saladin waits for alice Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei alle sammen! OS:Windows 7 Alle updates unntatt SP1 er installert Tastatur: Sidewinder X6 (USB koblet direkte, ikke trådløs) Helt tilfeldig blir random text skrevet på maskinen min, dette skjer helt tilfeldig og det er alltid sludder, wwweqqewerqrqrqr og gjerne masse firetall. Av og til skjer det hver dag, av og til skjer det kun hver uke. Har jeg virus eller, eller er dette et kjent problem? Ingen i huset har trådløs tastatur, så jeg tror ikke dette er problemet. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 eller kansje et tastatur som henger seg litt? er det et gammelt/mye brukt tastatur? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) eller kansje et tastatur som henger seg litt? er det et gammelt/mye brukt tastatur? Har brukt tastaturet i ca 1-1.5 år. Relativt godt brukt, er jo det eneste tastaturet jeg bruker til datamaskinen. (ikke mitt bilde) Info om tastaturet Har fjernet litt snusk fra maskinen og oppdatert til SP1 nå, har ikke skjedd ennå. Men som nevnt tror jeg ikke at det er tastaturet. Endret 7. april 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Mulige feilkilder: - Kortsluttning eller annen defekt i kontrollren til tastaturet - Annet trådløst keyboard i nærheten sender signal på samme frekvens og mikses med ditt (skjeldent, men det kan skje) - Software på maskinen. Macroprogram eller lignende. Det første du kan prøve er et annet tastatur - og se om problemet vedvarer. hvis ikke ås er det jo ikke tastaturet i seg selv som er problemet i så fall. Ta feilsøkingen videre derfra. -Stigma Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Mulige feilkilder: - Kortsluttning eller annen defekt i kontrollren til tastaturet - Annet trådløst keyboard i nærheten sender signal på samme frekvens og mikses med ditt (skjeldent, men det kan skje) - Software på maskinen. Macroprogram eller lignende. Det første du kan prøve er et annet tastatur - og se om problemet vedvarer. hvis ikke ås er det jo ikke tastaturet i seg selv som er problemet i så fall. Ta feilsøkingen videre derfra. -Stigma Dette kan være problemet, tastaturet mitt har en del makro knapper, kanskje jeg "tok opp" en viss sekvens av knapper, og ved å komme borti den knappen igjen, så blir denne sekvensen gjentatt. hvem vet, vi får se, som sagt, veldig sjeldent det skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå