AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Heisann. I den siste tiden har jeg hatt en totalt fraværende sexlyst. Ikke bare det at jeg ikke blir kåt. Det er ikke noe problem for meg at lysten er borte og jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg vil ha lysten tilbake heller. For å være ærlig så er jeg egentlig drittlei av at samfunnet er så opphengt i dette med sex, og for min del kunne et liv uten sexuell lyst og kåthet være helt greit. De siste gangene jeg tenkte helt objektivt på sex ble jeg litt uvel og fikk halsbrann (vet ikke om det har noen sammenheng, men syntes jo det var et merkelig sammentreff i såfall) Men, (det er altid et men) jeg er i et forhold, og er ikke sikker på hvordan dama ville reagert på noe sånt. (Jeg har ikke noe problem med kos og nærhet, men føler ikke at det blir riktig at jeg skal "take one for the team" når jeg rett og slett syntes sex har blitt til noe skittent og ekkelt som jeg forbinder mer med negative asosiasjoner enn med noe koselig.) Jeg er rett og slett usikker på hvordan jeg skulle gått frem med noe sånt i forhold til dama. Eller om jeg burde gått frem med det i det hele tatt. Kanskje jeg bare burde la det ligge, ha sex av og til for å bevare husfreden og holde tankene mine for meg selv? Jeg vet ikke, men håpte kanskje noen her hadde noen innspill... Postet av anonym: 4f58c1ec8cbead5af6a0a0040a5c2124 1 Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Så du sier at om dama de kom krypende under dyna de og ga deg en saftig BJ, så ville du ikke blitt kåt? Endret 6. april 2011 av Randomizer Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Er nettopp det jeg sier. Sikkert litt rart for en 24 år gammel mann, men det er nå sånn det er for tiden. Postet av anonym: 4f58c1ec8cbead5af6a0a0040a5c2124 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Sånn for hennes skyld så mener jeg at det er riktig av deg å fortelle henne det slik at hun får et valg... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvordan er humøret og energinivået ellers da? Er du mye stresset? Og hvordan fungerer forholdet med kjæresten? Årsaken til bortfall av seksuallyst pleier som regel heller å ligge i samlivsproblemer, stress eller depressivitet, snarere enn at en plutselig bli aseksuell. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det er heller motsatt, Anonym. Grunnen til hvorfor du syns det er så ekkelt og skittent er på grunn av hva de rundt deg har fortalt, og det er fakta. Sex er hverken skittent eller ekkelt, men de som tror det gjør som regel det på grunn av at det er det de har blitt fortalt. Samfunnet omhandler nok mye om sex på grunn av at alle bryr seg om det, det er noe biologisk i oss som gjør at vi elsker der, krever det. Jeg har møtt en kar før som var mer eller mindre aseksuell og han var blitt mishandlet seksuelt av en annen kar som liten. Er det der grunnen ligger for deg også? Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) For Guds skyld, fortell åssen det er. Hvis ikke starter hun å lure på om det er henne det er noe galt med, så har vi denne emosjonelle dritten gående. Beklager å si det, men dette kan bli en skikkelig test for forholdet deres. Men du skylder henne å fortelle det, uansett hvordan resultatet blir. Det er heller motsatt, Anonym. Grunnen til hvorfor du syns det er så ekkelt og skittent er på grunn av hva de rundt deg har fortalt, og det er fakta. Sex er hverken skittent eller ekkelt, men de som tror det gjør som regel det på grunn av at det er det de har blitt fortalt. Samfunnet omhandler nok mye om sex på grunn av at alle bryr seg om det, det er noe biologisk i oss som gjør at vi elsker der, krever det. Jeg har møtt en kar før som var mer eller mindre aseksuell og han var blitt mishandlet seksuelt av en annen kar som liten. Er det der grunnen ligger for deg også? Eller kan det ligge i ham. Selv om det ikke finnes et eneste menneske som har 0 sexuelle lyster, kan noen komme farlig nære. Men det trenger ikke å ha noe å gjøre med misshandling elle hva man har hørt. Endret 6. april 2011 av Randomizer Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Eller kan det ligge i ham. Selv om det ikke finnes et eneste menneske som har 0 sexuelle lyster, kan noen komme farlig nære. Men det trenger ikke å ha noe å gjøre med misshandling elle hva man har hørt. Men det er som regel det det gjelder. Hva man har blitt fortalt opp gjennom oppveksten spiller veeeeeldig stor rolle angående hvordan man får det som voksen, og det er heller ekstremt sjeldent at mennesker er totalt aseksuelle uten en bakliggende grunn. Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) At det som regel er der det ligger er jeg enig i. Og det er nok tilfellet for TS også. Følte bare jeg måtte påpeke at det ikke var 100% sikkert, siden du skrev: ''Grunnen til hvorfor du syns det er så ekkelt og skittent er på grunn av hva de rundt deg har fortalt, og det er fakta.'' Men jeg er enig i alt du sa, bortsett fra ''og det er fakta.'' Endret 6. april 2011 av Randomizer Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Vil også påpeke at hvis det er en bakliggende grunn til hvorfor man har fått ingen seksuell lyst så er det hjelp å få av fastlege, sykehus og psykolog. Jeg begrunner også dette med at det må være en bakliggende grunn på det grunnlag at TS har tydeligvis hatt sex før, og at dette er ett problem som har kommet etterhvert som han har sett hvor seksualisert samfunnet er. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Der hadde skjedd en del ja. Ok. Jeg har aldri blitt misbrukt på noen måte, og har heller aldri blitt fortalt at sex er skittent og fælt, men har derimot hatt et veldig aktivt sexliv og har vel egentlig prøvd det meste. Forholdet mitt fungerer "helt greit". Jeg har vært en del nedstemt over tid og dette kombinert med et delvis fraværende sexliv uten noen god forklaring har jo ført til et par saftige diskusjoner, men bortsett fra dette har vi det fint sammen. Forresten vet hun at lysten min ikke er der, men ikke at jeg ikke føler noe behov for å få den tilbake... Postet av anonym: 4f58c1ec8cbead5af6a0a0040a5c2124 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da høres det mer ut som om det er nedstemtheten som er grunnen... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Der hadde skjedd en del ja. Ok. Jeg har aldri blitt misbrukt på noen måte, og har heller aldri blitt fortalt at sex er skittent og fælt, men har derimot hatt et veldig aktivt sexliv og har vel egentlig prøvd det meste. Forholdet mitt fungerer "helt greit". Jeg har vært en del nedstemt over tid og dette kombinert med et delvis fraværende sexliv uten noen god forklaring har jo ført til et par saftige diskusjoner, men bortsett fra dette har vi det fint sammen. Forresten vet hun at lysten min ikke er der, men ikke at jeg ikke føler noe behov for å få den tilbake... Postet av anonym: 4f58c1ec8cbead5af6a0a0040a5c2124 Er du sikker på at du ikke er deprimert? Depresjon har gjerne nedsatt sexlyst som bivirkning. Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Om du ikke har noe ønske om å få sex-lysten tilbake, så er det da ditt valg å la være å prøve. Dette må også dama di respektere. Men det er en stor risiko for at hun velger å forlate deg... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Jeg vet at jeg har vært deprimert i perioder, men nå har jeg det ganske greit. Varierer veldig, men har en god periode nå. Humøret, energien og initiativet er flott, men sexlysten uteblir. Postet av anonym: 4f58c1ec8cbead5af6a0a0040a5c2124 Lenke til kommentar
sLR Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da er det vel bare å ta hånden til fatt. 1 Lenke til kommentar
gronkinz Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) ... Jeg har møtt en kar før som var mer eller mindre aseksuell og han var blitt mishandlet seksuelt av en annen kar som liten. Er det der grunnen ligger for deg også? Dette er tull. En endrer ikke legning av å bli mishandlet seksuelt. Det å være aseksuell er en egen legning eller heller snarere fraværet av en legning. Det er mye rart som kan føre til at en ikke har lyst til å ha sex. For meg var det frykten for å smelle henne på tjukka og det tror jeg nok gjelder flere. Alt ble mye bedre etter at jeg ble sterilisert. Endret 6. april 2011 av gronkinz Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 ... Jeg har møtt en kar før som var mer eller mindre aseksuell og han var blitt mishandlet seksuelt av en annen kar som liten. Er det der grunnen ligger for deg også? Dette er tull. En endrer ikke legning av å bli mishandlet seksuelt. Det å være aseksuell er en egen legning eller heller snarere fraværet av en legning. Det er mye rart som kan føre til at en ikke har lyst til å ha sex. For meg var det frykten for å smelle henne på tjukka. Alt ble mye bedre etter at jeg ble sterilisert. Så om man blir voldtatt, så er det ingen sjans for å få et dårlig forhold til sex? Lenke til kommentar
gronkinz Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Så om man blir voldtatt, så er det ingen sjans for å få et dårlig forhold til sex? Det kan man nok godt få, men det har ikke noe med å være aseksuell å gjøre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Om du ikke har noe ønske om å få sex-lysten tilbake, så er det da ditt valg å la være å prøve. Dette må også dama di respektere. Men det er en stor risiko for at hun velger å forlate deg... Og det er nettopp her "problemet" ligger for min del. Skal man virkelig gå ut av et langt forhold pga noe sånt? Igjen: samfunnets sexfiksering. For hva er egentlig sex? Kos og nærhet: Ser den. Men dette kan man få uten sex. Noe man gjør med den man elsker: Pffft, bite me. Samfunnet er så gjennomsyret og ødelagt av ons og tifeldig sex at denne gamle klisjeen kan man dra ned i dass. En måte å frigi endorfiner og dopamin i hjernen: Det kan man fint oppnå på andre måter. Trening, ekstremsport etc. Forplantning: Ok, kan vel avvike fra "regelen" om vi skulle få lyst på flere barn. Alt det ovenstående bortsett fra barn kan man fint oppnå uten sex. Postet av anonym: 4f58c1ec8cbead5af6a0a0040a5c2124 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå