JKJK Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Hei Jeg har akurat startet å se på Windows embedded standard 7 sp1. Har laget et image med alle features, og får installert det fint i en VM. Problemet er at muligheten for å joine et domene ikke er tilstede. I produktguiden står det - Support for Active Directory, Domain Join, Group Policies, Network Access Protection, and IPv6 to enable connectivity - Manageability with Windows Server, System Center Configuration Manager, System Center Operations Manager, and Windows Server Update Services Men under computer name / domain changes i system properties står det: You cannot join a computer running Windows embedded standard to a domain . Under "more information" er det ikke noen utdypelse rundt dette. Screenshot: Er det noen som vet noe mer om dette? På forhånd takk. Endret 6. april 2011 av JKJK Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hvor har du fått tak i Windows Embedded 7-imaget? Dette operativsystemet leveres vanligvis bare sammen med tynnklienter, og er kun ment å installere på visse PC-modeller. OS-et aktiveres ikke på samme måte som fulle versjoner av Windows, og dermed ser det ut til at du har en uaktivert versjon av Windows 7 Embedded som følgelig ikke kan brukes i domene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hvor har du fått tak i Windows Embedded 7-imaget? Dette operativsystemet leveres vanligvis bare sammen med tynnklienter, og er kun ment å installere på visse PC-modeller. OS-et aktiveres ikke på samme måte som fulle versjoner av Windows, og dermed ser det ut til at du har en uaktivert versjon av Windows 7 Embedded som følgelig ikke kan brukes i domene. Om du ikke er 100% sikker, så vennligst ikke angrip trådstarter eller prøv å lær han dine feil... http://www.microsoft.com/windowsembedded/en-us/evaluate/windows-embedded-enterprise.aspx Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Jeg spurte et spørsmål slik at jeg kunne svare bedre. Man kan kun lage image av Win7 Embedded via OEM Pre-installation Kit, derfor lurer jeg på hvilken metode som er brukt her. Endret 9. juni 2011 av novastrum Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 novastrum: Takker for tiliten ... NOT. Win7 embedded kan man laste ned fullt lovlig, åpent og gratis på Microsoft.com Dette er en 120dagers(?) prøveversjon. Det var dette jeg gjorde for å se om Win7Embedded var gunstig for mitt bruk. Jeg fant en guide på hvordan man kunne melde opp i domene, men husker ikke hvordan det skulle gjøres i farten. Det hele endte med at jeg kjøpte noen søte SFF maskiner som kjører win7 enterprise. For øvrig kan det kanskje være en idè å sjekke facts før man svarer halvt skråsikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå