Gå til innhold

Tjenestesteder som MP

Anbefalte innlegg

Hei!

Er grusomt usikker på hvor jeg skal søke meg å tjenestegjøre som MP i juni og utover, men vet ikke altfor mye om de forskjellige basene.

Veldig fint om noen som har tjenestegjort der, enten som MP eller annet, kunne fortelle + og - om de forskjellige stedene:)

Stedene er:

Rena

Madla

Bardufoss

Kirkenes

Bodø

Haakonsvern

Akershus festning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er grusomt usikker på hvor jeg skal søke meg å tjenestegjøre som MP i juni og utover, men vet ikke altfor mye om de forskjellige basene.

Veldig fint om noen som har tjenestegjort der, enten som MP eller annet, kunne fortelle + og - om de forskjellige stedene:)

Stedene er:

Rena

Madla

Bardufoss

Kirkenes

Bodø

Haakonsvern

Akershus festning

Jeg var på Kirkenes, administrasjonen lå i Bardufoss for GSV avdelingen så vi var innom der også. Kirkenes er en liten plass, ingenting å gjøre der + at du ikke har anledning til å gjøre noe da du er på vakt hele tiden og må være tilgjengelig. Bortsett i fra det er det ganske okei der, mye frihet når jeg var der, vi var 4 stk med kule befal som lot oss gjøre som vi stort sett ville. Vi disponerte 2 biler, en splitter ny Land Cruiser blant annet, tipper de har den enda. I helgene var vi ute på "byen" og passet på alle de fulle folka i fra leiren, ble gjerne noe amper stemning mellom militære og sivile typisk nok.

Jeg var der 63 dager i strekk første turen opp, utover det var det 3 uker på og 1 uke fri med hjemreise. Det er lite fri på GSV enn andre steder om det er viktig for deg. Uansett, jeg vil anbefale det over Bardufoss da du kan få oppleve litt om du vil.. Bare spør om det er noe, kanskje jeg kan svare! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du trenger ikke bruke for mye tid på å lære bort dine flotte norskkunnskaper. Virker bare helt dust, også er det nytteløst.

Mente heller Kirkenes som tjenestested som MP, ingenting å gjøre fordi tjenesten ikke tillater det. Men bare pirk i detaljer du, skjønner det er litt sårt når du bor der at noen rakker litt ned på den gudsforlatte plassen.

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har vel fått en brief om de forskjellige stedene ?

Vi fikk det, men om sant skal sies, så var det ikke akkurat den beste briefen ..

Dere har vel allerede søkt nå, så er vel ikke nødvendig for meg å skrive om de forskjellige stedene.

Gleder meg til de nye kommer på stasjonen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...