Math12 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Hei! Har i det siste prøvd å flashe biosen til gpuen min, men jeg får det ikke til! Har gjort alt som står her: http://www.overclock.net/ati/671675-how-flash-your-5850-bios.html Lagrer den filen som er vedlegg i den linken på minnepinnen, og legger inn den asus biosen. Når jeg booter minnepinnen kommer jeg inn i DOS dingsen jeg skal skrive inn komandoen for å flashe: atiflash -p 0 asus.bin Når jeg da trykker enter så kommer dette opp: Error 0FL01 Press 1 to continue Noen som kan hjelpe meg? fatter ikke hva jeg gjør galt.. Endret 6. april 2011 av Math12 Lenke til kommentar
Math12 Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 atiflash -p 0 Asus.HD5850.1024.090925.bin Du må ha riktig filnavn. Lenke til kommentar
Math12 Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 atiflash -p 0 Asus.HD5850.1024.090925.bin Du må ha riktig filnavn. Okay, skal prøve det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Du er sikker på at det ikke er en skrivebeskyttelse du må skru av? 5.DOS screen appears and you have a C:\ prompt type in atiflash -i. This should show you a list of adapters installed on your computer and their corresponding adapter number (0,1) ect. Det kan hende det blir listet som 1 eller noe annet også, du kan ha et integrert kort i hovedkortet for eksempel? Lenke til kommentar
beirch Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Prøv å navngi filen newbios.bin, og skriv atiflash.exe -f -p 0 newbios.bin Funka for meg. Vil forresten bare si at det går ikke an å få voltage control på Sapphire kort hvis det er det du prøver på. Iallefall ikke 5850 fra sapphire Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Prøv å navngi filen newbios.bin, og skriv atiflash.exe -f -p 0 newbios.bin Funka for meg. Vil forresten bare si at det går ikke an å få voltage control på Sapphire kort hvis det er det du prøver på. Iallefall ikke 5850 fra sapphire Ikke med Sapphire Trixx engang? Har hørt at det skal gi voltage-kontroll på alle kraftigere radeonkort Lenke til kommentar
beirch Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Prøv å navngi filen newbios.bin, og skriv atiflash.exe -f -p 0 newbios.bin Funka for meg. Vil forresten bare si at det går ikke an å få voltage control på Sapphire kort hvis det er det du prøver på. Iallefall ikke 5850 fra sapphire Ikke med Sapphire Trixx engang? Har hørt at det skal gi voltage-kontroll på alle kraftigere radeonkort Tviler sterkt. Sapphire bruker en billigere PCB enn de andre produsentene, som ikke gir voltage control. Iallefall på HD 58xx serien. Endret 10. april 2011 av beirch Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Prøv først er du snill. Sapphire er jo ellers kjent som nærmeste samarbeidspartner med AMD Radeon på samme måte som EVGA er med Nvidia, jeg var også av den oppfatning av at det var XFX som var billige på HD 58xx-serien. Lenke til kommentar
beirch Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Prøv først er du snill. Sapphire er jo ellers kjent som nærmeste samarbeidspartner med AMD Radeon på samme måte som EVGA er med Nvidia, jeg var også av den oppfatning av at det var XFX som var billige på HD 58xx-serien. Jeg har prøvd flere ganger, men har aldri fått det til. Leste en gang om noen som hadde flasha til et 5870 Vapor-x, da dette ga dem en voltage på litt over 1.1 noe, men det funka ikke for meg. Kortet mitt går da opp til 900/1300 uten volt tweaking, så jeg klager ikke :] Lenke til kommentar
Nathan Sykes Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Må jeg flashe BIOS for å bli kvitt "multi monitor flickering" når jeg overklokker mitt 5850 kort? Eller finnes det en enklere løsning? Har funnet masse tråder om dette, men fant ingen løsninger som fungerte uten å flashe skjermkortet eller gjøre andre avanserte ting.. Straks jeg enabler ATI overdrive får jeg flickering på skjerm nr. 2. Så vidt jeg har skjønt henger problemet sammen med at kortet klokker for lavt ned i 2D om man enabler overdrive funksjonen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Necro? Bruk et annet program enn Catalyst for overklokking, Trixx f. eks.? Det finnes garantert et program der ute som kan "force constant 3d-clocks"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå