objorkum Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvordan får jeg et program til å starte automatisk når jeg logger på? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Hm det står at en ikke bør redigere den... Er det ikke en enklere metode? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Kan jeg bruke crontab? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hvilken loginmanager bruker du? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvis du bruker X: Med KDM, rediger fila ~/.xsession (legg til det du vil ha). Med startx fra kommandolinja, rediger fila ~/.xinitrc. Hvis du bruker kommandolinja (ikke X): Rediger fila ~/.bash_profile :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 I gnome kan du sette oppstartsprogram en plass i kontrollsenteret. Evt kan du starte "gnome-session-properties" i en terminal og sette oppstartsprogram der... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Hvis du bruker X: Med KDM, rediger fila ~/.xsession (legg til det du vil ha). Med startx fra kommandolinja, rediger fila ~/.xinitrc. Hvis du bruker kommandolinja (ikke X): Rediger fila ~/.bash_profile :wink: MarcelSB Hva skal jeg skrive da? Var som mye styr der! Kjører KDE, har ikke de en egen oppstarts manager da? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Kjører KDE, har ikke de en egen oppstarts manager da?Jupp, KDM, som MarcelSB sa. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Med KDM, rediger fila ~/.xsession (legg til det du vil ha)Bruker KDM, men det finnes ingen.xsession-fil på hele systemet. Det nærmeste er ~/.xsession-errors. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hmm, merkelig. Regner da med at den bruker ~/.xinitrc som er et skript (der du legger til de kommandoene du vil ha det det passer å putte dem), ellers kan det hende den bruker en fil under /opt/kde3/ hvis du gidder å lete... MarcelSB Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Åssen starter jeg KDM? (KDE's oppstartsmanager) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Nå fikk jeg det til ved å legge til ting i /home/brukernavn/.kde/Autostart Problemet er at jeg må være root for å starte f.eks samba server! Jeg vet jeg kan bruke kommandoen "sudo". Men hvordan bruker jeg den? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Derja! Måtte redigere en fil angående mitt brukernavn og så bruke kommandoen sudo <root commando> Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hvis du vil ha en service til å starte når du logger på, som jeg antar er like etter du skrur på maskinen, så kan du vel bare like gjerne starte den som service ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå