rogerj Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hei. Jeg har ikke så veldig peiling på stereo og lyd, men jeg liker når lyden er god. Jeg har et anlegg som spiller veldig bra på min hybel (ca. 22 kvadrat), men jeg vil gjerne ha litt mer trøkk på de mørkeste frekvensene. Derfor ser jeg etter en ok subwoofer i budsjettklassen. Dette har jeg fra før: Forsterker: Cambridge Azur 650A Høytalere: B&W DM686 Hva bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Heisann. Jeg har B&W DM685 og anvender denne subwooferen: XTZ 99 W10.16 sort matt Er meget fornøyd. 1 Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Heisann. Jeg har B&W DM685 og anvender denne subwooferen: XTZ 99 W10.16 sort matt Er meget fornøyd. 1 Lenke til kommentar
rogerj Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Takk for tipset. Jeg leste et par anmeldelser av den, og den høres lovende ut. Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Det er et sikkert valg! Lenke til kommentar
kyllingjazz Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Takk for tipset. Jeg leste et par anmeldelser av den, og den høres lovende ut. Tenkte å gå til innkjøp av 12eren til mine dm683. Veldig bra subber til prisen! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Anbefaler REL subwoofere. En av de gamle modellene som har elementet vendt ned mot gulvet kan kanskje kjøpes brukt til ikke alt for mye penger. Til 22kvm holder det med en god 8" eller 10", og iallfall på hybelvennlig lydnivå. Selv har jeg en REL Stampede i 22kvm stue. Det er en 8-tommer som plassert i hjørnet spiller ned til 16hz... Betalte 4000kr for den brukt. Hvis du får tak i en, har du subwoofer som er god nok til et betraktelig bedre anlegg enn det du har nå, mindre du flytter til en alt for stor stue. XTZ er også et bra valg. Bare husk å plugg igjen portene, og ikke sett delingsfrekvensen for høyt. Ved å senke delingsfrekvensen til mellom 30 og 50hz, kan man gi subwooferen mer gain, og dermed får man jevnere (mer) bass i dybden i stedet for en oppblåst mellombass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå