kjetti Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Har et stort problem. Skal på TG om 14 dager og maskinen min virker ikke. Dataen starter opp og det kommer ikke noe bilde på skjermen. Kommer ikke inn i BIOS eller noen ting. jeg har prøvd så og si alle løsningene som har blitt foreslått i andre tråder her. Greia var at jeg kjøpte meg nytt kabinett og hovedkort og ram. Skulle ha en mindre PC, dette ble et bomkjøp ettersom kabinettet var mye større enn jeg hadde trodd og jeg fikk bare en hel del med bluescreens (noe jeg tror skyldtes den nye ramen). Så skulle jeg koble alt tilbake igjen til det gamle kabinettet og hovedkortet. Nå får jeg ingen respons av skjerm Specs: Intel Core 2 Duo E6300 Asus P5B "vanilla" OCZ 2GB 800 MHz Nvidia GeForce 9800 GTX MIST 600WATT Har prøvd dette: Resete BIOS Starte uten nødvendige ting (harddisk, cd-rom) Annen skjerm Annet skjermkort Skiftet plasser på RAM og hatt bare en RAM-brikke i Endret 6. april 2011 av kjetti Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Har et stort problem. Skal på TG om 14 dager og maskinen min virker ikke. Dataen starter opp og det kommer ikke noe bilde på skjermen. Kommer ikke inn i BIOS eller noen ting. jeg har prøvd så og si alle løsningene som har blitt foreslått i andre tråder her. Greia var at jeg kjøpte meg nytt kabinett og hovedkort og ram. Skulle ha en mindre PC, dette ble et bomkjøp ettersom kabinettet var mye større enn jeg hadde trodd og jeg fikk bare en hel del med bluescreens (noe jeg tror skyldtes den nye ramen). Så skulle jeg koble alt tilbake igjen til det gamle kabinettet og hovedkortet. Nå får jeg ingen respons av skjerm Specs: Intel Core 2 Duo E6300 Asus P5B "vanilla" OCZ 2GB 800 MHz Nvidia GeForce 9800 GTX MIST 600WATT Har prøvd dette: Resete BIOS Starte uten nødvendige ting (harddisk, cd-rom) Annen skjerm Annet skjermkort Skiftet plasser på RAM og hatt bare en RAM-brikke i Du skriver lite om hva som skjer når du slår på maskinen din. Du sier at det ikke kommer noe bilde, men hører du noen pipelyder? Slike som angir feil? Det virker jo som om du ikke har grafikken med i det hele og store. Så mitt bidrag er at du ser etter at alt er på rette plass, tenker da på om du har montert noe feil? Skruer på sjassi som tar borti hovedprint? Du vet at skruene skal stå i bestemte posisjoner med rett lengde på HK? Se over at alt dette er rett, samt at du har kablingene til disk-(ene) riktig. Sjekk også power tilkoplingene at de er rett på. Data kablene til disken skal vende med den røde merkede siden mot pluss kontakten på HD. Altså stå rett vei. Har du en sata data-kabel tilkopling så er det greit. Det er også lurt å avinstallere gamle drivere før du setter inn et nytt grafikk kort. Da fjerner du de gamle driverne mens maskinen er i vanlig drift. Så slår du bare av maskinen, dvs gå på start knappen velg avslutt. Når du så tar bort det gamle kortet og intstallerer det nye, så vil Windows plug av play finne std drivere for det nye kortet, slik at du kan konfigurere det i bios og videre installere nye drivere ved ny oppstart etter at monteringen av hardware er gjort. Vennligst BmOnline Endret 8. april 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) En av feilene jeg har sett folk gjøre på kontoret, er å koble skjermkabelen til internt skjermkort, selv om de har et dedikert skjermkort. Det er fort gjort. Skjermen har strøm og er skrudd på? Kabelen er skrudd godt fast til skjermen? Det er også mulig at en komponent, som for eksempel hovedkort eller CPU, har tatt kvelden. I så fall så må du kjøpe nytt. Problemet er å vite hva som er ødelagt, og det kan være komplisert å finne ut av. Hvis du ikke engang ser oppstartsekvensen for BIOS, så er det ikke Windows eller driverne som er problemet. Endret 8. april 2011 av emacoolit Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Har du husket å koble strømforsyningen til denne kjekkasen: Lenke til kommentar
kjetti Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 hører ingen lyder når jeg skrur på hovedkortet så frykter at det har tatt kvelden, men den grønne lampa lyser så. jeg har koblet i 4pins strømledningen ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå