Gå til innhold

Parabol VS. Kabel TV

Anbefalte innlegg

Jeg har nå UPC kabel TV (ikke internettet :sad: ) Jeg har 3 TV'er i huset, og alle TV ene "kjører" forskjellige kanaler hele tiden, hele dagen. Jeg er nå DRITTLEI av at kabel TV er så frykterlig dårlig kvalitet, det er jo mono på mange kanaler også. Jeg fikk inn et par av de nye digitale dekoderene, men de lagte tv-tittingen rett og slett umulig, da bildet hakket! Det så ut som en prøvde å kjøre DVD på en 386 med software avspilling!.

Jeg har egentlig lyst på en parabol, men hvordan kan jeg gjøre det slik at alle 3 TV'ene kan se på forskjellige kanaler samtidig, og enda ha gode signaler.

Jeg har sett litt på tilbudene... De er ikke så veldig gode... Har liksom alltid hatt inntrykk at med parabol får du inn utallige kanaler, ja opp mot 6-700... Jeg ser de som tilbyr gjør det slik jeg må enten ofre TV3 eller TVnorge, men jeg vil egentlig beholde begge...

Hvor dyrt vil det være å utruste huset med en parabol, mulighet til å se på forskjellige signaler osv. Hva trenger jeg?

Er Parabol bedre enn Kabel TV?????????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detter ikke noe problem så lenge du har ræva full av penger og råd til og legge opp 3 ledninger kjøpe 3 dekodere og ha tre abbonemnter? Da kan du gjøre forskjleiige ting på alle tvene

Men dette koster sånn rundt 20000 ekstra så det er ikke og anbefalle. Da lønner det seg og kjøpe tre pakker med Antenne dekoder og abbonement !!!LOL!!

ingen god ide hva

BobboZ

Lenke til kommentar

Vil du ha en tallerken på veggen? Eller en kabel i bakken?

Jeg har ikke kjennskap til digitale parabol- produkter, men jeg kjenner UPC sitt digital-TV produkt ganske godt.

Hvis du opplever at ting hakker, og ikke er helt fornøyd, så bør du si ifra til UPC. La dem hjelpe deg før du tenker på andre alternativer :smile:

Men sånn som det ser ut for UPC, så vil de digitale tjenestene stå i fokus i tiden fremover, og utviklingen vil være formidabel...

Man kan sikkert skrive en lang historie om dette, men for å korte det hele ned - jeg ville gått for kabel :smile:

Lenke til kommentar

Må vel si at parabol er bedre enn kabel, men det er umulig (tror jeg) å kjøre forskjellig kanaler til forskjellige tv'er med en og samme tuner.

Så da må du ha flere tunere ja...

Pappa var rundt å kikket på Digital parabol, men gadd ikke kjøpe når han fant ut at det ikke var mulig å kjøre forskjellige kanaler fra samme tuner :sad: :sad: :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-03 17:28, sveing skrev:

Vil du ha en tallerken på veggen? Eller en kabel i bakken?

Jeg har ikke kjennskap til digitale parabol- produkter, men jeg kjenner UPC sitt digital-TV produkt ganske godt.

Hvis du opplever at ting hakker, og ikke er helt fornøyd, så bør du si ifra til UPC. La dem hjelpe deg før du tenker på andre alternativer :smile:

Men sånn som det ser ut for UPC, så vil de digitale tjenestene stå i fokus i tiden fremover, og utviklingen vil være formidabel...

Hehe. For et sammentreff. Det er jobber jo i UPC du :smile: Var meg du snakket med en del på mail med.

Jeg ble så forbanna i går skjønner du. Jeg har vert i kontakt med UPC utallige ganger, hatt en person fra dere hjemme hos meg flere ganger, og ingen finner feilen. Det er sånn at når det blåser ute "ruller" det i takt på TV skjermen, slik at det er så og si umulig å se på TV. Iflg. UPC henger ikke kabler i lufta, som burde være årsaken, så det er jo litt vanskerligt å bli fornøyd og finne feilen.

Jeg tror det er et stort potensiale i den Digitale Dekoderen, den har mulighetene du trenger, og jeg kan se den er designet for videre utvikling.

Jeg vil EGENTLIG ikke ha parabol, skifte noe over, men hva skal jeg gjøre når det er så uklart? Ingen finner feilen, og flere andre også har dette problemet.

Får se om dere i UPC kan fikse dette da. Men dere må skjønne det utrolig irriterende å være i kontakt, gang på gang, på gang på gang uten å komme noe videre.

Siden jeg sitter her så har jeg en teori. Jeg har følesen UPC har satt en overkapasitet da tidlig på morgenen er det helt klart, ca fra 15:00 og utover kvelden blir det dårligere og dårligere. Akkuratt som for hver nye som skrur på TV'en blir det litt dårligere...

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med parabol.

Men skal du ha TV3 og TVN på en gang, så må du ha abb. hos både Viasat og Canal Digital. Hvis du satser på hovedpakken fra eks Canal Digital, så kan du kjøpe "gratispakken" i tillegg hos Viasat. Den koster vel ca 1000 i året, og da for du de kanalene som er selvfinasiert, dvs TV3, ZTV (Og Nrk 1 og 2) pluss muligheten for interaktive tjenester (bestille filmer). Og du kan også gjøre det motsatt. Jeg husker ikke alle prisene, men de finner du hos http://www.viasat.no og http://www.canaldigital.no

Selv så satset jeg bare på pakken fra Canal Digital, og er fornøyd med kanaltilbudet der. Betaler vel 1800,- i året for 25 TVkanaler, 25 radio, og KIOSK.

Splitting slik du snakker om blir det dårlig med. Men du kan greit kjøre signaler ut til så mange TV'er som du vil. Men det blir samme kanal på alle, hvis vi ser bort fra de analoge sendingene som de fleste tar ned med en vanlig antenne. Parabol-spilittingen gjør du enten digitalt via Scart forgrenere, eller via UHF utgangen på tunern. Kompleterer du med en fjernkontoll-forlenger, så er du vel i mål. Hvis ikke familien er veldig stor da :wink: Ulempen er at du ikke kan ta opp på video fra andre kanaler en den du ser på.

Hvis du har lyst på flere hundre kanaler gratis, så må du satse på 1 litt stor talerken, eller 2 vanlige.

Selve tallerkenen er jo en billig investering. ca 1200-1500 pr stykk.

For mere info og tilbud, så kan du ta en titt her: http://www.tveco.no

Når du har litt peiling på hvilke satelitter du ønsker å se "på" så kan du skjekke kanaltilbudet (gratis og betal)

her: http://www.lyngsat.com

PS: Elkjøp og Expert pakkene til "2000,-" suger.

Sats på litt kvalitet.

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-03 21:37 ]

Lenke til kommentar

...Dere snakker om at man kan ta inn 6-700 kanaler. Min kone kommer ifra singapore (som da er i Asia). Jeg var innom Lyngsat.com Og det virket som at det er mange satelitter oppe over Asia.

Det jeg egentlig lurer på hvordan er det mulig å ta inn bilder fra kanaler som blir sendt over Asia, er det mulig her fra Norge?

Eventuelt ta inn kanaler fra USA? (Jeg vet jeg spør dumt, men jeg har rett og slett IKKE peiling på dette, så vær snill med meg).

Kanaler som virkelig interreserer oss er HBO og endel andre kanaler...

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Til frank_jarle

Du kan ta imot signaler fra satelliter kun i de områder som har dekning.Det sier seg selv at sateliter fra andre siden av kloden ikke dekker Europa så har må du undersøke med de kanalene om de leier/eier plass hos oss.Det er ofte tilfelle og den info får du på websiden til kanalen du er interesert i.Jeg har noe mistanke at det ikke er slik i ditt tilfelle fordi det skal ganske mange betalende seere til at de gidder å gjøre noe med det.

Seeya på skolen.

Hilsen Goran

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...