Gå til innhold

Dårlig lyd og bass i roccat kave

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått disse hodetelefonene og må si jeg jeg er meget missfornøyd. Lyden høres ikke noe særlig bra ut og basse er nesten borte. Har dette koblet opp mot et xonar dx lydkort. Prøvde først hodetelefonene på mitt onboard lydkort(maksimus formula)lyden var ikke bra og tenkte at det var lydkortet og kjøpte meg et xonar dx. Kan ikke si at lyden ble merkbart bedre.

Når jeg f.eks spiller cod høres det ut som jeg er inne i en tønne og den vibrasjonen de skryter så mye av har uteblitt.

Noen som har noen tips til hva som er galt eller er disse ikke bedre.

Har også logitech G35 headsett og lyden på det er mye bedre og basse er veldig god.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du ikke nevner det, må jeg stille et noenlunde åpenbart spørsmål:

Skjer det overhodet noen endringer om du justerer på lydkontrollen, altså hovedvolum, volum for front/senter/bak og bytte mellom spill og filmmodus?

I kommentartråden til Hardware.nos test av settet nevnes det at kvaliteten på visse komponenter er litt tvilsom, da nevnes spesielt (alle) volumbryterne og "basselementet" i hodetelefonene. Dette kan etter sigende feilsøkes ved å finjustere disse, erfaringsmessig kan det også være at du bør dra bryterne opp og ned et par ganger.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å droppe såkalte gamingheadsett neste gang du skal investere i hodetelefoner, og heller kjøpe at vanlig steroe headsett og en løs mikrofon i omtrent samme prisklasse, kan nesten garantere en langt bedre lydopplevelse på alle måter, sett at du styrer unna søppel som Skullcandy, Wesc o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil anbefale deg å droppe såkalte gamingheadsett neste gang du skal investere i hodetelefoner, og heller kjøpe at vanlig steroe headsett og en løs mikrofon i omtrent samme prisklasse, kan nesten garantere en langt bedre lydopplevelse på alle måter, sett at du styrer unna søppel som Skullcandy, Wesc o.l.

+1

Innsåg ikke det før jeg kvittet meg med Steel-series headsetet jeg hadde hatt en del år. Grusom lyd- og byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...