fantaorange50ore Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hei:), er det noen som har prøvd å reise 1-2 timer med, buss, tog etc, for å komme seg på skolen? Har tenkt på internat å hybel. Hvis jeg skal bo på internat må jeg flytte veldig langt for å gå på skole. Hvis jeg bor på hybel blir det mangel på penger, å det blir problemer med matlaging, klesvask å videre. Hvis jeg derimot tar toget eller bussen, for å komme meg til skolen, så slipper jeg å bo langt borte, lage maten, vaske kler. Problemet blir jo søvn. Alternativet jeg har er ett tog som går 06:30. For å komme meg ned til toget, så må jeg enten gå eller sykle. Det er 3-4 kilometer til jernbanestasjonen. Heldigvis for min del, så er det nesten bare nedover bakker. Det andre skole alternativet mitt er å gå på skolen i kommunen min (10 min med buss), men det har jeg prøvd tidligere. Siden det ikke er anleggsteknikk på den skolen som ligger i kommunen min, så mister jeg veldig motivasjonen for å gå der. Noe som resulterte i at jeg slutta ifjor, ikke fordi at jeg sliter i fagene, men fordi at jeg missliker Programfagene som er på skolen i kommunen min. Hvis jeg bestemte meg for å gå på den skolen som ikke er i min kommune, må jeg eller er det skolen/kommunen/fylket som betaler tog billetten min? Noen som har noen gode råd å komme med? fantaorange50ore Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hmm. Jeg syns det er mer enn nok med 15 minutter trikk til skolen. Men for å være litt seriøs, jeg tror det kan bli litt slitsomt i lengden, det er ihvertfall min mening. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Høres for meg også ut som en litt uoverkommelig situasjon i lengden. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 1 time går helt fint, jeg vet mange som bruker så lang tid på å pendle. Men mye mer enn 1 time er ikke å anbefale. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Takk for svarene! Ja, det kan bli litt drøyt i lengden. Er nok best å finne seg en hybel, når jeg først skal gå på den skolen. Synes dere det er litt i drøyeste laget å søke skole til en annen kommune, på grunn av de har anleggsteknikk? Skolen i min kommune har ikke den linjen, å har som sagt tidligere gått der, men aldri klart å fullføre, fordi det ikke er noen motivasjon når det ikke går an å velge, anleggsteknikk som programfag. Er det riktig av meg å flytte på hybel? Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hvis du vet at det er annleggsteknikk du har lyst til så er det ikke drøyt å flytte på hybel. Men det kunne kanskje lønne seg for deg å tenke deg om hva det vil innebære for din fremtid og hvorvidt det er andre alternativer som kan være like attraktive. Feks hvorfor tror du annleggsteknikk kommer til å være så mye bedre enn alt annet? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå