Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har BIPAC-643, hvordan sette opp med ekstern tilgang til FTP


Anbefalte innlegg

For å forklare spørsmålet mitt næremere :

 

Jeg har "Billion BIPAC-643" Wireless Broadband Firewall Gateway og har satt opp en FTP-server. Jeg får tilgang til den fra maskinene mine som er bak firewallen (BIPAC-643), men f.eks fra jobb kommer jeg ikke inn.

I Norton Personal Firewall 2003 klarer jeg å legge inn IP-adresser på maskiner utenfor firewallen som jeg vil skal få tilgang, men denne opsjonen finner jeg ikke når jeg går inn på innstillingene til firewallen (BIPAC-643). Jeg har prøvd å lese FAQ'en til Billion, samt bruksanvisningen som fulgte med (som for øvrig ikke er særlig utfyllende) uten å finne noe svar. Vel er jeg kanskje en smule "newbie" når det gjelder dette, men det skal vel ikke være så vanskelig.... eller ?

 

En annen ting som irriterer meg er at jeg av sikkert samme grunn ikke kan fjernstyre maskinen slik firewallen (BIPAC-643) står nå fra f.eks jobben. Dette hadde det også vært fint å få hjelp til. :)

 

På forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å forklare spørsmålet mitt næremere :

 

Jeg har "Billion BIPAC-643" Wireless Broadband Firewall Gateway og har satt opp en FTP-server. Jeg får tilgang til den fra maskinene mine som er bak firewallen (BIPAC-643), men f.eks fra jobb kommer jeg ikke inn.

 

På forhånd takk :wink:

 

Du må forwarde port 20 og 21 til maskinen som du kjører FTP-server på.

Lenke til kommentar

Åpne noen andre porter som forvarder til ip'en på maskina mi som er eksklusivt for de programmene ? Vi snakker fortsatt kun om konfigurering i firewallen, eller? Beklager, men jeg er helt grønn på dette området, men vil så gjerne få det til.

Mat meg med "teskje" om du kan fortelle meg eksakt hva du mener :D

Lenke til kommentar

En ting, sånn litt på sidelinjen.

 

Jeg har en FTP-server stående på port 69 bak en ruter, og forwarder denne til riktig pc på lokalnettet, og det virker fint uten at port 68 også er forwardet. Hvorfor må man forwarde port 68 også (det står i manualen på ruteren at man må det, men det funker uten)? Må man det for å ha flere på serveren samtidig, eller? Jeg har relativt få som bruker serveren, og det har aldri vært to stk samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...