Baltazar94 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Vel, du får tro hva du vil, men dette er faktisk sant.Nephilim er nok ikke så høye som 36 fot nå, men de er blant oss fremdeles. There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.Genesis 6:4 A. Present day modern man which averages about 6-feet tall + or - several inches or more. B. 15-foot human skeleton found in southeast Turkey in late 1950's in the Euphrates valley during road construction. Many tombs containing giants were uncovered here. This pertains to the picture of the giant human femur and myself above. C. Maximinus Thrax Ceaser of Rome 235-238 A.D. This was an 8' 6" skeleton. D. Goliath was about 9 feet + or - a few inches. I Samuel 17:4 late 11th century. E. King Og spoken of in Deuteronomy 3:11 whose iron bedstead was approximately 14-feet by 6-feet wide. King Og was at least 12-feet tall, yet some claim up to 18. F. A 19'6" human skeleton found in 1577 A.D. under an overturned oak tree in the Canton of Lucerne. G. 23-foot tall skeleton found in 1456 A.D. beside a river in Valence, France. H. A 25' 6 " skeleton found in 1613 A.D. near the castle of Chaumont in France. This was claimed to be a nearly complete find. I. Almost beyond comprehension or believability was the find of the two separate 36-foot human remains uncovered by Carthaginians somewhere between 200-600 B.C. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 De folkeslagene som Israels folk fikk ordre fra Gud om å utrydde, var nephilim, avkom etter demonerDe mordene jeg nevnte ble utført av Jahwe selv, ikke de som Israel utførte på vegne av Jawhe, de dagene han var på den late siden. Disse var følgelig ikke mennesker, men onde krysninger og avkom etter disse falne englene og jordiske kvinner.Dette begynner å høres skummelt likt rasehygiene. De var dels mennesker, og dels demoner. Men hvor mye demon, eller hvor lite menneske rettere sagt, må en være for at det ikke er umoralsk at en blir myrdet av Gud selv? Lots kone ble myrdet av Gud, men ikke hans døtre. Var Lot "ren" mens Lots kone halvt ren, slik at døtrene ble kvart urene? Skjelettene av disse nephilim, som ble veldig høye, opptil 36 fot, er gravd frem over hele verdenGadd du virkelig ikke å konvertere fra fot til meter?Du er klar over at vi IKKE bruker lengdemålet Fot i Norge? 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Gadd du virkelig ikke å konvertere fra fot til meter? Du er klar over at vi IKKE bruker lengdemålet Fot i Norge? Vel, jeg trodde alle ville forstå at 36 fot er høyere en et menneske kan bli uansett. Men for dem som ikke kan eller vil forstå, så kan jeg opplyse om at 36 fot er 10,97 meter. 8,5 fot, som er det minste av disse store skjelettene er 2,59 meter. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Bruker du lengdemålet fot til vanlig, f.eks. når du skal forklare en person i Norge hvor langt han må kjøre, før han tar av til høyre, for å komme til riktig destinasjon; Eller er det kun når det er snakk om disse kjempestore gudebarna fra Det Gamle Testamentet? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg ser at avataren din, Ole Brum, røyker en joint. Er det i tråd med Bibelens ord, Balty????? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Redigert da det er meningsløst å snakke fornuft til en vegg Endret 22. juni 2012 av Kalahari 1 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg har belegg godt nok, for ateister blir jo ateister fordi noen forteller dem at det ikke fins noen Gud, og så tror de på det uten å tenk noe over det selv. Å bli kristen og følge Jesus er derimot et resultat av et bevisst valg, og dermed også egen tankevirksomhet. Du har jo ikke sugd kristendommen ut av eget bryst! Noen fortalte deg om Jesus eller du leste fortellingene om ham i Bibelen. Du har jo ikke funnet ut om Jesus ved å sette deg ned for å tenke. For vi ser alle bevisene på at Gud eksisterer gjennom å observere Guds skaperverk, som fins overalt rundt oss i naturen, og som vi selv også er en del av.Forskjellen er at ateistene tenker ikke over dette, men godtar bevisstløst det de blir fortalt om evolusjonsteorien osv. uansett hvor ulogisk og usannsynlig dette virker. For som sagt, ateister tenker ikke, de bare godar det de blir fortalt. Øh, du har jo slukt bibelfortellinger rått, så du har ingenting du skal ha sagt. Evolusjonsteorien har stor forklaringsstyrke, mens bibelhistoriene bare forvirrer. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har belegg godt nok, for ateister blir jo ateister fordi noen forteller dem at det ikke fins noen Gud, og så tror de på det uten å tenk noe over det selv. Rart, da jeg faktisk ikke hadde noen som var ateist som lærte meg noe som helst da jeg ramlet ut av tankefengslet kristendom.... Jeg var faktisk helt alene om den antagelsen jeg, der jeg på grunn av ærlighet ikke følte at jeg kunne juge til meg selv for å overbevise meg om at påstander var noen form for sannhet... Og påstandene er fremdeles ingen form for sannhet... For vi ser alle bevisene på at Gud eksisterer gjennom å observere Guds skaperverk, som fins overalt rundt oss i naturen, og som vi selv også er en del av. Her er du naiv nok til å tro at det må være DIN gud som står bak... Vel, så naiv er ikke jeg, for OM det står en gud bak er jeg ærlig nok til at jeg venter med å proklamere noe som helst FØR jeg har bevis for hvem av alle disse gudene det er snakk om, i så måte heller jeg vel mer over til at det må være en gud vi aldri har hørt om.... Forskjellen er at ateistene tenker ikke over dette, men godtar bevisstløst det de blir fortalt om evolusjonsteorien osv. uansett hvor ulogisk og usannsynlig dette virker. Ingen andre enn deg tror at evolusjons teorien har noe med tilværelsen av universet å gjøre da... For som sagt, ateister tenker ikke, de bare godar det de blir fortalt. Litt for mye selvmotsigelse her til å la være å flire.... Moral er ikke "akseptert oppførsel til enhver tid" Men det er det ateistene tror, fordi det er det de blir fortalt, og det er også det ateistene foretrekker å tro.Kristne er nok også preget av samfunnets umoral, vi har jo vokst opp i denne onde og ugudelige verden vi også, og det er ikke til å unngå å bli påvirket av dette. Det hindrer imidlertid ikke at moral er konstante verdier, som ikke forandrer seg, og at vi alle bør arbeide for å stå imot påvirkningen av denne verdens onde system. Nøyaktig hvilken moral verdier er det som ikke er uforanderlige Balty? Det ville vært greit å visst.... forøvrig merkelig hvordan du i en tråd holder opp de kristne verdiene og påstår hardnakket at hele verden er bygget på disse verdiene mens du i den neste tråden påstår at dere kristne, til tross for at moralen er bygget på 1700 år med de berømte kristne verdiene, er et ond og ugudelig sted... Hva bedrev kristne med egentlig ut over det faktum at de tvang denne overtroen på folk? Her motsier du deg selv så det jomer etter jo, da du ikke kan ha begge deler... Hvis verden i dag er ond må det være på grunn av de underliggende kristne verdiene det da? Så det fins en unik kristen moral, og alle i Norge ble undervist i deler av denne kristne moral inntil 70-årene. Jotakk, jeg ble opplært i de "verdiene" de hadde den gangen jeg, så det vet jeg. Det mest unike ved de "verdiene" var vel lærerne som lærte oss at den jesusen som skolen lærte bort var den eneste riktige og at alt annet var enten forfalskninger eller vranglære og da var det jo helt OK for oss å mobbe de stakkars JV'ene vi hadde på skolen for den jesuen de trodde på, ikke sant? Samt forsterke fremmed frykten mot muslimer, som så smått begynte å komme til landet på den tiden? Joda, dette var skikkelige verdier vi har slitt med å bli kvitt siden den gangen tenker jeg... Og ganske unike i sin naivitet og diskriminering ja... Men det var kanskje ikke det du mente? SåKristne som skroter kristendommen og blir ateister er ikke fonuftige.men tvert imot ganske ufornuftige. De velger å følge satan slik så mange har gjort før dem. Hvordan kan jeg, som IKKE har den ringeste tro på din gud eller noen av mytene rundt den guden, følge en like mytisk person som satan? Satan tilbedere MÅ jo nødvendigvis være kristne de også for å i det hele tatt tro på den kanskje største helten i de kristne mytene, han som alltid er der for å ta på seg skylden til alle disse svake menneskene som ikke evner å ta skylden selv for sine dumme valg, så hvor er logikken din hen når du evner å påstå dette? Om det ligger noen logikk bak da og ikke bare tillærte påstander... Tvert i mot så var det nettopp med et ærlig og oppriktig tankesett jeg gikk vekk fra kristendom den gangen jeg begynte å tvile på sannhets gehalten i påstandene. Jeg kunne gjort som alle andre kristne gjør, nemlig jugd og unnskyldt påstandene mens jeg brukte desperate mengder med kognitiv dissonans for å "rettferdig gjøre" påstandene, men jeg var og er rett og slett for ærlig til å klare det. Og den ærligheten savner jeg hos samtelige religiøse... For de har den rett og slett ikke, så enkelt! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Vel, du får tro hva du vil, men dette er faktisk sant.Nephilim er nok ikke så høye som 36 fot nå, men de er blant oss fremdeles. There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.Genesis 6:4 A. Present day modern man which averages about 6-feet tall + or - several inches or more. B. 15-foot human skeleton found in southeast Turkey in late 1950's in the Euphrates valley during road construction. Many tombs containing giants were uncovered here. This pertains to the picture of the giant human femur and myself above. C. Maximinus Thrax Ceaser of Rome 235-238 A.D. This was an 8' 6" skeleton. D. Goliath was about 9 feet + or - a few inches. I Samuel 17:4 late 11th century. E. King Og spoken of in Deuteronomy 3:11 whose iron bedstead was approximately 14-feet by 6-feet wide. King Og was at least 12-feet tall, yet some claim up to 18. F. A 19'6" human skeleton found in 1577 A.D. under an overturned oak tree in the Canton of Lucerne. G. 23-foot tall skeleton found in 1456 A.D. beside a river in Valence, France. H. A 25' 6 " skeleton found in 1613 A.D. near the castle of Chaumont in France. This was claimed to be a nearly complete find. I. Almost beyond comprehension or believability was the find of the two separate 36-foot human remains uncovered by Carthaginians somewhere between 200-600 B.C. Og ikke EN av dem har tatt en blodprøve i løpet av livet eller blitt drept og DNA-testet. Fantastisk. ... For øvrig så ville du vært en muslim om du ble født i Afghanistan. Er du uenig?? Jeg ville ikke vært en muslim om jeg ble født i afghanistan. Endret 6. juli 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Har VELDIG lite tro på at et menneske noensinne har vært 11,5 meter høyt... (36 fot = ca 32 centimeter).. Hvorfor har vi ikke funnet NOEN rester etter disse menneskene? Legger også merke til funn datoen "I. Almost beyond comprehension or believability was the find of the two separate 36-foot human remains uncovered by Carthaginians somewhere between 200-600 B.C." der teksten "Almost beyond comprehension or believability" slår en ganske hardt i trynet... Er jo utenfor alle mulige muligheter dette, kun myter.. Nei, dette avfeier jeg som kristne myter Balty er opplært til å tro er en sannhet... Er vel ikke lenge før vi får høre at jettegrytene man finner her i landet er et resultat av den store flommen tenker jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå