usikker11 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg sliter så for tiden. Jeg klarer ikke å velge om jeg skal fortsette på master her jeg bor eller om jeg skal ta den på NHH. Jeg har karakterene til å komme inn der, men jeg vil ikke dra i fra kjæresten som blir her hvor jeg studerer akkurat nå. Hvorfor skal jeg dra dit når jeg kan gå siviløkonomi her er spørsmålet hans, mens familie pusher på med at jeg må gå i Bergen, for den skolen er best. Jeg føler meg dratt i flere retninger og valget blir verre og verre nå som det nærmer seg. Jeg vet at dette er noe jeg må bestemme meg for selv, men jeg har lyst til å høre fra noen nøytrale parter som ikke har "egeninteresse" i valget jeg tar. Er NHH så bra som det sises? Hva ville dere ha gjort, satset på avstandsforhold eller blitt der kjæresten fordi det man kan få en tilsvarende utdannelse her vi bor? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg sliter så for tiden. Jeg klarer ikke å velge om jeg skal fortsette på master her jeg bor eller om jeg skal ta den på NHH. Jeg har karakterene til å komme inn der, men jeg vil ikke dra i fra kjæresten som blir her hvor jeg studerer akkurat nå. Hvorfor skal jeg dra dit når jeg kan gå siviløkonomi her er spørsmålet hans, mens familie pusher på med at jeg må gå i Bergen, for den skolen er best. Jeg føler meg dratt i flere retninger og valget blir verre og verre nå som det nærmer seg. Jeg vet at dette er noe jeg må bestemme meg for selv, men jeg har lyst til å høre fra noen nøytrale parter som ikke har "egeninteresse" i valget jeg tar. Er NHH så bra som det sises? Hva ville dere ha gjort, satset på avstandsforhold eller blitt der kjæresten fordi det man kan få en tilsvarende utdannelse her vi bor? Hvor skal du ta masteren ellers i så tilfelle? Hva du skal gjøre kan bare du selv svare på. Vi aner jo ikke hvordan forholdet til kjæresten DIN er, osv. Når det gjelder masteren på NHH så er vel det den foretrukne blant så og si alle arbeidsgivere. Min erfaring er at NHH (master) og NTNU ind-øk havner øverst i bunken, så BI-mastere, osv. Hvis du ikke har master fra et av de anerkjente universitetene/økonomihøyskolene, så får du det fort tøffere om du skal konkurrere om kremjobbene. Just my two cents. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå