Gå til innhold

Valg av skjermkort, hjelp ønskes! 560 Ti vs 6950

EspenTS

Anbefalte innlegg

Har sittet i noen dager og lest meg opp litt på de forskjellige skjermkortene og må bare innrømme at jeg kommer nesten lenger fra ett valg for hver artikkel/post/review jeg leser :p

Prisklassen jeg er interresert i gjør at de aktuelle kandidatene er GeForce 560 Ti og Radeon HD 6950, men hvilken av disse jeg skal velge er jeg fryktelig usikker på, men vekten har tippet mest i favør HD 6950 så langt, men der kommer igjen nye spørsmål...skal jeg velge en model som kan flashes til 6970, for så å overklokke dette? Skal jeg velge Asus sin versjon med DirectCU II kjøler og overklokke (er klar over at den opptar enda ett ekspansjonsspor)? Hvilket vil gi best resultat?

Kan forøvrig nevne at systemet jeg skal ha dette på kjører på ett EVGA x58 hovedkort, som støtter både 3-way SLi og CrossFireX, med en Intel Core i7 920 G0 og 12 GB Corsair XMS3 ram.

Jeg ser også ikke bort ifra at jeg plukker opp enda ett kort til Sli/CF i fremtiden, som selvfølgelig gjør Asus DirectCU II litt mer problematisk.

Så om du har informasjon jeg kan ha oversett som kan hjelpe meg i valget av skjermkort setter jeg stor pris på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for radeon HD 6950 med en gang.

men du burde sjekke om det er noen nyere modeler som er bedre til bare en 150,' kr mer på nettsteder, eller MINDRE KRONER! det har jeg gjort (husker ikke navn) men jeg fikk 3 hakk nyere sermkort for 500,- nilligere på en annen nettside

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så kan du unlocke shaderene på DirectCU II versjonen å pluss den overclocker en god del bedre en referanse kortet.

Leste i en test igår at DirectCU II mangler bryteren for backup BIOS som gjør flashinga litt mer risikabel, men mulig jeg tar feil her, kanskje noen som kan bekrefte/avkrefte?

Og takk for svar begge to, kommer nærmere 6950 :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så kan du unlocke shaderene på DirectCU II versjonen å pluss den overclocker en god del bedre en referanse kortet.

Leste i en test igår at DirectCU II mangler bryteren for backup BIOS som gjør flashinga litt mer risikabel, men mulig jeg tar feil her, kanskje noen som kan bekrefte/avkrefte?

Og takk for svar begge to, kommer nærmere 6950 :)

Så vidt jeg ser så har den bryteren :)

post-113950-0-09449100-1302206073_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser kun 2 negative ting med DirectCU II nå, og det er at uansett hvordan jeg setter det opp vil jeg ikke kunne kjøre 2 av dem i CF senere, da jeg også skal ha en PCI-e basert SSD, så CF må evt. skje med et kort fra en annen produsent :p sykt stor plass det tar ^^

Og selvfølgelig at opplåsning av de siste shaderne er litt mer risikabelt, men virker som det er mye mer å hente på overklokking med DCU kjøleren enn å låse opp shaderne, så det høres ikke ut som en dårlig trade-off.

Og det ser ut som DCU II er endel bedre enn MSI TwinFrozr, spesielt på støy.

Og igjen tusen takk for alle innspill, det har virkelig hjulpet, nå blir det nok bestilling snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...