Gå til innhold

Fanedit av Revenge of the Sith

Anbefalte innlegg

Hva er en fanedit og hva kan jeg forvente å se i din?

En fanedit er en redigert versjon av en allerede-eksisterende film, eller filmer, for å gjøre den bedre. I dette tilfellet har jeg valgt Star Wars (Attack of the Clones og Revenge of the Sith), da AotC og RotS ikke helt gjorde susen som seriens vippepunkt. Anakin er gjort til en mye dypere, mørkere karakter, og mye unødvendig dialog, CGI-rape og idiotiske scener har blitt redigert eller slettet.

Link?

Part 1 [11 min]

Jeg vil vite de mest grunnleggende endringene

Se spoileren:

- Anakin's 'This is where the fun begins' og andre unødvendige kommentarer er fjernet i åpningen. Buzz-Droidzene er også kuttet vekk, og endring i musikk.

- Anakin dreper Count Dooku på ordre fra Palpatine, og innser senere at det var galt av han. Har laget en mer følelsesladd scene til det hele (mareritt-scenen).

- Anakin og Obi-Wan sin dialog utenfor 'The Senate' er kortet ned. Anakin får mase skryt og blir PR-kåt, dette er fjernet.

- Grevious sine scener ombord skipet i åpningen er slettet. Det er også den idiotiske styrten og de tåpelige heisscenene.

- Filmen har nå mørkere musikk for å lage en mer alvorlig stemning. George Lucas har en tendens til å lage for mye komedie utav ting.

- Mye musikk fra Episode VI er brukt.

Gjør obs på at dette er part 1, første utkast! Tilbakemeldinger, ønsker og også gjerne konstruktiv kritikk er ønsket ;)

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at dette kan defineres som brudd på åndsverksloven?

Vel, det er godt mulig det, men som alle andre fanedits er ikke dette for å tjene penger eller ta æren for et annet sitt produkt. Credits er med i begynnelsen og slutten av filmen, og dette er bare gjort for eksperimentelle grunner.

www.fanedits.org

Det er laget flere versjoner av Star Wars (enkelte dårlige, enkelte gode), og blant annet er Lucasfilm gjort oppmerksom på en fanedit av The Phantom Menace. De slo ikke ned på den, og de har ikke slått ned på noen siden. Jeg tror de er veldig nøytral til hva fansen gjør, så lenge de ikke gjør det av økonomiske grunner.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Credits er med i begynnelsen og slutten av filmen, og dette er bare gjort for eksperimentelle grunner.

Spiller absolutt ingen rolle. Du har ikke bedt opphavsmann om tillatelse og "verket" er ikke selvstendig i seg selv. Med andre ord bryter du copyright når du publiserer på youtube. I kraft av dette setter du deg i redaktørposisjon og åpen for søksmål. Nå skal det sies at det er heller tvilsomt at en storfisk Lucasfilm gidder å bry seg om en fjortis fra Norge.

Lenke til kommentar

Credits er med i begynnelsen og slutten av filmen, og dette er bare gjort for eksperimentelle grunner.

Spiller absolutt ingen rolle. Du har ikke bedt opphavsmann om tillatelse og "verket" er ikke selvstendig i seg selv. Med andre ord bryter du copyright når du publiserer på youtube. I kraft av dette setter du deg i redaktørposisjon og åpen for søksmål. Nå skal det sies at det er heller tvilsomt at en storfisk Lucasfilm gidder å bry seg om en fjortis fra Norge.

En fjortis? Og dette baserer du på hva? Jeg er eldre enn som så, og jeg fikk følelsen av at du prøvde å være nedlatende. Og les det andre jeg skrev også hvis du klarer å lese annet enn hva som står i Bold... De bryr seg nemlig ikke!

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...