South_Bridge Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Selvangivelsen kom dumpende ned i kassa her om dagen, har sett frem til det da jeg har mye som skal opp for året som gikk. Kort fortalt er jeg gift, men i 2010 måtte jeg ta meg arbeid i et annet fylke. Jeg og kona har adresse i Arendal, Aust-Agder men Feb 2010 - Sep 2010 jobbet jeg i Kongsberg, Buskerud. Jeg arbeidet og bodde der mandag-fredag, dro hjem fredag og opp igjen søndag. Grovt regnet har jeg kommet frem til disse tallene: Husleie: 28 000 kr Togbilletter: 16 000 kr Antall dager: 150 dager (dette er bare grove tall, jeg skal fremdeles gå over togbillettene jeg har tatt vare på å gå over). Nå, er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hvor mye jeg kan kreve å få tilbake på skatten? Også: under hvilken post skal jeg føre disse tre linjene? Kan jeg også kreve småutgifter (kr 60 pr døgn)? Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Du får dekket husleie og transportutgifter, mener å huske transporten kun dekkes etter standardsats per kilometer når du har reist med tog. Regn korteste strekk av vei og jernbane. At du har tatt vare på togbilletter er uansett bra, da er det lett å sannsynliggjøre at du faktisk har reist alle disse helgene. Småutgifter får du fradrag for om du ellers krever fradrag for faktiske utgifter til kost; et arbeidsbesparende alternativ er å bruke standardsatsen på 189 per døgn (antar du kunne lage mat der du leide). Kost og losji i 3.2.7, transport i 3.2.9. Alt sammen med forbehold om at jeg husker rett, har mental medvind i dag etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå