Gå til innhold

Bytte avdeling

a10

Anbefalte innlegg

Hei,

Idag hadde jeg sesjon del 2 og var dum nok til å velge feil avdeling siden jeg ikke hadde noe peiling på forsvaret. Jeg var dum nok til å velge garden når det er akkurat det jeg hele tiden prøvde å unngå. Jeg har virkelig ikke lyst til å tjenestegjøre i garden, nesten hele livet har jeg ventet på å tjenestegjøre i millitæret og nå har jeg klart å velge feil. Jeg fikk velge mellom Kongens garde i Oslo og artilleribataljonen i Troms og var dum nok til å velge Garden når det var Egentli Artilleribataljonen jeg ville velge. Jeg har fått vite at man må sende en veldig god søknad for å kunne bytte avdeling. Kan noen hjelpe meg med denne søknaden? Å skrive søknad er det jeg er aller dårligst til. Hva skal jeg skrive, hvordan skal jeg skrive det? Setter virkelig pris på hjelp. Jeg skal ikke tjenestegjøre før Januar 2012 så jeg har god tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ringte dem før men de sa jeg må levere skriftlig søknad, og da jeg spurte om det er stor sansynlighet for at jeg kan bytte sa mannen at jeg må ha en skikkelig god grunn, det hjelper ikke å si at jeg ikke vil være i garden bare. :/

Lenke til kommentar

Jeg sendte e-post og spurte om jeg kunne flytte fra MP til PBN, og å flytte dato fra januar til juli/august. Jeg fikk ikke byttet til PBN pga plassmangel, men fikk byttet datoen. Forklarte at jeg søkte befal i år, men planla å søke befal igjen til neste år om jeg ikke kom inn i år, altså ville jeg likt å hatt et helt år førstegangstjeneste istedet for et halvt i MP/PBN. Men tror ikke dette var nødvendig informasjon, saksbehandleren virket hyggelig og imøtekommende.

Er bare å søke. Unngå skrivefeil, og være høflig. Si klart og tydelig hva du vil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...