[FS]Inhumanzer Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 dette overklokking greiene er jeg n00b på.. noen som kan hjelpe meg å overklokke min XP1800+?? kunne tenkt meg opp til XP2000+ ellerno.. hva gjør jeg først?? hvis jeg må "operere" på prosessoren, gjør jeg ikke dette, men er det andre måter?? takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Som du sikkert vet styres hastigheten av 2 ting. Multiplieren og front side bus'en(FSB). Multiplieren er låst på alle av AMD's XP CPUer og for å stille på den må du altså gjøre et inngrep på CPUen din. FSB kan derimot stilles fritt. Default er 133 på alle XP CPUer. Ved å stille denne høyere vil du da få høyere klokkefrekvens. Det kan være lurt å stille opp volten på CPUen din. Det gjøres som stilling av FSB i BIOS. Opp til 1.85v skal være helt trygt dersom du har normalt god kjøling. Hvor høyt du når er vanskelig å si. Bare å teste det :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-03 19:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå