wannabe-gamer Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei! Jeg har sett meg litt rundt etter en pc eksl. skjerm til ca kr 7 - 8000,- Det som må nevnes er jo selvfølgelig hva jeg er ute etter. Jeg vil ha en rimelig PC som kan kjøre alt av spill, men kanskje ikke på den sykeste grafikken. Støynivået vil jeg også skal være noe rolig. Jeg har sett meg litt blind på forksjellige komponenter, så jeg hadde satt pris på om noen hadde satt av et par minutter til å hjelpe. Jeg har nedenfor satt opp et forslag til hvordan jeg omtrentlig vil ha det: HK: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition CPU-Kjøler: Corsair A70 CPU Kjøler Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl PSU: Corsair HX 650W PSU Dette bare for å gi et bilde på hvor jeg vil. Jeg har tenkt å legge ca 1 000,- i skjermkortet (maks 1 300,-). Nvidia eller ATI? PSU er kanskje i dyreste laget, men ser denne har gjort det veldig godt på tester. Men fungerer rimeligere PSU like godt hadde det vært greit å fått ned prisen på denne. Er også usikker på hvor mye strøm som faktisk kreves, men regner med 650W må være tilstrekkelig Angående minne er det vel kanskje ikke så mye å si, tror jeg går for 4 GB kit (2+2) Kjøling: Ville dere anbefalt å kjøpe ekstra vifter til kabinettet? Ja, da tror jeg har sagt det jeg ville. Håper noen gidder å ta seg tid til dette. MVH MR. Wannabe Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvorfor tar du ikke en titt på denne tråden? Den er i ditt budsjett, om du har lyst til å spare litt penger, er det bare å fjerne SSD. Jeg kan gå god for at dette er et bra, solid og oppgraderbart oppsett mellom 7- og 8000 kr. Støysvak er den også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå