Gå til innhold

. . .

genesis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en p4c 2,6GHz 800MHz bus med Thermalright SLK900 og enermax 92mm vifte med hastighetsregulering, brukte artctic silver 3 pasta. HK = Asus P4P800/DELUXE

Med viften på MAKS hastighet: (ca 2800rpm)

På en vanlig dag( rom temp ca 18-22 grader ) så er CPU 26-27 grader ved idle og 33-36 grader ved full load.

På en VARM dag (rom temp 30-35 grader, har rom på loftet ;)):

idle: 37 grader

Load: 44-47 grader

Med viften på MIN hastighet: (ca 1700 rpm hvis jeg ikke husker feil)

Vanlig dag:

idle: 35 grader

load: 53-55 grader

Varm dag:

idle: 39-40 grader

load: 59-61 grader

Hvis prosessoren blir for varm (litt over 70 grader), så reduseres ytelsen for å få ned temperaturen = prosesoren blir ikke svidd :D

Konge kombo: p4c 2,6GHz + SLK900 + Enermax 92mm vifte som justeres til ca 2100rpm(ikke sjenerende støy) + arctic silver 3(eller tilsvarende) = maks 52 grader ved full load på en varm dag og ingen sjenerende støy.

Anbefales!

Husk også en enermax eller tilsvarende strømforsyning der viftehastigheten på strømforsyningsviftene kan justeres ned ;)

Lenke til kommentar

OC-freak, jeg har tenkt litt på den vifta, hvor mye får du klokket til, ev hva er din oppfattning av den - kontra Boxed kjøleren (om du har testet den?).

Min topper ut (stabilt) på 3.29 med Boxed (2.6C). I sommervarmen har jeg slått den ned litt, vi har over 30c i skyggen her nede og maskina idler på 55 @ 3.0 nå.

Lenke til kommentar

Tja jeg har jo vært så heldig å få en CPU som ikke overklokker bra :(

Når kun 2830MHz uavhengig av hvilken kjøler jeg bruker og hvilken temp CPU'en har. Testet på 2 hk og med forskjellig RAM så det er ikke noe annet enn CPU'en som begrenser meg.

Men med intel kjøleren lå jeg på ca 57-59 grader under load og ca 45 ved idle på en varm dag, og intel kjøleren bråkte da mye mer en SLK900 + Enermax vifte.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en stillegående PC er det vel bare til å kjøpe en XP2000+ eller noe slikt og putte på en Silent Twin. da er det garantert ikke CPU-Fan som støyer! :)

Til Intel.. Hmm, jeg har faktisk aldri engang sett en test av en Intel vifte... Kanskje en ide for Overklokking.no? :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...