Qumad Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Test av Pad-en på dinside i dag: http://www.dinside.no/870149/asus-eee-pad-transformer Flott test i forrhold til "testen" til VG Publisert to (?) dager etter at de gjorde en test sammen med TV2 Hjelper Deg, og som man ser av fotografiene av skjermen så ble de tatt på Tirsdag, man kunne vel klart og fått denne også med da? Ser at de i testen skriver følgende: "blant annet krøllalfategnet stadig befinner seg bak alt gr+2" Men hvis man ser på bilde 6 og 7 så ser man at tasten [2] kun har tegnet " som ekstra og ikke @, @ finner man (sammen med ´ tegnet) derimot til høyre med [Enter] tasten se bilde 6 og 9 Stusser også litt over at de her har problemer med videoavspilling noe som ikke har vært tatt opp som ett problem i de andre testene (uten om MKV støtte (som man regner med vil bli forbedret)) Av de negative tingene blir følgende listet opp: - Mangler 3G Enig i at det kunne vært greit men for vår del hadde nok dette kun blitt brukt som GPS og jeg er ikke sikker på om jeg hadde kjøpt med 3G hvis det hadde vært tilgjengelig da den ville vært dyrere. (tenker også på kostnader med dataoverføring på mobil abonnement) og konkluderer vel dermed med at dette er en kjekt å ha ting som jeg ikke hadde lagt penger i hvis det kostet mer enn enhet uten. - Svært dårlig kamera Kjedelig men som de også sier i testen, hvor ofte bruker man ett stort nettbrett til og ta bilder med? Eneste bruksområdet jeg egentlig ser her er frontkameraet hvis man skal ha videosamtale via en IMS-tjeneste, skype eller lignende. Ergo ikke noe som er det største problemet da bruken av disse kameraene ikke kommer til og være nevneverdig. - Honeycomb fortsatt ruskete Android 3.1 er på vei, og at det er litt rusk med 3.0 er noe som gjelder for alle enhetene som enda ikke har fått 3.1 og er ikke spesifikt til dette brettet, ergo ikke noe stort minus etter min mening. Endret 27. mai 2011 av Qumad Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg synes denne testen er mye bedre selv ja. Det med tastaturet er vel at han nå har endret det til norsk, selv om det ikke er norsk Når det gjelder videostøtte har jeg lest dette flere steder, men er sikker på at dette blir forbedret nå fremover. Jeg skal ha dette nettbrettet uansett hva tester sier, da jeg digger konseptet bak den, og er en "android fan". Men fikk ikke mindre lyst på det etter å ha lest denne testen. Problemet med Android 3.0/3.1 vil jo løse seg selv, derimot det at det finnes færre apps rettet mot nettbrett for android i forhold til iPad får man gjort lite med nå, men dette vil gå seg til nå som det kommer så mange brett med Android Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg synes denne testen er mye bedre selv ja. Det med tastaturet er vel at han nå har endret det til norsk, selv om det ikke er norsk Når det gjelder videostøtte har jeg lest dette flere steder, men er sikker på at dette blir forbedret nå fremover. Jeg skal ha dette nettbrettet uansett hva tester sier, da jeg digger konseptet bak den, og er en "android fan". Men fikk ikke mindre lyst på det etter å ha lest denne testen. Problemet med Android 3.0/3.1 vil jo løse seg selv, derimot det at det finnes færre apps rettet mot nettbrett for android i forhold til iPad får man gjort lite med nå, men dette vil gå seg til nå som det kommer så mange brett med Android Ja selfølgelig, engelsk tastatur på bildene i testen og vi får norsk tastatur, tenkte ikke over det. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=ezHsT9zudlw Litt fin info om pad'n Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Noen som har hørt om den har medfølgende GPS program? Har sett noen videoer på YT men det virker det som de bruker Google maps. Og de videoene jeg har sett har kun vist dette (og er inne) eller så har de tråløst nett gjennom mobilen sin. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Usikker på hva du mener med "GPS program". Dersom du mener en kartapplikasjon som benytter enhetens innebyggede GPS for posisjonsbestemmelse, så anbefaler jeg Norgeskartet. Denne er tilpasset nettbrett og benytter grunnkart fra Statens kartverk. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har sett en del videoer/reviews av Transformer nå, og mange påpeker at det er underlig at docken (tastatur+mus) til Transformeren fungerer såpass bra med Android. Dette forundrer ikke meg, da Android er bygget på Linux-kjernen - som jo, merkelig nok, har støtte for både tastatur og mus! I tillegg bruker Android-utviklerne emulatorer hvor tastatur/mus er input i stedet for touch (som jo er vanskelig å få til på en ordinær pc-skjerm), så denne funksjonaliteten har blitt relativt finpusset etterhvert. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 PS.no rapporterer nå at en har en 'bekreftet' dato på at Transformer (uten dock) skal komme i slutten av neste uke, mens Transformer m/ dock skal komme i begynnelsen av uken etter. Asus Sverige sier mer eller mindre det samme. Woot! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har sett en del videoer/reviews av Transformer nå, og mange påpeker at det er underlig at docken (tastatur+mus) til Transformeren fungerer såpass bra med Android. Dette forundrer ikke meg, da Android er bygget på Linux-kjernen - som jo, merkelig nok, har støtte for både tastatur og mus! I tillegg bruker Android-utviklerne emulatorer hvor tastatur/mus er input i stedet for touch (som jo er vanskelig å få til på en ordinær pc-skjerm), så denne funksjonaliteten har blitt relativt finpusset etterhvert. Den bygger på linux kjernen ja, så at den støtter mus og tastatur er ikke så rart, men at det fungerer såpass bra på et operativsystem som ikke er laget for mus og tastatur er ganske bra. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Den bygger på linux kjernen ja, så at den støtter mus og tastatur er ikke så rart, men at det fungerer såpass bra på et operativsystem som ikke er laget for mus og tastatur er ganske bra. Kanskje de har mus/tastatur i bakhodet når de mekker OSet? Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 har noen funnet ca. dato for når 3G-modellen kommer? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 PS.no rapporterer nå at en har en 'bekreftet' dato på at Transformer (uten dock) skal komme i slutten av neste uke, mens Transformer m/ dock skal komme i begynnelsen av uken etter. Asus Sverige sier mer eller mindre det samme. Woot! Hadde tatt det med en klype salt, PS.no har hatt bekreftet datoer siden 9. mai ref.: PS.no skiftet samme dag som jeg la inn datoene til Bekreftet: (30.05.2011) for EeePad med dock Og på EeePad uten dock står det nå Bekreftet: (20.05.2011) Komplett.no oppererer med henholdsvis 7 juni og 28 Mai. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 PS.no rapporterer nå at en har en 'bekreftet' dato på at Transformer (uten dock) skal komme i slutten av neste uke, mens Transformer m/ dock skal komme i begynnelsen av uken etter. Asus Sverige sier mer eller mindre det samme. Woot! Hadde tatt det med en klype salt, PS.no har hatt bekreftet datoer siden 9. mai ref.: PS.no skiftet samme dag som jeg la inn datoene til Bekreftet: (30.05.2011) for EeePad med dock Og på EeePad uten dock står det nå Bekreftet: (20.05.2011) Komplett.no oppererer med henholdsvis 7 juni og 28 Mai. Stoler mest på Asus Sverige. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Alt dette pratet om datoer, info og videoer gjør at jeg nesten ikke klarer å ikke vente mer :-) Har klart meg bra fram til nå, men nå merker jeg suget etter å få klypa i et eksemplar. Har brukt iPad'en til kona og gleder meg nå til å få mitt eget leketøy. God helg! Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Publisert to (?) dager etter at de gjorde en test sammen med TV2 Hjelper Deg, og som man ser av fotografiene av skjermen så ble de tatt på Tirsdag, man kunne vel klart og fått denne også med da? Hei, Produktene ble hentet inn en stund før testen gikk på TV; blant annet ble filmopptaket gjort en uke før. Vi prøvde så godt vi kunne å få med både 10.1, Optimus Pad og Transformer, men fikk ikke Transformeren før dagen etter at TV-opptaket var gjort. Men – selvsagt skulle vi også ønske at vi fikk med flere Honeycomber. Da vi la planer med Mastiff/TV2 i vinter, ba vi derfor om at nettbrettesten gikk i siste TV2 Hjelper Deg før sommeren, slik at vi skulle ha så gode muligheter som mulig til å få med de nyeste produktene. Pål J. / DinSide.no Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Publisert to (?) dager etter at de gjorde en test sammen med TV2 Hjelper Deg, og som man ser av fotografiene av skjermen så ble de tatt på Tirsdag, man kunne vel klart og fått denne også med da? Hei, Produktene ble hentet inn en stund før testen gikk på TV; blant annet ble filmopptaket gjort en uke før. Vi prøvde så godt vi kunne å få med både 10.1, Optimus Pad og Transformer, men fikk ikke Transformeren før dagen etter at TV-opptaket var gjort. Men – selvsagt skulle vi også ønske at vi fikk med flere Honeycomber. Da vi la planer med Mastiff/TV2 i vinter, ba vi derfor om at nettbrettesten gikk i siste TV2 Hjelper Deg før sommeren, slik at vi skulle ha så gode muligheter som mulig til å få med de nyeste produktene. Pål J. / DinSide.no Hei Pål Takker for opplysende tilbakemelding. PS. Hvis Du fortsatt har TF tilgjengelig, har Du prøvd Opera nettleseren og kan gi en tilbakemelding på hvordan denne er? Endret 28. mai 2011 av Qumad Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hvis Du fortsatt har TF tilgjengelig, har Du prøvd Opera nettleseren og kan gi en tilbakemelding på hvordan denne er? Måtte dessverre sende den tilbake på onsdag og brukte bare native-browseren mens jeg hadde den :/ Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Måtte dessverre sende den tilbake på onsdag og brukte bare native-browseren mens jeg hadde den :/ Flott om du kunne sjekket med Asus om når 3G-modellen kommer Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Måtte dessverre sende den tilbake på onsdag og brukte bare native-browseren mens jeg hadde den :/ Flott om du kunne sjekket med Asus om når 3G-modellen kommer Hvis Du har kantakter i Asus så hadde det også vært interesangt og vite når løs dock kommer på makredet (i Norge), og gjerne om 32 GB versjonen kommer i pakkeløsning med dock. Lenke til kommentar
Licker Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg går ut ifra at de fleste her har fått med seg at fjøla er klokket til 1.5GHz nå? GLEDER meg!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå