Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få mopeden NED i fart? Gilera SMT 2007

Anbefalte innlegg

Jeg har en moped som gikk litt for fort og den ble derfor avskiltet. I dag var jeg hos vegvesenet for å vise den frem, men rampen viste 54,6 km/t så de kunne ikke godkjenne den. Jeg har alt orginalt bortsett fra drevet foran og dekkene. Drevet foran har 1 tann mindre, kan dette og dekkene utgjøre så mye som 9,6 km/t?

Når jeg ble stanset gikk mopeden i opptil 80km/t(fyren som testa mopeden der og da fikk den bare opp i 64 fordi han ikke brukte 6. giret :innocent: ) Har jo da faktisk fått ned farten med 26 km/t ved å sette inn plomberinger foran og bak, men hva kan jeg gjøre for å få den enda 7km/t saktere?

Lurte også på hvordan eksosanlegget skal se ut foran? Han ene duden var litt skeptisk på noe om knekkbolter frammi der..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å bytte drev, til et mindre foran, og større bak :) Da får du også bedre aks. Litt hvertfall :p Vekta til TS har ingenting å si når han Biltilsynfyren sitter på for å teste.

Jeg ville faktisk bare levert den et annet sted. Min gjorde nesten 60km/t på flata da de prøvde min. Men ga litt faen. På visning bare kjørte han den litt rundt på plassen der, å takk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...