Gå til innhold

Overgang fra androidtelefon til Iphone4?

Anbefalte innlegg

Jeg har HTC Hero som jeg har hatt i 2år nå til sommeren. Er veldig fornøyd med den, men to års bruk begynner å tære på telefonen, så jeg er på utkikk etter noe nytt.

Har både sett litt på nyere HTC telefoner og Iphone 4.

Jeg syns Android er lett å bruke og har kunnet "bygd" opp Hero'en min slik jeg selv ville ha den! For meg virker det som om Iphone er litt mer begrenset for egne tilpasninger og virker i det hele litt tungvint å bruke med tanke på at det ikke er så gode muligheter for multitasking som Android.

Er det flere som oppfatter den slik?

Noen som har gått fra Android til Iphone 4 som har noen erfaringer å komme med? Føltes det som tilbakeskritt eller framskritt?

Hadde satt pris på synspunkter:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Som deg har jeg hatt et "godt forhold" til min HTC Hero i 2 år. I oktober sist år falt jeg for fristelsen og kjøpte en Iphone 4, jeg var veldig spent på produktet og hadde hørt mange rosende ord fra venner og kollegaer.

Men du og du så skuffet jeg ble, her er mine erfaringer med Iphone jeg ikke er begeistret for;

1. Må opprette brukerprofil og kjøpekonto hos ITunes bare for å aktivere telefonen.

2. Har du egen musikk fra f.eks Beat må du betale DRM avgift til iTunes.

3. Apps og bare det...ingen wigets slik som bare Android og siste til Nokia.

4. Fleroppgavekjøring.....kun i bakgrunnen på iPhone ikke på ulike skjermer som HTC

5. Samkjøring som "friendstream" finnes ikke, ulike apps må åpnes hver for seg.

6. Oppdatering av telefonen kan kun utføres via pc/mac.

7. Dårlig kamera.

Mitt store ankepunkt var den store begrensningen i å "designe" sin egen telefon, å flytte apps som tetris er ikke særlig spennende, samt at Apple krever brukerkonto og kortinformasjon.

Jeg har gått tilbake til min gode "Hero" og venter til høsten bringer gode nyskapninger fra HTC.

"iPhone er for amatører og hvermansen" ikke idealister som ønsker frihet til å utforske selv.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt android siden det kom.. :thumbup: har også hatt en Iphone 3gs via jobb..var uaktuelt å bruke uten å jailbrake den for å kunne gjøre noe med den..men,tilogmed da var det begrensede muligheter :no: ..har en Nokia n8 nå etter en htc deseire hd..ville ha bedre kamera..ikke verdt det..kommer til å skaffe meg Android :love: igjen så fort som mulig..har også tafset litt på Iphone4 ikke mye nytt der fra 3..gå for en av de nyeste Htc ene eller vent på samsung galaxy2 :yes:

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...