brillefuteral Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei! Her om dagen testet jeg ut jeg en side som tilbyr kontaktannonser (KA). Jeg fant en jente der fra samme by, tok kontakt, og fikk raskt svar tilbake. Så til problemet: Jeg har en sterk mistanke om at denne siden er humbug, og at jentene er betalt av siden for å tyne ut mest mulig penger fra naiv godtroenhet. Ting som tyder på dette: - Siden tar 9 kr per sendte melding - Min kontaktperson nekter å bytte kommunikasjonsverktøy selv om jeg har antydet at dette er et hårreisende beløp, og hun har avvist forslag om kontakt via msn, anonym chat, mail whatever - Min kontaktperson sier hun har satt av penger til bruk på sms-dating - Min kontaktperson svarer usedvanlig raskt, nesten alltid et minutt etter min sendte melding (som om hun skriver på tastatur) - Min kontaktperson brøt kontakten når jeg antydet muligheten for svindel, avkreftet ikke mistanken, men sender så melding noen timer senere der hun vil ta opp igjen kontakten. - Min kontaktperson har et bilde som antyder at hun på ingen måte burde ha noen problem med å skaffe seg noe på vanlig måte. Naturligvis er sjansen stor for at hennes årsak er nymfomani og ikke desperasjon. Ting som tyder på at siden er ekte: - Annonsene blir utgitt i bladform, og personene virker genuint ekte - Det er mulig å sende inn annonser fra siden - Annonsene har en jevn fordeling mellom menn, kvinner og par Så til mine spørsmål: Burde jeg opprettholde kontakten og håpe på det beste? Er sjansen stor for at jeg har en altfor paranoid utgangsposisjon? Er det noen her som har erfaring fra denne siden (KA), eventuelt andre sider som tilbyr tilsvarende tjenester? Takker for alle svar og innspill! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hørtes ut som humbug spør du meg... Jeg ville heller brukt pengene mine på en side med månedsabonnement hvor du kan sende så mange meldinger du vil... 4 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Leste en gang om en slik datingside, der hadde de 2 stk ansatte som satt og svarte på alle meldingene som kom inn (derfor fikk de svar så fort). De som sendte melding til det de trodde var en som var interessert, var altså en ansatt Lenke til kommentar
brillefuteral Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Som jeg tenkte, men er det noen måte jeg kan finne ut av dette 100% sikkert? Vet noen hvilket rykte KA har blant folk som har brukt siden? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Nei, tviler på at du vil finne noe ut av det helt sikkert. Som JS sier, det har vært en omfattende artikkel om en slik sak, enten i Aftenposten eller Dagbladet, husker ikke nå, om en mann som ble lurt mange titalls tusen av en slik tjeneste. Avisen hadde også vært i kontakt med de folka som drev stedet og jentene fortalte hva de snakket i mellom seg. Skikkelig svindelopplegg. Jeg anbefaler du bare kutter ut all kontakt og sparer de mange kronene på ekte jenter. Syns også at skal du først begynne med SMS-dating, bør du heller prøve nettdating som Sukker.no. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Svindel og lureri. Du har blitt advart! 2 Lenke til kommentar
DMN Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Du greier vel å se at dette er svindel? Jeg ville ha meldt det ifra til forbrukerrådet. Svaret på posten din burde være såpass innlysende at jeg ikke kommer til å kommentere på den. 5 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Åpenbart svindel. Det finnes ikke en kvinne i dette land som "setter av penger" for å kunne sende meldinger. Det finnes nok av sider hvor man betaler en engangssum eller ingenting, og dermed kan snakke så mye man vil (PC, ikke sms). 3 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Glemte å skrive selv i innlegget mitt det DMN anbefaler. Her er det bare å melde fra til rette myndigheter og fått satt en stopper for denne svindelen. Media elsker også slike saker. 2 Lenke til kommentar
stunn Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg tror du blir lurt! Sjekk ut noe annet. 1 Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hvorfor bruke penger på noe tvilsomt, når det finnes så mange fine gratis alternativ...? 1 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg vil si du er på vei til å bli lurt. Hadde aldri tekstet med noen hvis det kostet 9kr meldingen. Nei, som en annen sa så finn deg heller en internettside med månedsbetaling eller noe slikt. 1 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Googlet meg til denne: http://www.nakenprat.com/generell-prat/74594-kontaktannonser-no.html Klart svindel, bare å stoppe det der. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det er nok antagelig uføretrygdede damer nærmer 60 bosatt i Spania som sitter og svarer deg, de får vel antagelig 2 - 3kr pr melding i lønn, mange slike firmaer driver fra Spania i og med det er lettere og skaffe folk fra den norske kolonien der. Disse annonsene du leser er også stort sett fabrikkert, de betaler 2 - 300,- pr kontaktannonse. Ringer du inn på disse pratelinjene så møter du alltid på damer, de er selvsagt også ansatt for og sitte der og jabbe. Og ja, jeg har litt insideinfo om slikt.... Postet av anonym: d3d4b622a949934825536f8822ce67ba Lenke til kommentar
KongHenrik Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hei! Her om dagen testet jeg ut jeg en side som tilbyr kontaktannonser (KA). Jeg fant en jente der fra samme by, tok kontakt, og fikk raskt svar tilbake. Så til problemet: Jeg har en sterk mistanke om at denne siden er humbug, og at jentene er betalt av siden for å tyne ut mest mulig penger fra naiv godtroenhet. Ting som tyder på dette: - Siden tar 9 kr per sendte melding - Min kontaktperson nekter å bytte kommunikasjonsverktøy selv om jeg har antydet at dette er et hårreisende beløp, og hun har avvist forslag om kontakt via msn, anonym chat, mail whatever - Min kontaktperson sier hun har satt av penger til bruk på sms-dating - Min kontaktperson svarer usedvanlig raskt, nesten alltid et minutt etter min sendte melding (som om hun skriver på tastatur) - Min kontaktperson brøt kontakten når jeg antydet muligheten for svindel, avkreftet ikke mistanken, men sender så melding noen timer senere der hun vil ta opp igjen kontakten. - Min kontaktperson har et bilde som antyder at hun på ingen måte burde ha noen problem med å skaffe seg noe på vanlig måte. Naturligvis er sjansen stor for at hennes årsak er nymfomani og ikke desperasjon. Ting som tyder på at siden er ekte: - Annonsene blir utgitt i bladform, og personene virker genuint ekte - Det er mulig å sende inn annonser fra siden - Annonsene har en jevn fordeling mellom menn, kvinner og par Så til mine spørsmål: Burde jeg opprettholde kontakten og håpe på det beste? Er sjansen stor for at jeg har en altfor paranoid utgangsposisjon? Er det noen her som har erfaring fra denne siden (KA), eventuelt andre sider som tilbyr tilsvarende tjenester? Takker for alle svar og innspill! Jeg har akkurat gjort det samme - skulle lest her inne først. &%#¤%%%" så dumt av meg... Hvilke sider er trygge? Er det noen som kan anbefales? Har vurdert www.innut.com og Møteplassen men skal ikke gå i baret igjen. Noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
adinax Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) cupido.no og g-punktet.no? Det er to sider jeg kom på i farten... Tar de betalt pr. melding er det nesten garantert svindel... antageligvis sitter gutta som driver nettsiden og utgir seg for å være kvinner og svarer på meldinger... Endret 17. mars 2012 av adinax Lenke til kommentar
Grisejenta Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Hva med www.sukker.no ? Endret 17. mars 2012 av Grisejenta 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Selvfølgelig blir du lurt - det er så selvfølgelig at det skulle vært unødvendig å spørre om egentlig. 1 Lenke til kommentar
Buddypilbo Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Gikk i samme fella - raske svar - overser tilbud om å snakke sammen på mld tlf vanlige nummer. - blir aldri avtalt noe møte Jeg føler meg jævla dum, og har sikker brukt 800.- kr på tull. Heldigvis såg jeg dette forumet før det gikk for langt. Legg merke til att jentene ike trenger å skrive 300 ord i profilen sin. Endret 29. oktober 2012 av Buddypilbo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg