Gå til innhold

Hvor er flaskehalsen? 25MB/s lokalt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en NAS Iomega IX2-200 stående ved switchen som er en D-link DGS-1008D. Opp til meg går det en CAT5E(15m kabel), og jeg har full "gigabit" hastighet her på PCn.

 

Når jeg kopierer filer fra NAS til PCn får jeg fortsatt "bare" rundt 25 MB/s, og det syns jeg var litt skuffende. Hadde sett for meg hastigheter i alle fall opp mot 50MB/s. Eller er det kanskje urealilstisk?

 

Kopieringen skjer både til en Samsung disk som skal klare 120MB/s skriving, og til min Intel SSD som i alle fall ikke bør være noen flaskehals. Greit å nevne er det vel også at jeg har skrudd på "Jumbo packets" på 9k i Windows-driveren her.

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg også problemer med overføring over nettverket.

Enten dårlige driver, dårlig optimalisering av operativsystemet etc.

 

Jeg er også nedi 25 MB/s og det går opp mot 60 MB/s over nettverket riktignok med gigabit.

Har klart 70 MB/s på et Intel PCI-E nettverkkort.

Lenke til kommentar

http://www.notebookreview.com/shared/picture.asp?f=48194

 

Tydeligvis rundt 26-32 omkring der som er normal max speed for den NASen din.

 

Kan forøvrig nevne at jeg har problemer med "hikke" på overføring med en Crucial C300 SSD. Kan gå helt fint å overføre mange gb før den plutselig tar lange pauser. Merkelig... Men skal uansett sende den inn på reklamasjon.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Ja jeg så faktisk den samme anmeldelsen. Synes bare det var rart at den fikk skryt for hastighet, når jeg er mer enn sikker på at jeg har lest om overføringshastigheter på 45-50MB/s mot NAS.

 

Jaja, til daglig bruk så er det jo forsåvidt ingen stor hindring annet enn det tallet som står der heller :) Bare nå når jeg skulle oppgradere diskene mine og ble nødt til å flytte 1.6TB frem og tilbake at det har mye å si ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...