MasterMinder Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hei. Jeg har en liten idé om å starte et enkeltpersonforetak. Jeg personlig og bedriften blir da "en og samme" økonomisk sett. Jeg vil da komme til å skatte av det overskuddet bedriften kommer til å eventuelt få. Jeg kommer ikke til å ta ut lønn til meg selv inntil videre pga studier osv. Men det er her jeg søker eders kunnskap. Når det da kommer til den tid at jeg skal ta ut lønn månedlig til meg selv. Skal man da skatte av det som blir tatt ut i lønn i tillegg til det bedriften går i overskudd? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
M-G Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Som enkeltmannsforetak så vil overskuddet fra "bedriften" regnes som din skattepliktigeinntekt og vil bli lagt til eventuell annen personlig inntekt du har. Tror kanskje du burde lese deg litt opp på hva dette faktisk vil innebære for deg så du vet hva du går til, feks på denne siden Enkeltmannsforetak eller ved litt søking på google. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå