Gå til innhold

Bærbar 15.4" til ~8000,-

Anbefalte innlegg

Eneste jeg vil at maskina skal gjøre er å kjøre Starcraft 2 og ha HDMI ut med lyd(DTS). SSD hadde vært koslig, men ikke en nødvendighet. Størrelse på HDD er heller ikke noe krav, da eksterne kan brukes hvis nødvendig.

Har virkelig 0 peiling når det gjelder bærbare mtp skjermkort/cpu etc ^^

På forhånd takk!

Fant denne nå på www.dustinhome.no - http://www.dustinhome.no/pd_5010586049.aspx

Vil den duge til Starcraft 2? Har også hørt at Sandy Bridge CPU'er er veldig gode, er det det i denne?

Endret av karael
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er interessert kan du får kjøpt min. Den er så og si helt ubrukt.

Acer Timeline X 5820TG

Acer Timeline X er pc'en for deg som vil ha både i pose og sekk. Dette er et kraftmonster med Intel's nyeste i-prosessor kombinert med en batteritid få pc'er kan måle seg mot.

*Så god som ny.(Brukt 2 ganger)

*Intel Core i5 450M

*Minne 4096MB

*Harddisk 640GB

*Skjerm 15,6"

*Skjermkort ATI Mobility Radeon HD 5650 DX11 - 1GB dedikert

*Batteri 9 celler

*Blåtann

*Kortleser 5 in 1

*4 USB

*1 HDMI

*1 VGA

*Nettverkskort/ WLAN bgn

*DVD/CD

*Webcam

*Windows 7 Home Premium 64

Teoretisk batteritid er på 12timer! Selv har jeg klart å få 9-10timer ut av batteriet på vanlig kontorbruk, noe som er mer enn godt nok til en arbeidsdag.PC'en ser strøken ut og er satt tilbake til fabrikkstandard. I tillegg har jeg oppdatert hele systemet,fjernet alt av unødvendige programvarer, lagt inn antivirus/anti spyware og optimalisert operativsystemet slik at alt er klart for en god pc-opplevelse så fort den slås på. Leveres med lader.

Pris: 7000kr

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å drepe et evt salg her, men kan du si noe om temperaturene på den maskina der under bruk?

Det er mulig jeg er på feil jorde, men mener å ha lest at timeline blir veldig varm ved vanlig bruk så jeg kan ikke se for meg at den er spesielt behagelig under spilling.

Som sagt, mulig jeg tar helt feil her, men greit å nevne hvis TS vil gjøre research.

Lenke til kommentar

i5 450M er ikke Intels nyeste i-prosessor, det er forrige generasjons prosessor.

Stemmer, de har akkurat presentert den nyeste serien, så det burde vel ikke ta lang tid før den er i butikken. Nå som sist blir det samme skjermoppløsning på alle, både 13, 14 og 15".

Her er saken

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Den maskinen med 6530m vil kjøre Starcraft 2 på medium-high uten problemer og er en veldig fin maskin til den prisen der. Hvis du trenger en pc som kan kjøre mesteparten av spill på high må du velge skjermkorttet 540m eller bedre, da må du opp i priser på 6000kr. Hvis du vil ha litt bedre grafikk og de nye SB prosessorene må du opp i 7000-8000kr.

Her er 2 pcer som vil kunne kjøre starcraft 2 og mange andre spill på high grafikk.

Denne har SB prosessor og et noe bedre 550m skjermkort: Link

Denne har 540m uten SB prosessor: Link

Du vil ikke merke så veldig stor forskjell på intels første og andre generasjons prosessorer, så de nye Sb prosessorene er absolutt ikke et "must".

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene, vil tro jeg enten går for den jeg fant, eller den du linka her kidio007 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626574

Forskjellen på de 2 når det kommer til starcraft 2 vil være at den med 6530m vil kjøre det på high grafikk med ca. 23-29 fps, mens den med 550m vil kjøre starcraft 2 på ultra grafikk med 25-28 fps. Begge disse pcene er veldig fine til prisen, så samme hva du velger vil du bli fornøyd, kommer helt ann på hvor mye penger du er villig til å ut med.

Den til 6000kr med 540m vil og kjøre starcraft 2 på ultra, men med noe lavere fps, kanskje rundt 25.

Jeg har og en laptop med samme oppløsningen som alle pcene vi har snakket om har, og har et noe svakere gt 335m (samme hastighet som 6530m omtrent) som lagger litt når jeg velger ultra grafikk i starcraft 2. Når jeg ser på de over med 540m og 550m + de pcene har mye bedre prosessor enn det jeg har så vil de nok kjøre fint på ultra begge to.

Det er og vanskelig og si hvor bra de vil kjøre på starcraft 2, for under tunge kamper på det spillet vil det muligens lagge litt, men 95% av tiden vil det være smooth as silk. ;)

Grafikkortet 6530m vil prestere like bra som 5650m gjør, så ikke kjøp den pcen han fyren her prøver å selge deg for 7000kr.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Når jeg spiller det på min stasjonære, spiller jeg med low settings.. Bare for å være 100% sikker på at alt går smooth 100% av tiden, og jeg har bra nok pc til å kjøre det på ultra med 30-35fps.. Jeg er sær.. Så om jeg må kjøre det på low har 0 å si ;)

Lenke til kommentar

Når jeg spiller det på min stasjonære, spiller jeg med low settings.. Bare for å være 100% sikker på at alt går smooth 100% av tiden, og jeg har bra nok pc til å kjøre det på ultra med 30-35fps.. Jeg er sær.. Så om jeg må kjøre det på low har 0 å si ;)

Kan hende skjermkortet ditt/driveren ikke kjører starcraft 2 stabilt, eller så er du vel litt sær kanskje, hva vet jeg, hehe.

Det vil alltid være fps drops under kamper. Så velger du 550m og fps holder seg på rundt 30 til vanlig, så vil det en sjelden gang gå ned til 20 f. eks. Det er bare slik det er. Syns uansett det virker som det er noe rart med stasjonæren din hvis den kjører starcraft 2 med 30-35 average fps på ultra, og du velger å ha det på low. Min lille laptop med samme grafikkytelse som 6530m kjører starcraft 2 på high uten problemer. Jeg merker ihvertfall ingenting til noe lagg eller voldsomme fall i fps.

Lenke til kommentar

Den er grei. Siden du er litt kresen på at det skal gå 100% smooth som du sier, så burde du velge 550m eller 540m over 6530m, eller spare til en mye bedre Asus G53 gaming laptop.

Denne har et grafikkort som er dobbelt så kraftig som 540m, men er selvsagt dyrere og har sandy bridge: Link

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Ser at begge disse to maskinene har harddisk på 5400 rpm, Ville ikke dette ende opp som en flaskehals for prosessoren og skjermkortet?

Vet du forresten hvor mye bedre et GT540M kort vil prestere kontra et GT425M i ren spillytelse? Hvor relevant er egentlig prosessorkraft (i5 kontra i7)?

Lenke til kommentar

Ser at begge disse to maskinene har harddisk på 5400 rpm, Ville ikke dette ende opp som en flaskehals for prosessoren og skjermkortet?

Vet du forresten hvor mye bedre et GT540M kort vil prestere kontra et GT425M i ren spillytelse? Hvor relevant er egentlig prosessorkraft (i5 kontra i7)?

Man vil ikke merke så veldig stor forskjell på 5400 og 7200 rpm harddisker til "vanlig" bruk. Det lureste vil være å kjøpe en Momentus Xt 500gb som presterer et sted i mellom SSD og en 7200rpm harddisk, og sette i maskinen etter man har kjøpt den. Noen velger og å kjøpe en SSD, dette kan lett byttes.

540m er 17% raskere enn 425m ifølge kjerne hastigheten og GPU score på korta. Når det kommer til spillytelse, så vil kanskje 425m kjøre bad company 2 på high med 26 fps, mens 540m vil kjøre det med 30.

Når det kommer til i5 vs i7 i bærbare så er det veldig mye og forklare:

i5 500 serien med en "U" i slutten av seg er ultra-low voltage. Det fins bare en her da med 1.06Ghz laget i bærbare for å spare batteri.

i5 400 og 500 serien er 2 kjerners prosessorere som ligger mellom 2.2ghz-2.5ghz.

i7 600 serien har ultra low voltage prosessorer for å spare batteri og vanlige 2 kjerners. Her går de helt opp i 2.7ghz. Disse har og integrert grafikk i seg.

i7 700, 800 og 900 serien har alle 4 kjerner, fra 1.6 til 2ghz. Her er turbo boost funksjonen veldig aggresiv når 2 eller færre kjerner blir brukt. Så spill som støtter 4 kjerner vil få en fordel. De har og denne turbo boosten som kan komme helt opp i 3.2ghz på 2 eller færre kjerner.

2. generasjons i5 er 2 kjerners fra 2.3-2.6ghz. Disse har integrert intel grafikk for å spare batteri. Det er og turbo boost her som vil gi en liten ytelsesforbedring når det trengs.

2. generasjons i7: her fins det både 2 og 4 kjerners prosessorer. Leter du etter en 4 kjerners må du se etter "QM" i slutten av navnet på prosessoren, 2 kjerners har bare "M".

Det er som du ser både 2 kjerner og 4 kjerner på i7 prosessorene. Det kommer helt ann på hva du skal bruke pcen til, og hvilken prosessor du velger.

Etter min mening er 2 kjerner nok for dagens spill og applikasjoner for bærbare datamaskiner. 4 kjerner er mer framtidsrettet, og blir ikke like mye utnyttet i dag. Så mitt tips vil være å kjøpe 2. generasjons i5 prosessorer når man kjøper bærbare under 10000kr. Bruker man mye penger på en rå gaming bærbar f. eks, med et veldig bra skjermkort, så vil 4 kjerner være nødvendig for å ikke bli bottleneck.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...