Gå til innhold

Tips til subwoofer?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ikke så veldig peiling på stereo og lyd, men jeg liker når lyden er god. Jeg har et anlegg som spiller veldig bra på min hybel (ca. 22 kvadrat), men jeg vil gjerne ha litt mer trøkk på de mørkeste frekvensene. Derfor ser jeg etter en ok subwoofer i budsjettklassen.

Dette har jeg fra før:

Forsterker: Cambridge Azur 650A

Høytalere: B&W DM686

Hva bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Anbefaler REL subwoofere. En av de gamle modellene som har elementet vendt ned mot gulvet kan kanskje kjøpes brukt til ikke alt for mye penger.

Til 22kvm holder det med en god 8" eller 10", og iallfall på hybelvennlig lydnivå.

Selv har jeg en REL Stampede i 22kvm stue. Det er en 8-tommer som plassert i hjørnet spiller ned til 16hz... Betalte 4000kr for den brukt. Hvis du får tak i en, har du subwoofer som er god nok til et betraktelig bedre anlegg enn det du har nå, mindre du flytter til en alt for stor stue.

XTZ er også et bra valg. Bare husk å plugg igjen portene, og ikke sett delingsfrekvensen for høyt. Ved å senke delingsfrekvensen til mellom 30 og 50hz, kan man gi subwooferen mer gain, og dermed får man jevnere (mer) bass i dybden i stedet for en oppblåst mellombass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...