siDDis Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) NAV bruker folketrygdloven til å gi mor stønaden som er involvert når pappapermisjonen blir overført til ho ved samlivsbrot. Urettferdig som det er så er det lite ein far kan gjere med dette. Men kva om far tar ulønna permisjon frå jobb? Det er ingen lov som seier at mor kan nekte barnet i å vere saman med sin far om dagan om far tar ulønna pappapermisjon? Endret 6. april 2011 av siDDIs Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hun kan jo nekte deg å komme inn i leiligheten hennes... Spør deg selv heller om du er tjent med denslags tvang, både i forhold til henne, deg selv og ungen. Ta deg heller bryet med å skaffe dere samtalehjelp via f.eks familievernkontoret slik at dere kan få snakket sammen om dette og kommet frem til en minnelig ordning rundt dette.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Problemet er at det tar tid, eg skal i rettssak, men det er ikkje før om nesten to månadar. Og då er det bare rettsforberedande møte. Me hadde ein muntleg avtale at eg skulle ha pappapermisjon om ca ein månad. Men det hjelper lite når NAV har håplause reglar og ho kan nekte å skrive under. Sånn som det ser ut nå så er det einaste alternativet mitt ulønna pappapermisjon. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Men hvis hun bare "kan" nekte å skrive under, så er det vel bedre at du prater med henne for å høre om hun kan underskrive? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Har prøvd, problemet er at det er ein lovlig strategi å nekte pappapermisjon for då får barnet dårlegare moglegheit til å få ein betre tilknyttning til far og mor får ein sterkare tilknytning til barnet. Det er derfor eg lurar på om det er nokon som kan stoppe meg i å ta ulønna permisjon for at min dotter skal få bli betre kjent med meg. Det er jo heile poenget med pappapermisjon at far og barn skal kunne utvikle eit enda sterkare band mellom seg. Synes rart at det er lovbestemt pappapermisjon ved samliv, men ikkje ved samlivsbrot. Det er jo då det verkeleg er superviktig for barnet å ha kontakt med begge foreldra. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Antagelig fordi at det er mye mindre gjennomførbart i praksis kan jeg tenke meg... Problemet ditt blir jo at du ikke kan tvinge deg inn i leiligheten hennes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå