Gjest medlem-207017 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Refererer spesielt til R2 matte og fysikk 2. (men også alle som har har (hatt) R1 og Fysikk1) Hvilket av disse to fagene opplevde dere som vanskeligst å få god karakter i? Hvilket måtte dere jobbe mest for følte dere? Og..er det like vanskelig som folk skal ha det til? håper på noen innlegg - Victoria Endret 6. april 2011 av medlem-207017 Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg er snart ferdig med R2 of Fysikk2, jeg synes Fysikk 2 er vanskeligst, fordi selve forståelsen er vanskelig. Det er ikke umiddelbart logisk at tiden er relativ eller at retning til et magnetisk felt er en annen enn krafta den utgjør. Begge er vanskelige, personlig har jeg pleid å få 6'ere i matte i alle år, uten egentlig å jobbe noe særlig, det betyr at det kan se ut til at jeg får en 5'er nå, pga litt jobb, men kanskje 6'er. Jeg har derfor ikke lyst til å uttale meg så mye om vanskelighetsgrad ettersom jeg tror at jeg er en dårlig målestokk. Fysikk ligger jeg ca på en 5'er. Fordelen med matte, er at jeg føler at ting bygger oppå hverandre i større grad enn i fysikk. Det er riktignok noen basiskonsepter som går igjen, men det er feks liten sammenheng mellom partikkelfysikk og elektriske felt. Det samme kan nok sies om matta også, om feks vektorer og differensiallikninger, men det er nå min følelse at matta henger mer sammen. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Jeg er enig med Benjamin: Fysikk 2 er helt klart vanskeligst. Har hatt 5 i T-matte på VG1 og 5 i R1, men ser nå ut til at jeg faktisk kan få 6 i R2. Fikk 6 i Fysikk 1, men ser ut til at det blir 5 i år. Spesielt synes jeg kapitlene om elektrisitet, magnetisme, induksjon og relativitetsteori er ganske krevende. Mye forståelse som må terpes inn her! De første kapitlene som omhandlet rettlinjet bevegelse, krumlinjet bevegelse, bevegelsesmengde og gravitasjon var derimot plankekjøring. Endret 6. april 2011 av greiven Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Fysikk 2 > Fysikk 1 > R2 > R1. Fysikk 1 ender veldig lett som gjør at den mest avgjørende perioden er lett og derfor får man ofte ganske god karakter. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg har fysikk 1 og R1 i år, og synes i grunnen de er omtrent like vanskelige. Kommer imidlertid til å la fysikken gå til neste år, da jeg tror den kommer til å bli mye jobb (noe det virker som det er flere her som mener). Lenke til kommentar
gannon Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Synes de krevde det samme. Hadde for så vidt ikke noe problem med begge fag, da interessen kom godt til. Kjemi derimot, var sant så kjedelig (og derfor det vanskeligste realfaget for meg) Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hjertelig takk for gode svar! Og for de som ikke har skrevet, kom gjerne med ditt synnspunkt! Lenke til kommentar
Dr.Sheldon Cooper Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg har R1 og Fysikk 1 i år. Jeg syns Fysikk er et mye mer krevende fag i den forstand at det krever mye mer forståelse og mer arbeid enn det matten gjør. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg har R1 og Fys1, og vanskeligst synes jeg kanskje matten er. R1 krever mer jobb en fysikk 1, men samtidig er det lettere å få seks i R1 enn i fysikk 1 med mye jobbing. Fysikk 1 handler veldig mye om forståelse, og derfor kan du ofte sitte fast på et prøvespørsmål. I R1 består ofte prøvene av lignende oppgaver du har løst før(hvis du har regnet litt krevende oppgaver i lærebøkene), og da det blir naturligvis ikke fullt så vanskelig på prøvene. Men de som har veldig god forståelse for realfagene, synes fysikk 1 er lettere. R1 er ikke veldig logisk, og noe som man kan tenke seg fram til, slik som fysikken. Men er du den typen som må jobbe hardt for gode karakterer, så tror jeg nok du synes R1 i alle fall er lettere enn fysikk 1 hvis målet er 6-og kanskje til og med 5. 1 Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Etter min mening kom starten på fysikk 1 som et sjokk. Alle i klassen sleit siden det var en helt ny måte å tenke på når det gjaldt matematikk, men utover året har det derimot blitt relativt enkelt etter min mening. Krever uten tvil ikke mye mer jobb enn R1. Hvis det gjør det tror jeg noen må ta en nærmere titt på egen studieteknikk. R1 er jo forsåvidt enkelt, hvis man orker å løse nok oppgaver slik at man unngår slurvefeil. De vanskeligste oppgavene i boken er etter min mening uten tvil sannsynlighetsregningen. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Eller geometri Forfeeeeeeeeerdelig kapittel! Skal ikke akkurat skryte på meg at slet meg ut når det gjaldt å jobbe med kapitlet, heller, men fy f**n for et makkverk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå