Gå til innhold

Reise 1/2 timer for å komme på skole

Anbefalte innlegg

Hei:), er det noen som har prøvd å reise 1-2 timer med, buss, tog etc, for å komme seg på skolen? Har tenkt på internat å hybel. Hvis jeg skal bo på internat må jeg flytte veldig langt for å gå på skole. Hvis jeg bor på hybel blir det mangel på penger, å det blir problemer med matlaging, klesvask å videre. Hvis jeg derimot tar toget eller bussen, for å komme meg til skolen, så slipper jeg å bo langt borte, lage maten, vaske kler. Problemet blir jo søvn. Alternativet jeg har er ett tog som går 06:30. For å komme meg ned til toget, så må jeg enten gå eller sykle. Det er 3-4 kilometer til jernbanestasjonen. Heldigvis for min del, så er det nesten bare nedover bakker.

Det andre skole alternativet mitt er å gå på skolen i kommunen min (10 min med buss), men det har jeg prøvd tidligere. Siden det ikke er anleggsteknikk på den skolen som ligger i kommunen min, så mister jeg veldig motivasjonen for å gå der. Noe som resulterte i at jeg slutta ifjor, ikke fordi at jeg sliter i fagene, men fordi at jeg missliker Programfagene som er på skolen i kommunen min.

Hvis jeg bestemte meg for å gå på den skolen som ikke er i min kommune, må jeg eller er det skolen/kommunen/fylket som betaler tog billetten min? Noen som har noen gode råd å komme med?

fantaorange50ore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene! Ja, det kan bli litt drøyt i lengden. Er nok best å finne seg en hybel, når jeg først skal gå på den skolen. Synes dere det er litt i drøyeste laget å søke skole til en annen kommune, på grunn av de har anleggsteknikk? Skolen i min kommune har ikke den linjen, å har som sagt tidligere gått der, men aldri klart å fullføre, fordi det ikke er noen motivasjon når det ikke går an å velge, anleggsteknikk som programfag. Er det riktig av meg å flytte på hybel?

Lenke til kommentar

Hvis du vet at det er annleggsteknikk du har lyst til så er det ikke drøyt å flytte på hybel. Men det kunne kanskje lønne seg for deg å tenke deg om hva det vil innebære for din fremtid og hvorvidt det er andre alternativer som kan være like attraktive. Feks hvorfor tror du annleggsteknikk kommer til å være så mye bedre enn alt annet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...