller blir det sagt at man skal f.eks på øvelse, blir dette også hemmeliggjort?

Regner med at man sier til kone osv. at man skal på oppdrag hvis du pluteslig blir borte i 6 mnd. i Afghanistan etc.

 

"Hei, Wenche! Jeg blir borte i 6 måneder nå, slapp av, skal bare på fisketur." :!:

Hehe, du har vel et poeng der :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke selv vært på opptak, men kjenner flere som har vært der. Jeg har ingen grunn til å lyve, og heller ikke dem. Når det er sagt, vet jeg ikke hva slags låser de bruker der, men enten har de masternøkkel (det hadde vårt befal til alle våre låser), eller så kan de bare klippe opp alle sammen. Når det kommer til det lovmessige, så er det helt sikkert ganske mye som er på kanten som foregår, men det er tross alt i hemmelighet, så det er lettere å strekke grensene. For eksempel, fysisk avstraffelse er ikke lov i henhold til militære lover, men skjer så absolutt på spesialjegeropptak. Man er der også frivillig og befalet er fsk/hjk-soldater, så det er ganske åpenbart at de må sjekke for at ingen har tatt bilder av noe hemmelig.

Lenke til kommentar

Koneklubber er vel muligens et typisk amerikansk fenomen... Vil tro det er mange som pendler til \ fra Rena, bor her selv og verdens navle er det ikke.

Finnes masse koneklubber rundt om europa for fruer med menn i NATO.

 

Breakfast Club kl 0600, Wine Tasting i frankriket bla bla bla. ^^

 

Tror det er litt mer snobberi ifm europeiske koneklubber.

Lenke til kommentar

Fallskjermjeger er noe du er i førstegangstjenesten..

 

Stemmer, men du er spesialjeger. Det er heller ingen krav om at du må være inne til fgtj. Tror du at alle fallskjermjegere er inne til fgtj? Da tar du feil. Fallskjermjeger er den eneste enheten hvor du kan bli spesjeger i førstegangstjenesten, men de fleste er vervede/yrkesoffiserer.

 

Man sier svært lite om sin hverdag som jeger på generell basis. Opplyser om minst mulig. Spør noen om hva du gjør, unngå spørsmålet. "Jeg jobber i forsvaret jeg" er flott. Selvsagt sier du at du er jeger om noen spør, men ikke mer. Kjernefamilien får vite litt mer, men minst mulig. I aktiv tjeneste bruker spesjegere "dekknavn". Ikke sånn "Cold Motherfucking killerdude", men mer i gata av "Ola" eller "Bjørn". Ingen CIA-black-ops coverstorys vanligvis altså, men si minst mulig, og dermed slipp unna all oppmerksomhet. På disse opptakene gjør instruktørene stort sett det de syntes er greit. Skapinspeksjon er helt vanlig. Foregår daglig under rekrutten for eksempel.

Lenke til kommentar

Fallskjermjeger er noe du er i førstegangstjenesten..

 

Stemmer, men du er spesialjeger. Det er heller ingen krav om at du må være inne til fgtj. Tror du at alle fallskjermjegere er inne til fgtj? Da tar du feil. Fallskjermjeger er den eneste enheten hvor du kan bli spesjeger i førstegangstjenesten, men de fleste er vervede/yrkesoffiserer.

 

Ikke spre feilinformasjon...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Oscar Lima Delta: Tror du skal dra frem Tom Clancy boka di engang til og holde deg der.

 

Fallskjermjegertroppen består, om du ser bort ifra befal og eventuelle grenaderer i administrerende stillinger, utelukkende av vernepliktige. Kjenner til flere som er der nå, og har til gode å høre noen av dem kalle seg spesialjegere.

 

Hvorvidt dekknavn er i bruk heller ei vet hverken du heller jeg noenting om, men om du sporer opp avsløringen av den hemmelige norske spiongruppa som var her på nyåret (?), så kommer det her frem at selv agentene her opererte under ekte navn på oppdrag.

 

På opptak har instruktører sine retningslinjer de skal følge, skapinspeksjon er også vanlig for samtlige vernepliktige...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorvidt dekknavn er i bruk heller ei vet hverken du heller jeg noenting om, men om du sporer opp avsløringen av den hemmelige norske spiongruppa som var her på nyåret (?), så kommer det her frem at selv agentene her opererte under ekte navn på oppdrag.

Jeg vet at flere hemmelige styrker i Norge har vanlige dekknavn(ola, per, osv)

Hvordan og når de bruker dem er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...