Gå til innhold

Bildetråd: Islam, fredens religion

Anbefalte innlegg

Du tar grundig feil i din villfarne generalisering.

I motsetning til de forskjellige religiøse samfunnene, så har ikke ateister noe å samle seg om annet enn fraværet av tro. Vi er like forskjellige mennesker med forskjellige egenskaper og etiske regelsett

Det blir derfor grunnløst å presentere ateister som "en gruppe".

Gudløse massemordere har aldri drept i ateismens navn!

I tillegg er det snodig å bli frarøvet egenskaper som fredelig og fornuftig. Deg om det....

Norge, sammen med resten av skandinavia, har en forholdsvis større andel ateister enn øvrige land. Samtidig er vi blant de fredeligste, mest velfungerende og demokratiske statene i verden.

Retter vi blikket mot land hvor religion står sterkt, land som er "bygget" på religion, så som Israel og samtlige muslimske stater, så ser vi det motsatte.

De fleste muslimer og øvrige religiøse er selvfølgelig ikke mindre fornuftige og fredelige enn oss andre. Allikevel er det ganske betegnende å registrere fraværet av stabilitet, demokrati, fulle menneskerettigheter og likestilling i samtlige muslimske land.

Du slenger ut påstander uten belegg. Det er like grunnløst som å hevde at alle som, i en eller annen sammenheng, har et nick som inneholder Baltazar er sengevætere!

Ikke noe av det ateistene tror på kommer fra egen

tankevirksomhet, men fra noe som er bltt fortalt dem av andre.

Jeg fornemmer strengt tatt, at du ikke aner hva lære ved erfaring betyr - dét er nemlig den beste måten å lære på!

Når syv forfedre har fortalt at visse slanger er farlige, må man nesten være religiøs for å ignorere det.

Vil du virke troverdig bør du heller bla opp den guden du - til stadighet - skryter av, for den er nemlig ikke påvist andre steder enn inni knollen til religiøse.

Det neste du bør gjøre er å påvise at det er din egen utgave av guden det tales om, og den din egen heiagjeng heier på.

Hittil kan man konstatere at det finnes tusenvis av guder, men ikke én eneste religiøs som kan redegjøre for dem.

Forsmedelig - ikke sant?

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjøla mi er godt forankret.

Jeg tviler ikke på at du tror det,og at du også opplever at den er det.

Men jeg er sikker på at den ikke er så godt forankret likevel, og at du og alle som kaller seg ateister kommer til å få en ganske så ubehagelig overraskelse om ikke så lenge.

En slik for dem ubehagelig overraskelse vil forøvrig muslimer og jøder også få, så dere ateister blir ikke alene, om det er noen trøst da.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Ateister er forvirret og ganske så ufornuftig(...)

Det finnes definitivt ateister som er både forvirrede og ufornuftige, men å kategorisere alle i den båsen blir overfladisk og direkte feil. Flertallet av ateistene kan vel heller betegnes som fornuftige, med et tankesett forankret i rasjonalitet og logikk. De er nettopp higer etter fornuften som gjerne kjennetegner en ateist.

alle ateister tror på noe,enten en ideologi,evolusjonseorien,politikere eller noe annet.

Det å "tro" på en politiker og det å "tro" på en gud er ikke sammenliknbart, da begrepet "tro" i denne sammenheng får ulike betydninger. Førstnevnte belager seg på å tro på en persons visjoner og mål, mens sistnevnte faller inn under troen på et fenomen hvis eksistens ikke lar seg bevise.

Ikke noe av det ateistene tror på kommer fra egen tankevirksomhet, men fra noe som er bltt fortalt dem av andre.

Dette er jo farlig nærme definisjonen av en typisk religiøst troende.

Ateister har heller ingen egen moral, men driver rund på ei fjøl og gjør det som til enhver tid er akseptert oppførsel, og det som myndighetene

til enhver tid sier de kan eller ikke kan gjøre.

Din generalisering er forbausende åpenhjertet. Det å være ateist er ikke nødvendigvis ensbetydende med å dilte etter myndighetenes restriksjoner og vedtekter. Moralen til ateistene vet du heller ingenting om.

Det fins også noen forholdsvis fornuftige muslimer som kan tenke selv, disse muslimene har dog en tendens til å forlate islam etter hvert.

...og hva ender de opp som da? Ateister? Jammen det går jo ikke, da ingen ateist har en egen "tankevirksomhet" - i følge deg selv, riktig nok.

Muslimer flest er likevel ganske mange hakk bedre enn jøder, men også blant jøder

fins det mange fornuftige folk som etter hvert skroter jødedommen.

Tro det eller ei, men det finnes faktisk fornuftige folk i enhver religion og hvert livssyn (uten at jeg skal føre statistikk på hvilken religion som har den største andelen).

Edit: Beklager at jeg ikke postet et bilde, jf. trådens formål.

Endret av Branco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I motsetning til de forskjellige religiøse samfunnene, så har ikke ateister noe å samle seg om annet enn fraværet av tro. Vi er like forskjellige mennesker med forskjellige egenskaper og etiske regelsett

I tillegg er det snodig å bli frarøvet egenskaper som fredelig og fornuftig. Deg om det....

Norge, sammen med resten av skandinavia, har en forholdsvis større andel ateister enn øvrige land. Samtidig er vi blant de fredeligste, mest velfungerende og demokratiske statene i verden.

Retter vi blikket mot land hvor religion står sterkt, land som er "bygget" på religion, så som Israel og samtlige muslimske stater, så ser vi det motsatte.

De fleste muslimer og øvrige religiøse er selvfølgelig ikke mindre fornuftige og fredelige enn oss andre. Allikevel er det ganske betegnende å registrere fraværet av stabilitet, demokrati, fulle menneskerettigheter og likestilling i samtlige muslimske land.

Du slenger ut påstander uten belegg. Det er like grunnløst som å hevde at alle som, i en eller annen sammenheng, har et nick som inneholder Baltazar er sengevætere!

Jeg fornemmer strengt tatt, at du ikke aner hva lære ved erfaring betyr - dét er nemlig den beste måten å lære på!

Når syv forfedre har fortalt at visse slanger er farlige, må man nesten være religiøs for å ignorere det.

Vil du virke troverdig bør du heller bla opp den guden du - til stadighet - skryter av, for den er nemlig ikke påvist andre steder enn inni knollen til religiøse.

Det neste du bør gjøre er å påvise at det er din egen utgave av guden det tales om, og den din egen heiagjeng heier på.

Hittil kan man konstatere at det finnes tusenvis av guder, men ikke én eneste religiøs som kan redegjøre for dem.

Forsmedelig - ikke sant?

Jeg vet godt hva å lære av egen erfaring betyr, men å lære av egen erfaring gjør bare et fåtall ateister, og da kun i veldig begrenset grad. Dessuten så er det ting som ingen kan lære kun ved egen erfaring.

Det fins slanger som er så giftige at du ikke kan lære ved egen erfaring at de er farlige,for den dagen du møter dem og er litt uforsiktig fordi du ikke vet hvor farlig de er, så er det allerede for sent.

Det er forøvrig ingen kristne som etter å ha blitt fortalt av sine foreldre hvor

farlig disse slangene er, som likevel går bort til dem og blir bitt.

Det fins bare en Gud, og Han er lett å finne, du finner Ham i Bibelen.

Og overalt rundt deg ute i naturen så fins bevisene for at Gud fins, for hele Guds skaperverk vitner om dette, inkl det faktum at du eksisterer, for du er en del av Guds skaperverk.

Hvis dette ikke er nok for deg, så kan du bare vente en stund så vil Jesus komme tilbake.

For denne verden er snart slutt, og disse gale lederne og politikerne som jeg nevnte er i ferd med å ødelegge Guds skaperverk pga egen grådighet, og enden på dette vil bli at Jesus kommer tilbake for å stoppe det hele.

Da får du se Ham med egne øyne, men da kan det være for sent for deg å "lære av egen erfaring"

Lenke til kommentar

Fjøla mi er godt forankret.

Jeg tviler ikke på at du tror det,og at du også opplever at den er det.

Men jeg er sikker på at den ikke er så godt forankret likevel, og at du og alle som kaller seg ateister kommer til å få en ganske så ubehagelig overraskelse om ikke så lenge.

En slik for dem ubehagelig overraskelse vil forøvrig muslimer og jøder også få, så dere ateister blir ikke alene, om det er noen trøst da.

Det er vel ikke annet å si til deg enn "Lykke til"....

On topic:

Islam_Pastor_chart.jpg

Endret av insolvent
Lenke til kommentar
Ikke noe av det ateistene tror på kommer fra egen tankevirksomhet, men fra noe som er bltt fortalt dem av andre.

Dette har du ikke belegg for, fordi du ikke har tilgang til ateisters hjerne. Hvordan fikk du vite om kristendommen da, gjennom egen tankevirksomhet eller ble du fortalt om det av andre?

Ateister har heller ingen egen moral, men driver rund på ei fjøl og gjør det som til enhver tid er akseptert oppførsel, og det som myndighetene til enhver tid sier de kan eller ikke kan gjøre.

Moral er det som er akseptert oppførsel til enhver tid. Du må ikke tro at du f.eks. har så mye til felles med moralen til tidlige kristne. Det finnes ikke noen unik kristen moral som du følger, du er preget av samfunnet akkurat som ateister.

Muslimer har en viss rettesnor i religionen, selv om den leder feil vei. Det fins også noen forholdsvis fornuftige muslimer som kan tenke selv, disse muslimene har dog en tendens til å forlate islam etter hvert. Muslimer flest er likevel ganske mange hakk bedre enn jøder, men også blant jøder fins det mange fornuftige folk som etter hvert skroter jødedommen.

Og det finnes fornuftige kristne som skroter kristendommen og blir ateister.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette ikke er nok for deg, så kan du bare vente en stund så vil Jesus komme tilbake.

LOL. Dette har kristne sagt siden starten. Snakk om å rope "ulv ulv".

Matteus 16,28 Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt.

Lite komisk at det fortsatt finnes kristne som venter på Jesus.

Lenke til kommentar

Jeg vet godt hva å lære av egen erfaring betyr, men å lære av egen erfaring gjør bare et fåtall ateister, og da kun i veldig begrenset grad.

Moro og visst hvor du har dette fra... Men kjenner jeg deg rett har du vel trukket dette ut fra der sola aldri skinner tenker jeg...

Dessuten så er det ting som ingen kan lære kun ved egen erfaring.
Det er det vel! Har lært meg en hel MASSE jeg KUN ved egen erfaring, så dette er det reneste bullshit. At du selv ikke evner dette er ditt problem, ikke alle andres faktisk

Det fins slanger som er så giftige at du ikke kan lære ved egen erfaring at de er farlige,for den dagen du møter dem og er litt uforsiktig fordi du ikke vet hvor farlig de er, så er det allerede for sent.

Vet ikke om du er klar over det, men alle mennesker er født med frykt for nettopp slanger og krypdyr, antagelig nettopp fordi slang bitt ikke kan "erfares" før man dør. Men noen har dødd for at vi klarte å utvikle det instinktet

Det er forøvrig ingen kristne som etter å ha blitt fortalt av sine foreldre hvor

Dette er også bullshit, for en av de merkelige sektene borte i USA er det liksom det endelige beviset på at du er frelst og har jesus med deg å "leke" med klapper slanger... Hvor mange som blir bitt vet jeg ikke, men den repotasjen jeg så var det faktisk en del som ble bitt, men de ble såklart avskrevet som ikke ordentlige kristne... Alt fordi noen skrev i en gammel bok at man ikke trengte å frykte noe hvis man trodde på jesus, man kan til og med drikke gift da... Hadde de enda gjort det i ung alder så hadde slike sekter dødd ut av seg selv....

Og overalt rundt deg ute i naturen så fins bevisene for at Gud fins, for hele Guds skaperverk vitner om dette, inkl det faktum at du eksisterer, for du er en del av Guds skaperverk.

Man skal i sannhet ha en ufattelig liten forståelse av jorden og universet skal man klare å finne noen intelligent skaper der... Bare en gud Balty? Jasså, hvorfor står det "Skapes i VÅRT bilde" i bibelen da? Du er vel ikke så kunnskapsløs at du ikke vet at jødene holdt flere guder og at yahwe, den jødiske krigs guden, bare var en av dem? Grunnen til at det ble yahwe jødene til slutt tilba og ikke alle de andre gudene jødene trodde på før de flyttet vestover fra mespotamia, var at de hadde dårlig krigs lykke. Guden deres klarte ikke å slå de som hadde jern vogner husker du (om du har lest bibelen da...) og de begynte derfor å tilbe krigs guden sin mer enn de andre... Og siden det er denne krigs guden kristne har arvet er det han de tilber også, men i følge GT så var det en hel rekke med guder som jødene opprinnelig trodde på... Det er bare å lese GT det og se selv...

Vet du, denne truselen har vært ytret av samtelige kristne som har levd... Kommer jesus? Nope, han gjør ikke det, ikke i dag, ikke i morgen og ikke i fremtiden heller. Hvorfor? Jo, fordi yahwe aldri har fantes, han er diktet opp og det samme er sønnen hans. Alt du tror på er gamle myter og forfalskninger fra en ignorant ørken stamme som ved en tilfeldighet fikk rappet sin religiøse tro av folk som spant videre på historien av den til vi satt igjen med det mørske teppet av ignoranse, intoleranse og overtro som heter kristendom... Ikke merkelig i det hele tatt at jødene selv ikke tror et skvatt på denne røver historien de kristne har laget, for de forholder seg i det minste til hva som står i deres egen bok...

Jesus kommer ikke, så enkelt. Det som står i bibelen er løgn og ønske tenkninger for dommedags kåte og snevre mennesker med stormanns gale tanker om seg selv.

For denne verden er snart slutt, og disse gale lederne og politikerne som jeg nevnte er i ferd med å ødelegge jorden pga egen grådighet, og enden på dette vil bli at Jesus kommer tilbake for å stoppe det hele. vi må forkaste store deler av den politiske, økonomiske og den kortsiktige tenkningen vi i dag bedriver, og religion, som er den største gruppeskilleren av alle, er det første vi må forkaste.

Da får du se Ham med egne øyne hvordan dette går, men da kan det være for sent for deg oss å "lære av egen erfaring"

Rettet det for deg jeg. :)

Kristendom er jo, i likhet med jødedom og islam, en døds kult som har som høyeste ønske å ødelegge jorden i den naive tro at de selv vil overleve og fortsette rygg pissingen av den imaginære guden sin i all evighet, det er også grunnen til at vi må fortsette å opplyse folk med kunnskap og viten slik at de slipper denne fånyttes overtroen og døds ønskene som disse religionene har...

Hvis ikke er jeg redd religion kommer til å ta knekken på oss, for noen av disse ignorante gærningene er jo faktisk mer enn villige til å fremskynde jesus sin (Eller muhammed sin for den sakens skyld, same shit, different wrapping...) påståtte tilbakekomst med atom våpen uten tanke på at det vil utslette arten og jorden for godt. De er så naive at de tror DE vil leve videre og skjønner ikke at de setter artens eksistens, ja hele jordens eksistens, på spill over noen gamle myter...

Så dumme er det dessverre noen av dem som er (Noe jeg også mistenker balty her for... Han også kunne godt tenke seg å utslette alle bortsett fra kristne ser det ut til, det er vel en grunn til at han hele tiden lover død og fordervelse for alle de som ikke tror på disse påstandene...)... Ved siste president valg i USA gikk en av kanidatene ut og foreslo at de skulle slippe atom bomber over europa fordi det var så mange ateister her... :no: Gud kjenner jo sine liksom, så kristne ville ikke bli skadet... Er det mulig å bli så ufattelig ignorant liksom? Ja, enkelte religiøse evner faktisk å være så ufattelig ignorante, nettopp fordi de tror på disse mytene..

Som Balty her, som faktisk GLEDER seg til den dagen han tror kommer, for da skal ANDRE lide og dø i grusomme lidelser som straff fra den snille guden hans mens HAN skal stige like inn i himmelen der han skal gjøre.... Hva? Det vet han ikke, bare at det er herlig (kjedelig) der og rygg pissingen skal jo fortsette i all evighet må vite, dette er han jo opplært til å tro...Når slike mennesker følger den påfølgende tankerekken til denne dødskulten helt ut så skjønner jo alle hva som vil skje dersom de en dag sitter med fingren på den røde knappen, ignorante ovenfor konsekvensene som de er..... Med det til resultat at ALLE dør og jorden ødelegges fordi de tror på noen gamle myter i en gammel bok... For til noen himmel kommer de så og si garantert ikke...

(egentlig merkelig at de i det ene øyeeblikket snakker om hvor perfekt og vakker verden er for i det neste øyeblikket er mer enn villige til å ødelegge det...)

Noen ganger skulle jeg ønske at helvette var sant, for det er så ufattelig mange kristne som virkelig hadde fortjent en evighet der på grunn av de ignorante tankene de har og hva de har gjort på grunn av den ideologien de tror på... :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er også bullshit, for en av de merkelige sektene borte i USA er det liksom det endelige beviset på at du er frelst og har jesus med deg å "leke" med klapper slanger... Hvor mange som blir bitt vet jeg ikke, men den repotasjen jeg så var det faktisk en del som ble bitt, men de ble såklart avskrevet som ikke ordentlige kristne... Alt fordi noen skrev i en gammel bok at man ikke trengte å frykte noe hvis man trodde på jesus, man kan til og med drikke gift da... Hadde de enda gjort det i ung alder så hadde slike sekter dødd ut av seg selv....

Dette med slangene står forøvrig i Markus 16,18 som tilhører siste del av Markus-evangeliet. Det vil si, den delen som Markus selv ikke skrev og som noen la til i ettertid, fordi de ikke var fornøyd med at han manglet en ekte oppstandelse. Så smurte de på med slanger og greier og var nok rettelig fornøyd med seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.brookings...t_taspinar.aspx

"More are on the way. Today, the Muslim birth rate in Europe is three times higher than the non-Muslim one. If current trends continue, the Muslim population of Europe will nearly double by 2015, while the non-Muslim population will shrink by 3.5 percent."

Regn litt og se hva du kommer fram til.

Vell, enn så lite begeistret jeg er for dagens innvandrinspolitikk, og religiøs ekstremissme, så er de tallene litt på villspor.

Denne er veldig bra ;)

Lenke til kommentar

Ateister er forvirret og ganske så ufornuftig, ikke pga fravær av tro, for alle ateister tror på noe,enten en ideologi,evolusjonseorien,politikere eller noe annet.

Er du medlem av Jehovas Vitner? Den eneste kjente kristne gruppen jeg kjenner til som fremmer kreasjonisme samt apolitiske holdninger blant sine medlemmer er Jehovas Vitner, så jeg må bare spørre.

Det er ikke akkurat mangel på kristne som aksepterer evolusjon, og kristne som er interesserte i politikk. Mener du at kristne som stemmer på KRF (eller et hvilken som helst annet parti for den saks skyld) er forvirrede mennesker?

Ateister har heller ingen egen moral, men driver rund på ei fjøl og gjør det som til enhver tid er akseptert oppførsel, og det som myndighetene til enhver tid sier de kan eller ikke kan gjøre.

Jeg mener at alle mennesker har egen moral, mens mer konservative kristne benekter at de har en egen moral, samtidig som de også kritiserer ateister for å ikke ha en egen moral. Det at ateister (og alle sammen i hele verden attpåtil) skulle basere sin moral på hva myndighetene vil, har jo ingen rot i virkeligheten. Hvis det var tilfellet så ville jo f.eks. Det russiske keiserdømmet aldri ha falt. Hvis ateisten Lenin gjorde som myndighetene ville, så ville han jo aldri ha støttet en revolusjon, og hadde han vært kristen ville han jo ha vendt det andre kinnet til og elsket sin fiende (de Tsar-autokratiske myndighetene). Så her er det noe som ikke henger på greip i logikken din.

Det finnes bare én gud, og han er lett å finne, du finner ham i Bibelen.

Du finner ham ingen andre steder ihvertfall, det skal være sikkert og visst.

Det finnes bare én gud, og han er lett å finne, du finner ham i Bibelen.

Det finnes bare én gud, og han er lett å finne, du finner ham i Tanákh.

Det finnes bare én gud, og han er lett å finne, du finner ham i Koranen.

Det finnes flere æser, og de er lette å finne, du finner dem i Edda.

Det finnes bare én gudinne, og hun er lett å finne, du finner henne i naturen.

And the list goes on...

Og overalt rundt deg ute i naturen, så finnes bevisene for at Gud finnes, for hele Guds skaperverk vitner om dette, inkl. det faktum at du eksisterer, for du er en del av Guds skaperverk.

Hvis dette ikke er nok for deg så kan du bare vente en stund, så vil Jesus komme tilbake. For denne verden er snart slutt, og disse gale lederne og politikerne som jeg nevnte er i ferd med å ødelegge Guds skaperverk pga. egen grådighet, og enden på dette vil bli at Jesus kommer tilbake for å stoppe det hele. Da får du se ham med egne øyne, men da kan det være for sent for deg å «lære av egen erfaring».

Overalt rundt deg i naturen så finnes bevisene for at æsene finnes, for æsenes skaperverk vitner om dette, inkludert det faktum at du eksisterer, for du er en del av æsenes skaperverk.

Hvis dette ikke er godt nok for deg, så vil æsene, samt jotnene, komme tilbake en gang. For vår sivilisasjon vil gå under etter at Fimbulvinteren er over, og enden på dette vil bli Ragnarok. Da får de som lever når den tid kommer, samt overlevd Fimbulvinteren, se dem med egne øyne; Men det er ikke for sent av dem å «lære av egen erfaring», for i motsetning til Abrahams "gud" så behandler ikke æsene de som ikke tror på dem, dårligere enn de som tror på æsene.

Lenke til kommentar

Dette har du ikke belegg for, fordi du ikke har tilgang til ateisters hjerne. Hvordan fikk du vite om kristendommen da, gjennom egen tankevirksomhet eller ble du fortalt om det av andre?

Moral er det som er akseptert oppførsel til enhver tid. Du må ikke tro at du f.eks. har så mye til felles med moralen til tidlige kristne. Det finnes ikke noen unik kristen moral som du følger, du er preget av samfunnet akkurat som ateister.

Muslimer har en viss rettesnor i religionen, selv om den leder feil vei. Det fins også noen forholdsvis fornuftige muslimer som kan tenke selv, disse muslimene har dog en tendens til å forlate islam etter hvert. Muslimer flest er likevel ganske mange hakk bedre enn jøder, men også blant jøder fins det mange fornuftige folk som etter hvert skroter jødedommen.

Og det finnes fornuftige kristne som skroter kristendommen og blir ateister.

Jeg har belegg godt nok, for ateister blir jo ateister fordi noen forteller dem at det ikke fins noen Gud, og så tror de på det uten å tenk noe over det selv.

Å bli kristen og følge Jesus er derimot et resultat av et bevisst valg, og dermed også egen tankevirksomhet.

For vi ser alle bevisene på at Gud eksisterer gjennom å observere Guds skaperverk, som fins overalt rundt oss i naturen, og som vi selv også er en del av.

Forskjellen er at ateistene tenker ikke over dette, men godtar bevisstløst det de blir fortalt om evolusjonsteorien osv. uansett hvor ulogisk og usannsynlig dette virker.

For som sagt, ateister tenker ikke, de bare godar det de blir fortalt.

Moral er ikke "akseptert oppførsel til enhver tid" Men det er det ateistene tror, fordi det er det de blir fortalt, og det er også det ateistene foretrekker å tro.

Kristne er nok også preget av samfunnets umoral, vi har jo vokst opp i denne onde og ugudelige verden vi også, og det er ikke til å unngå å bli påvirket av dette.

Det hindrer imidlertid ikke at moral er konstante verdier, som ikke forandrer seg, og at vi alle bør arbeide for å stå imot påvirkningen av denne verdens onde system.

Så det fins en unik kristen moral, og alle i Norge ble undervist i deler av denne kristne moral inntil 70-årene.

Kristne som skroter kristendommen og blir ateister er ikke fonuftige.men tvert imot ganske ufornuftige. De velger å følge satan slik så mange har gjort før dem.

Lenke til kommentar

Jeg har belegg godt nok, for ateister blir jo ateister fordi noen forteller dem at det ikke fins noen Gud, og så tror de på det uten å tenk noe over det selv.

Folk er født ateister, og forblir ateister, helt til noen forteller dem om gud. Da kan de enten bli teister eller forbli ateister.

Om alle ble født kristne, så ville det bare vært en religion, kristendommen.

Det hindrer imidlertid ikke at moral er konstante verdier, som ikke forandrer seg, og at vi alle bør arbeide for å stå imot påvirkningen av denne verdens onde system.

Du mener altså at det er god moral å steine noen for å ha på seg klær laget av to stoff? Feks bommull og polyester. Det står nemlig i boken din.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du aner ikke hva du snakker om, gjør du vel, Balty?

Jeg ble ateist fordi jeg tenkte selv - stikk i strid med den kristne grunnholdningen resten av familien min har.

Kan du svare på det du ble spurt om over her - er du et jehovas vitne?

Jeg ble ateist fordi jeg tenkte selv - stikk i strid med den kristne grunnholdningen resten av familien min har.

Kan du svare på det du ble spurt om over her - er du et jehovas vitne?

Jeg har ikke noe med jehovas vitner å gjøre.

Du ble ateist fordi det var noe du ville gjøre som du mener du ikke kan gjøre som kristen, du ble ganske enkelt oppsluukt av denne verdens fristelser, og av dem som fortalte deg at dette er som det skal være.

En annen grunn er at det var noe ved læren i den kirken eller meniheten du var i, derfor trakk du den forhastede konklusjon at kristendom er bare noe sprøyt, igjen fordi andre fortalte deg dette.

Det du burde gjort var å sette deg ned og lese Bibelen selv for å se hva som er riktig, og be Gud om å gi deg forståelse til å forstå Bibelen.

Dette ville gitt deg et grunnlag til å tenke over tingene og ta ditt eget selvstendige valg.

Lenke til kommentar

Du var også ateist da du ble født. Dessverre ble hjernen din forurenset utenfra.

Du ble ganske enkelt oppslukt av tåkepratet om himmel, Jesus og evig liv.

Hadde du blitt født i Afghanistan og hatt det engasjementet du viser her, så hadde du nok vært en radikal muslimsk jihadkriger i dag.

Lenke til kommentar

Forsmedelig - ikke sant?

Bare påstander og tankefeil fra deg.

Hvorfor i all verden skal man ta dine påstander om gud på større alvor enn andre, - som tror på heeelt andre guder enn deg, begrunnet med samme påstander du sjøl forfekter?

Snurrebass-påstander kaller jeg slikt, for her er sirkelargumentasjon en tvingende nødvendighet for å få guden sin sånn noenlunde i vater.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Det du burde gjort var å sette deg ned og lese Bibelen selv for å se hva som er riktig, og be Gud om å gi deg forståelse til å forstå Bibelen.

Dette ville gitt deg et grunnlag til å tenke over tingene og ta ditt eget selvstendige valg.

Det var dette jeg faktisk gjorde. I tenårene ønsket jeg å bli bedre kjent med Gud, så jeg fikk fatt i en bibel som ikke kun inneholdte NT.

I GT leste jeg om en gud som hadde ingen moralske problemer med å drepe uskyldige barn i Egypt kun for å statuere et eksempel, og ingen problemer med å begå verdenshistoriens største folkemord hvor kun åtte mennesker overlevde. Disse historiene kræsjet totalt med mitt syn på god moral, som hos meg resulterte i en indre konflikt mellom Bibelens gud, og guden som frem til da tilsynelatende skulle være full av kjærlighet og være menneskeheten moralsk overlegen. Fra andre kristne fikk jeg ingen gode svar enn at det ikke kunne være umoralsk siden Gud selv stod bak handlingene. Dette førte til min egen selvstendige tanke; at hvis Bibelens gud faktisk eksisterte så var det ingen grunn til å tilbe den som en gud.

Det var ingen ateister som "konverterte" meg. Det var mitt personlige ønske om å bli bedre kjent med Gud som resulterte i at jeg forlot kristendommen.

Lenke til kommentar

Det var dette jeg faktisk gjorde. I tenårene ønsket jeg å bli bedre kjent med Gud, så jeg fikk fatt i en bibel som ikke kun inneholdte NT.

I GT leste jeg om en gud som hadde ingen moralske problemer med å drepe uskyldige barn i Egypt kun for å statuere et eksempel, og ingen problemer med å begå verdenshistoriens største folkemord hvor kun åtte mennesker overlevde. Disse historiene kræsjet totalt med mitt syn på god moral, som hos meg resulterte i en indre konflikt mellom Bibelens gud, og guden som frem til da tilsynelatende skulle være full av kjærlighet og være menneskeheten moralsk overlegen. Fra andre kristne fikk jeg ingen gode svar enn at det ikke kunne være umoralsk siden Gud selv stod bak handlingene. Dette førte til min egen selvstendige tanke; at hvis Bibelens gud faktisk eksisterte så var det ingen grunn til å tilbe den som en gud.

Det var ingen ateister som "konverterte" meg. Det var mitt personlige ønske om å bli bedre kjent med Gud som resulterte i at jeg forlot kristendommen.

De folkeslagene som Israels folk fikk ordre fra Gud om å utrydde, var nephilim, avkom etter demoner, dvs de falne englene som fulgte satan i hans opprør.

Disse var følgelig ikke mennesker, men onde krysninger og avkom etter disse falne englene og jordiske kvinner.

Du kan lese om dette i GT, det har stått der hele tiden, men det er få som virkelig forstår at dette har hendt.

Skjelettene av disse nephilim, som ble veldig høye, opptil 36 fot, er gravd frem over hele verden, men skjult for offentligheten fordi de som styrer verden nå er også enten etterkommere etter nephilim, eller besatt av disse demonene.

Lenke til kommentar

De folkeslagene som Israels folk fikk ordre fra Gud om å utrydde, var nephilim, avkom etter demoner, dvs de falne englene som fulgte satan i hans opprør.

Er det rart at folk ikke stoler på kristne? Men en sånn spinnvill tankegang er det jo ikke rart at folk kikker rart på religiøse, for hva annet av visvas kan de ikke tro på også liksom...

Personlig syntes jeg nok du drar unnskyldningene for idiotiet i bibelen litt vel langt her...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...