Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for denne spill pcen?

Anbefalte innlegg

Lurer på hva jeg kan få for pcen min, den er 2 måneder gammel.

Og har ikke blitt særlig mye brukt.

Slenger ved noen bilder av den, har brukt mye tid på å få gjort ordentlig kabel jobb osv. Har kjøpt ekstra vifter også, men det tar jeg ikke med under komponenter. Uansett, her er pcen jeg skal selge.

img0606c.jpg

Hovedkort: Asus p67 pro

Kabientt: NZXT Phantom Big Tower Hvit

Minne Kjøler: Kingston HyperX Cooling Fan

Skjermkort: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Twin Frozr II (blir ikke over 60C)

Skjerm: SAMSUNG SYNCMASTER BX2450 24" WIDE TFT LED BLACK

Cpu: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ

Ssd: OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD

Hdd: WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB

Cpu Vifte: ZALMAN FAN CNPS9900 MAX LED BLUE

Mus: RAZER MAMBA 5600DPI WIRELESS USB

Dvd: LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA RETAIL BLACK

Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

Keyboard: LOGITECH WIRELESS SOLAR KEYBOARD (Soldrevent, funker som fjell)

Tror det skal være alt, betalte rundt 15 500 for 2 måneder siden. Vet ikke hva jeg tror jeg får, men tenker at det er en bra pc, med ssd og hdd for media, musa er jo kjempe bra, wired og trådløs, kosta jo 1000 lappen, samme gjorde omtrent keyboardet. Har samtidig et luftig kabinett med plass til det meste av gpu.

Så hva tror dere jeg kan forlange for saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selg mus, keyboard og skjerm alene. så kan du kanskje få 6000 for maskinen. den har et oppsett veldig likt black refinery, men ekstra ram, hdd og en noe bedre kjøler

EDIT:

og mus og tastatur er veldig mye smakssak og individuelt hva som passer. At musa du har kjøpt kosta 1000 kr og har 5600 dpi har lite å si for meg når jeg vet at min Xai passer meg best

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Heter det ikke at man skal slå av 30% i forhold til det man kjøpte den for og 30% for hvert år du har hatt den? Da ville det kommet opp i 35%. Det blir rundt 10'000kr, og for å være ærlig så synes jeg det er en veldig bra pris hvis alle komponentene virker 100%.

Lenke til kommentar

jeg glemte psu i farta. er en fractal design newton 1000w, så fremtidsssikker der også, uansett, takk for hjelpa.

tror jeg prøver meg på 10 000 først, skulle ikke det være interessant så får jeg heller gå ned i pris. Er jo som sagt omtrent ikke brukt, så syntes jo det er en god deal å få 5000 kr i avslag for de som skulle være interessert i sånne komponenter

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Men man har ingen garanti når den er overklokket, samt at høyere strømtilførsel fører til raskere degradering. Absolutt ikke noe fordel for den som skal kjøpe.

Det er auto overclock fra asus sitt hovedkort, så joda, funker fjell det, står at garanti gjelder. Har heller ikke tullet rundt med voltage :) degradering over flere år joda, men det er snakk om å ha brukt maskina på turbo til 4,8 ghz et dusin ganger, har mer stått og idlet i windows.

Den har heller aldri nådd mer en 62 grader på cpu. Under load, så ja.

Lenke til kommentar

Garantifraskrivelse ved overklokking er oppskrytt. Man har fremdeles reklamasjonsrett.

Skal selger nekte deg å reklamere på defekte komponenter med grunnlag i overklokking, er det selgers ansvar å påvise at overklokkingen har ført til skade på produktet.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du kan forlange minst 16-17k, inkludert skjerm, mus og tastatur osv.

Edit: Men du kan nok starte med å forlange 20k og kanskje litt mer, for du må regne med at den potensielle kjøperen prøver å prute.

Endret av Complain
Lenke til kommentar

Tommelfinger regelen på bruktvarer er at man tar 50% av nåværende utsalgs pris som startpunkt. har solgt en del brukt komponenter og ender ofte opp med rundt 60-80% av ny verdi. Utenom da jeg solgt det gamle radeon kortet under tilgangs krisa. Da fikk jeg igjen 140 % hehehehe.

men man må skille mellom hva noe er verdt og hva man kan selge det for. Så i min bok finnes det ingen fasit. Start på 80% og så kan man jo alltids kutte på prisen. Er vanskeligere å gå andre veien ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du kan forlange minst 16-17k, inkludert skjerm, mus og tastatur osv.

Edit: Men du kan nok starte med å forlange 20k og kanskje litt mer, for du må regne med at den potensielle kjøperen prøver å prute.

Er du seriøs? Forlange mer enn nypris for brukt utstyr? :thumbup: Du må isåfall være drømmekjøperen.

Som i den identiske tråden er nok 10-12k en grei plass å starte.

Lenke til kommentar

er du gal :O 10 k er en god pris å begynne med ;)

Lenke til kommentar

Du får en slik PC (inkludert skjerm, mus og tastatur osv) på komplett for omkring 17 tusen.

Du kan i det minste forlange 15k.

Ikke bare koster dette under 14 000, en del av komponentvalgene er rent idiotiske:

5600 dpi trådløs mus til 1000 kr?

Trådløst tastatur til 650 kr, ingen spesielle funksjoner annet enn trådløst.

1000W strømforsyning? 750W hadde holdt lenge selv om man overklokker og oppgraderer til SLI

Minnekjøler? Sløs

CNPS9900 er ikke en særlig god kjøler, og den bruker en egen 135 mm vifte som er umulig å erstatte.

Keyboard, mus og skjerm koster alene 3700 kr. Da er maskinen ny på 10 000 ca.

Jeg finner ikke BX2450, men vil anta at BX 2440 ikke er så veldig langt unna, uansett er skjermen rimelig god. Ellers er alle andre komponenter mer eller mindre det samme.

I tillegg er dette overklokket, med BIOS-funksjonen.

Han skal være heldig om han får 10 000 for dette, jeg hadde aldri kjøpt dette for 10 000 når jeg kan kjøpe nytt for samme prisen og samtidig få mus og keyboard jeg vet jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Fin pc du selger, men som sagt så detter ting som en stein så lenge innpakningen er brutt. Men mellom 8-10 tusen kan du nok få med riktig kjøper. Er dog enig med arni90 når det kommer til mus og tastatur... Bør nesten prøve å selge det separat, ettersom det er så individuelt, jeg for min del klarer kun mx518 så måtte bytta mus uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...