Gå til innhold

Burde jeg skifte utdanning?


JonasAA

Anbefalte innlegg

Snart ferdig med jus 1.avdeling. Faglig går det greit, men sosialt har ingen kontakt med medstudenter, til tross for at jeg var med på fadderuka. Har problemer med å se for meg at jeg skal greie fire år til på denne måten, samtidlig som jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre hvis jeg slutter. Tanker/forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høgskoler og universiteter pleier å ha en kontaktperson for folk som kan trenge å snakke om utdanning og feks sosiale utfordringer. De ulike studentorganisasjonene tilbyr også rimelige psykologer dersom du har behov for det.

 

Når det kommer til det sosiale, er det ikke gitt at du automatisk kommer til å bli bestevenn med de du var sammen med i fadderuken. Er ikke alltid slik folk "klikker".

 

Det er veldig lett å sitte bak en pcskjerm å si dette; men prøv å ta litt kontakt med andre. Hva med en liten quiz-kveld (stort sett lett å finne i storbyene). Er det andre som du ser står litt utfor? Ta kontakt med de =) Du er garantert ikke den eneste i din situasjon.

 

Og som nevnt over, bli fadder neste år. Masse flotte girlz/boyz som er litt usikre og trenger noen å prate med = du får større kontaktnett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker ikke spesielt lurt å kaste bort jus utannelsen din på grunn av at du ikke har fått venner på skolen, er ingen garanti for at du får så mange venner på den nye linjen du velger heller. Om du liker utannelsen burde du fortsette. Ta å sett deg ved siden av noen på skolen, bare spør om de skjønte det siste som ble sakt osv.. så er du i gang ;) Begynn på et av idrettslagene eller foreningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker ikke spesielt lurt å kaste bort jus utannelsen din på grunn av at du ikke har fått venner på skolen, er ingen garanti for at du får så mange venner på den nye linjen du velger heller. Om du liker utannelsen burde du fortsette. Ta å sett deg ved siden av noen på skolen, bare spør om de skjønte det siste som ble sakt osv.. så er du i gang ;) Begynn på et av idrettslagene eller foreningene.

Smooth! Enig med denne karen her. Ikke gi opp! Hvis du liker studiet så burde du fortsette, vi har alle hatt litt sosiale problemer en eller annen gang. Du er sikkert ikke den eneste som føler det slik på skolen din.

Lykke til :)!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...