kimare Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg vurderte BH-40, men falt ned på Markins Q3, først og fremst pga pris, men også fordi det har fått bedre tilbakemeldinger vedr håndteringen dvs flyten og friksjonskontrollen. Svakheten til Q3 er panoreringslåsen. Jeg vurderte også Photo Clam PC-36ns som er ganske lik Q3, men iom at prisen da var ca $220 for begge, valgte jeg Markins. Mtp på prisforskjellen mellom rimelig tilsvarende hoder hadde jeg seriøst heller vurdert å legge pengene i en L-plate. Jeg fikk spesialpris på plater og hode fra samme ebay selger jeg har listet opp. NB EMS frakt koster $20 ekstra, da får du raskere levering, samt at tollbehandlingsgebyret (120,-) som posten skal ha for å beregne momsen er inkludert. RRS BH-40 Maximum Load 8 kg Weight 375 g Height 77 mm Panning Base Diameter 53 mm Ball Diameter 40 mm Pris 3500,- fra kikkertspesialsisten Markins Q3 Maximum Load 30 kg Weight 385 g Height 91 mm (Including the clamp) Panning Base Diameter 56 mm (Traveler: 50 mm) Ball Diameter 38 mm Pris ca 2200 inkl frakt og mva fra Ebay. Evt 2000,- uten hurtighendel på klampen. Photo Clam PC-36ns Maximum Load 30 kg Weight 350 g (Including the clamp) Height 89 mm Panning Base Diameter 53,5 mm Ball Diameter 36 mm Pris ca 1600 inkl frakt og mva fra Ebay. Denne har ikke hurtighendel på klampen. BH-40 vs Q3 Feisol og 36ns Lenke til kommentar
Nelsen Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Jeg vurderte BH-40, men falt ned på Markins Q3, først og fremst pga pris, men også fordi det har fått bedre tilbakemeldinger vedr håndteringen dvs flyten og friksjonskontrollen. Svakheten til Q3 er panoreringslåsen. Jeg vurderte også Photo Clam PC-36ns som er ganske lik Q3, men iom at prisen da var ca $220 for begge, valgte jeg Markins. Mtp på prisforskjellen mellom rimelig tilsvarende hoder hadde jeg seriøst heller vurdert å legge pengene i en L-plate. Jeg fikk spesialpris på plater og hode fra samme ebay selger jeg har listet opp. NB EMS frakt koster $20 ekstra, da får du raskere levering, samt at tollbehandlingsgebyret (120,-) som posten skal ha for å beregne momsen er inkludert. RRS BH-40 Maximum Load 8 kg Weight 375 g Height 77 mm Panning Base Diameter 53 mm Ball Diameter 40 mm Pris 3500,- fra kikkertspesialsisten Markins Q3 Maximum Load 30 kg Weight 385 g Height 91 mm (Including the clamp) Panning Base Diameter 56 mm (Traveler: 50 mm) Ball Diameter 38 mm Pris ca 2200 inkl frakt og mva fra Ebay. Evt 2000,- uten hurtighendel på klampen. Photo Clam PC-36ns Maximum Load 30 kg Weight 350 g (Including the clamp) Height 89 mm Panning Base Diameter 53,5 mm Ball Diameter 36 mm Pris ca 1600 inkl frakt og mva fra Ebay. Denne har ikke hurtighendel på klampen. BH-40 vs Q3 Feisol og 36ns Hei kimare. Etter det du skriver så høres det jo lovende ut når det gjelder Markins Q3. Problemet er vel det at jeg ikke har noen erfaring ang kjøp på ebay. Det Markins Q3 du linket meg til frister jo veldig må jeg si, men så er det at jeg trenger hurtigplater i tillegg og da hadde jeg trengt universalplater som gikk til 50Den og 7Den med og ute batterigrep og en plate som gikk til begge objektivene mine evt universal der også om det finnes? Konklusjonen er vel at jeg er veldig usikker på hvilke hurtigplater jeg trenger i tillegg og i det hele tatt handle på Ebay. Trenger nok litt hjelp i forhold til det? Endret 13. april 2011 av Nelsen Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Konklusjonen er vel at jeg er veldig usikker på hvilke hurtigplater jeg trenger i tillegg og i det hele tatt handle på Ebay. Trenger nok litt hjelp forhold til det? Hvorfor handler du ikke rett fra Markins? Blir det for dyrt? Jeg har ikke prøvd, men jeg har ikke sett noen restriksjoner mot salg til Norge på weben deres. Lenke til kommentar
Nelsen Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Konklusjonen er vel at jeg er veldig usikker på hvilke hurtigplater jeg trenger i tillegg og i det hele tatt handle på Ebay. Trenger nok litt hjelp forhold til det? Hvorfor handler du ikke rett fra Markins? Blir det for dyrt? Jeg har ikke prøvd, men jeg har ikke sett noen restriksjoner mot salg til Norge på weben deres. Hei har vært innom en side men er ikke sikker på om det er den rette, der står det bare salg for US og Canada. Men det hadde vært fint om du kunne gi meg linken til siden du har vært på. Endret 13. april 2011 av Nelsen Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Konklusjonen er vel at jeg er veldig usikker på hvilke hurtigplater jeg trenger i tillegg og i det hele tatt handle på Ebay. Trenger nok litt hjelp forhold til det? Hvorfor handler du ikke rett fra Markins? Blir det for dyrt? Jeg har ikke prøvd, men jeg har ikke sett noen restriksjoner mot salg til Norge på weben deres. Hei har vært innom en side men er ikke sikker på om det er den rette, der står det bare salg for US og Canada. Men det hadde vært fint om du kunne gi meg linken til siden du har vært på. Hvis du går på http://www.markins.com/ er det linker til forskjellige områder, blant annet Europa hvor det er et tysk firma som representerer Markins. Edit: Så vidt jeg kan se selger Markins i USA også til andre land, det er bare Free shipping som er begrenset til USA/Canada. Endret 13. april 2011 av seriksen Lenke til kommentar
kimare Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hvorfor handler du ikke rett fra Markins? Blir det for dyrt? Jeg har ikke prøvd, men jeg har ikke sett noen restriksjoner mot salg til Norge på weben deres. Jeg har kjøpt Q3 fra selgeren jeg har lenket til lengre oppe, da får man gratis frakt, framfor å betale ca $100 som markins america krever. I tillegg fikk jeg rabatt når jeg kjøpte l-plate og camera-plate. Jeg foreslår at du trykker på Make offer, og legger inn et bud på $300, trykker på "Add your note" like over "review your offer" knappen. Og skriver hvilke plater du ønsker å kjøpe i tillegg og at du ønsker en samlet pris inkl EMS levering. Din sluttpris er gjeldende $-kurs + 25% mva, som du betaler til transportøren (Posten ved EMS) ved utlevering. Ferdig, ingen toll på kamerautstyr. Når det gjelder kameraplate ville jeg vurdert L-plate (her må du velge med eller uten grep) til hovedkamera. Og en reserveplate til det andre kameraet og som du også kan bruke på hovedkamera når l-plata ikke passer (pga den kun passer enten med eller uten grep). Du må forøvrig åpne paypal.no konto også, paypal er en betalingstjeneste eid av Ebay som sikrer deg ved evt svindel (jeg har enda ikke hatt bruk for dette etter flere hundre handler på ebay). Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hvorfor handler du ikke rett fra Markins? Blir det for dyrt? Jeg har ikke prøvd, men jeg har ikke sett noen restriksjoner mot salg til Norge på weben deres. Jeg har kjøpt Q3 fra selgeren jeg har lenket til lengre oppe, da får man gratis frakt, framfor å betale ca $100 som markins america krever. Jeg har også handlet på ebay uten problemer og jeg er enig i at frakten til Markins Amerika er høy. Det blir til slutt en avveining om du vil betale mer og kanskje handle litt enklere, men dyrere. Jeg ville imidlertid også sammenlignet med hva totalsummen til Markins Europa blir. Det bør være en del å spare før det er noen vits med ebay. Lenke til kommentar
Nelsen Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Hvorfor handler du ikke rett fra Markins? Blir det for dyrt? Jeg har ikke prøvd, men jeg har ikke sett noen restriksjoner mot salg til Norge på weben deres. Jeg har kjøpt Q3 fra selgeren jeg har lenket til lengre oppe, da får man gratis frakt, framfor å betale ca $100 som markins america krever. I tillegg fikk jeg rabatt når jeg kjøpte l-plate og camera-plate. Jeg foreslår at du trykker på Make offer, og legger inn et bud på $300, trykker på "Add your note" like over "review your offer" knappen. Og skriver hvilke plater du ønsker å kjøpe i tillegg og at du ønsker en samlet pris inkl EMS levering. Din sluttpris er gjeldende $-kurs + 25% mva, som du betaler til transportøren (Posten ved EMS) ved utlevering. Ferdig, ingen toll på kamerautstyr. Når det gjelder kameraplate ville jeg vurdert L-plate (her må du velge med eller uten grep) til hovedkamera. Og en reserveplate til det andre kameraet og som du også kan bruke på hovedkamera når l-plata ikke passer (pga den kun passer enten med eller uten grep). Du må forøvrig åpne paypal.no konto også, paypal er en betalingstjeneste eid av Ebay som sikrer deg ved evt svindel (jeg har enda ikke hatt bruk for dette etter flere hundre handler på ebay). Takk for god tilbakemelding Kimare! Jeg får se hva jeg får til etter vært ang bestillingen. Ja jeg har også åpnet en Paypal konto, så alt skulle ligge til rette for en evt bestilling nå. Hilsen Usikker Lenke til kommentar
sector Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Bruker Manfrotto 055Xprob tripod og Manfrotto 410 junior hode. Fungerer meget bra. Er kraftig, tåler en hel del og er også ypperlig til macro. Koster til sammen mer enn 3000 her i Norge, f.eks på fotophono.no, men en kan finne dette til en langt billigere pris på ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå